دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

17 استراتژی بازاریابی ساده برای تازه کارها

4 سال پیش ( 1399/2/1 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : راب استار  

یکی از مشکلات افرادی که به تازگی در زمینه کارآفرینی شروع به فعالیت کرده‎اند، عدم تجربه و امکانات لازم برای انجام استراتژی های مختلف است. درواقع تصورات در این زمینه این است که باید به اقدامات سایر رقبا توجه داشت. با این حال نکته ای که مورد غفلت قرار می گیرد این است که از سال شروع فعالیت سایر برندها، زمان طولانی ای گذشته است و آنها آمادگی به اجرا درآوردن بسیاری از اقدامات را دارند، با این حال شما در ابتدای مسیر هستید. به همین خاطر لازم است تا اولویت را بر روی موارد ساده تر قرار دهید. برخلاف تصور عموم، تعداد این موارد کم نبوده و در ادامه به بررسی 17 مورد منتخب آنها خواهیم پرداخت.

1-تولید محتوا

استراتژی بازاریابی ساده برای تازه کارها

شما باید سریعا در زمینه تولید محتوا، فعالیت های خود را آغاز کنید. این امر باعث خواهد شد تا به بهترین شکل، توجه جامعه هدف به سمت شما جلب شود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به جای تلاش برای بی‎نقص بودن، بهبود همیشگی را مورد توجه خود قرار دهید. علت این امر به این خاطر است که تلاش برای بی‎نقص بودن تنها باعث خواهد شد تا شروع شما با تاخیر طولانی مواجه شود. همچنین اگر روند رو به رشد نداشته باشید، از همان ابتدا انتظارات در بالاترین سطح ممکن قرار خواهد گرفت. تحت این شرایط ادامه فعالیت بسیار سخت خواهد بود. همچنین لازم است تا از همان ابتدا، نسبت به تمایل مخاطب به مشاهده محتواهای خود و تنوع کافی آنها، اطمینان داشته باشید.

مطلب مرتبط: عناصر اصلی استراتژی بازاریابی موفق چیست؟

2-تبلیغات آنلاین

بدون شک در ابتدای کار، بودجه شما برای تبلیغات گران قیمتی نظیر بیلیورد، کافی نخواهد بود. امروزه با توجه به این امر که اینترنت به بخش جدانشدنی زندگی افراد تبدیل شده است، توجه به آن می تواند بستری بسیار مقرون به صرفه را جهت انجام اقدامات تبلیغاتی ایجاد کنید. برای مثال بخش تبلیغات گوگل، یکی از این موارد محسوب می شود. آمارها نیز حاکی از آن است که این دسته از تبلیغات با نرخ بازدید بسیار بالایی مواجه هستند.

3-فراخوان عمل

یکی از سیاست های مهم این است که مخاطبین را به واکنش نسبت به خود سوق دهید. برای مثال مطرح کردن یک پرسش، از جمله ساده-ترین آن محسوب می شود. این امر باعث خواهد شد تا امکان ایجاد ارتباط نزدیک تر با مخاطبین شما به وجود آید، با این حال با توجه به تنوع بالای انواع فراخوان ها، توصیه می شود که در این رابطه مطالعه کافی را داشته باشید.

4-وبلاگ‎نویسی

منظور از وبلاک‎نویسی صرفا ایجاد یک سایت نبوده و به این موضوع نیز اشاره دارد که برای سایت ها و مجلات معروف، محتوا ایجاد کنید. درواقع ذکر نام شما و سمت شما در شرکت، باعث خواهد شد در کنار ایجاد برند شخصی، نام شرکت نیز بیشتر مشاهده شود. فراموش نکنید که اگر شهرت خوبی را به دست آورید، در نهایت برند شما نیز قابل اعتمادتر خواهد بود. در این رابطه با توجه به نیاز تمامی سایت ها، روزنامه ها و مجلات به محتواهای مفید، در صورتی که توقع مالی نداشته باشید، بدون شک مورد استقبال قرار خواهید گرفت.

5-نوشتن کتاب

اگرچه ممکن است تعجب کرده باشید، با این حال نوشتن کتاب نیز یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی محسوب می شود. علت این امر به این خاطر است که با این اقدام شما توانایی های خود را به همگان نشان داده و از این اقدام، برند شما نیز تقویت خواهد شد. این امر یکی از دلایل مهمی است که تقریبا تمامی کارآفرین ها حداقل یک کتاب را منتشر کرده اند. درواقع نیاز بسیار مهم برندهای نوپا، کسب شهرت سریع است که این اقدام می تواند به آن کمک بسیاری را کند.

