شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

گوگل ادز چه تاثیری بر فروش سایت دارد؟

گوگل، معمولاً اولین جایی است که مشتریان برای کسب اطلاعات و خرید، به آن مراجعه می کنند. مخاطب امروز در گوگل، در معرض بمبی از اطلاعات قرار دارد و ترجیح می دهد همان اول با اولین سایت نیازش را برطرف کند؛ بنابراین اگر شما در رتبه های اول باشید، شانس بسیار زیادی برای جذب آن مشتری خواهید داشت.

یکی از بهترین راه های رسیدن به رتبه های اول، استفاده از تبلیغات گوگل ادز است تا درکمترین زمان و باهزینه ای بهینه ، به یکی از اولین انتخاب های مخاطبانتان تبدیل شوید. در این مقاله به بررسی تاثیر تبلیغات گوگل بر فروش شما و روش های جذب مشتری از طریق گوگل می پردازیم؛ با ما تا پایان همراه باشید!

گوگل ادز چیست؟

درابتدای کار، بیایید با