6-توجه به رقبا

با تحلیل رقبای خود، می توانید متوجه نقات قوت وضعف آنها شوید. این مسئله کمک خواهد کرد تا تصمیمات به مراتب بهتری را اتخاذ کنید. همچنین بررسی مداوم رقبا، شما را متوجه اوضاع کلی بازار نیز خواهد کرد. این امر باعث می‎شود تا در نهایت قدرت پیش‎بینی را به دست آورید. فراموش نکنید که یکی از دلایل رشد سریع، پوشش یک ضعف و یا انجام اقدامی است که تاکنون مورد توجه نبوده و این امر باعث ایجاد یک مزیت رقابتی خواهد شد.

مطلب مرتبط: 6 استراتژی موثر در بازاریابی آنلاین

7-حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه هایی نظیر اینستاگرام، توییتر، فیس‎بوک و لینکدین بهترین فضاها برای کسب شهرت بیشتر محسوب می شوند، با این حال در انتخاب آنها باید به ویژگی جامعه هدف خود توجه داشته باشید. برای مثال ممکن است اینستاگرام در یک منطقه ابدا محبوب نباشد، با این حال با توجه به این امر که افراد به طور متوسط بیش از دو ساعت از طول روز خود را به صفحات خود در شبکه های اجتماعی اختصاص می دهند، حضور حرفه ای در آنها می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. این امر در حالی است که برای فعالیت در این شبکه ها، نیاز به پرداخت هزینه نخواهد بود، با این حال طبیعی است که برای تولید محتوای حرفه ای، بودجه ای نیاز باشد.

8-ایمیل مارکتینگ

ارسال ایمیل باعث خواهد شد تا شانسی جدید جهت دیده شدن شما به وجود آید، با این حال توجه داشته باشید که فعالیت در این زمینه، استانداردهایی دارد. برای مثال ارسال بیش از حد، خود باعث خواهد شد تا نتیجه ای عکس را به دست آورید. به همین خاطر افزایش آگاهی در رابطه با این روش، کاملا الزامی است.

9-تبلیغات فیس‎بوک

چند سالی است که فیس‎بوک از بخش مخصوص تبلیغات خود رونمایی کرده است که یک فرصت برای برندها جهت تبلیغ بهتر محسوب می شود. هزینه این بخش بسیار مقرون به صرفه بوده و گزینه های متنوعی را دارد. با توجه به این امر که فیس‎بوک پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان محسوب می شود، استفاده از این استراتژی نیز می تواند بسیار کارساز باشد.

10-قیمت رقابتی

با توجه به این امر که شما هنوز از شهرت لازم برخوردار نیستید، بسیار طبیعی است که افراد اعتماد لازم را جهت خرید نداشته و برندهای معتبرتر را ترجیح دهند. تحت این شرایط شما دو اقدام را می توانید انجام دهید. نخست آنکه قیمت خود را در مقایسه با سایر رقبا پایین تر بیاورید و دیگری قرار دادن هدیه در کنار محصول است. این امر باعث خواهد شد تا افراد به محصولات شما بیشتر فکر کرده و شانس فروش بالاتری را داشته باشید. این امر درست اقدامی است که هوآوی موفق شد تا در بازار پررقیب تولید گوشی های هوشمند، خود را به عنوان یکی از سه برند اصلی مطرح کند. درواقع کاهش شدید سود در ابتدای کار، می تواند باعث شود که شما در عرض یک سال، به جایگاهی دست پیدا کنید که در حالت عادی به حداقل 10 سال زمان نیاز دارد. ایجاد هدیه در کنار محصول اصلی، اقدامی است که مک دونالد با استفاده از آن موفق شده است که حتی نظر کودکان را نیز به برند خود جلب کند.

11-حفظ مشتری

شما باید برنامه ای ویژه برای نخستین مشتریان خود داشته باشید، درواقع از آنها می توان برای تبلیغ و تشویق افراد بیشتری جهت انجام خریدها استفاده کرد. در این رابطه اگر بسیار خوب عمل کرده باشید، افراد به صورت ناخودآگاه و بدون هیچ گونه توقعی تبلیغ شما را خواهند کرد، با این حال جهت کسب اطمینان، بهتر است تا دلیل را برای تبلیغ ایجاد کنید. برای مثال تخفیف ویژه برای خرید بعدی در صورت ایجاد مشتری، یکی از ساده ترین این موارد محسوب می شود.

12-تست رایگان

این امر که امکان امتحان محصول برای همگان مهیا باشد، فرآیند اعتمادسازی را کوتاه تر خواهد کرد، با این حال توجه داشته باشید که این امر تنها برای محصولاتی کاربرد خواهد داشت که کیفت خوبی را دارند، با این حال روش به اجرا درآوردن این اقدام برای صنایع مختلف، متفاوت خواهد بود. درواقع تکنولوژی نیز به این بخش کمک های ویژه ای را کرده است. برای مثال می توانید از قابلیت AR برای ایجاد فضایی جدید جهت امتحان محصولاتی نظیر یک کفش، استفاده کنید.

13-ایجاد خبرنامه

یک خبرنامه صرفا نباید چاپی باشد، درواقع شما می توانید یک سایت جهت پوشش اخبار و ایجاد محتواهای سودمند اختصاص دهید. این امر باعث خواهد شد تا با افزایش سطح اطلاعات جامعه هدف، احساس نیاز به محصولات شما در آنها تشدید شود. برای مثال یک موسسه مسافرتی، با قرار دادن مستند ها، سفرنامه ها مقالات و اخبار گردشگری احساس نیاز به سفر را در افراد تشدید می کند. شما نیز باید چنین برنامه ای را داشته باشید. در این رابطه مداوم بودن اقدام شما، مهم تر از حجم کار خواهد بود.

14-استفاده از تصویر

عکس ها می توانند تاثیری به مراتب بیشتر از چندین خط نوشته را داشته باشند. به همین خاطر شما باید از آنها به تعداد مناسب، استفاده کنید. در این رابطه تهیه تصاویر باکیفیت و جذاب از محصولات، در کنار معرفی و نقد و بررسی کامل آنها بسیار مهم خواهد بود. در این رابطه برخی از برندها، به قدری موفق عمل می کنند که پس از مدتی به یک پایگاه جامع اطلاعاتی تبدیل شده و اعتباری فوق‎العاده را به دست می آورند. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای تهیه عکس، از سایت های فعال در این زمینه نیز می توان استفاده کرد.

15-پادکست

اگرچه پادکست ها نیز یکی از انواع محتواها محسوب می شوند، با این حال به خاطر این امر که تا به امروز کمتر مورد توجه قرار گرفته شده، ضروری است تا در یک بخش مجزا به آن پرداخته شود. این اقدام بسیار ساده و کم‎هزینه است با این حال در چند سال اخیر در مرکز توجهات قرار دارد. علت این امر به این خاطر است که گزینه ای ایده آل خصوصا جهت استفاده از زمان های مرده محسوب می شوند. همچنین ایچاد وبینار نیز یکی دیگر از اقدامات مهمی محسوب می شود که تنها تعداد بسیار کمی از برندها به آن توجه جدی را نشان داده اند، با این حال این دو اقدام ضامن موفقیت بازاریابی برندها در آینده خواهند بود. درواقع پیش‎بینی ها حاکی از آن است که بسیاری از روش های رایج حال حاضر، تا چند سال آینده به صورت کامل منسوخ خواهند شد. به همین خاطر به عنوان برندی تازه‎کار، ضروری است تا به آینده نیز توجه داشته باشید.

16-مشتری‎مداری

این بخش برای افراد مختلف، معنای متفاوتی را دارد. با این حال منظور ما این است که باید برای هر مشتری به آن شیوه‎ای خدمت‎رسانی کنید که کاملا مطابق میل آنها است. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، حتی کوچک ترین تفاوت ها نیز می تواند منجر به پیروزی شود.

مطلب مرتبط: 7 استراتژی مؤثر در بازاریابی

17-زمان محدود

به عنوان آخرین توصیه، پیشنهاد می شود که سیاست زمان محدود را مورد توجه خود قرار دهید. این امر باعث بار روانی بالایی را بر روی مخاطبین به همراه دارد. برای مثال یک تخفیف ویژه تنها برای چند ساعت، باعث خواهد شد تا آنها حتی در صورت عدم قصد خرید، تمایل بالایی را به انتخاب محصول پیدا کنند. این سیاست نیز در به علت سادگی، می‎تواند گزینه ای بسیار خوب برای شروع فعالیت شما باشد.

در نهایت توجه داشته باشید که هر یک از این استراتژی ها، می توانند برای چندین سال مورد استفاده قرار گیرند. درواقع نباید تصور کنید که آنها تنها برای ابتدای کار هستند. علت انتخاب آنها این است که به علت سادگی، گزینه های بهتری برای شروع محسوب می شوند. به همین خاطر ابدا نباید فکر کنید که پس از پیشرفت، باید آنها را کنار بگذارید.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yXpsOgwf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه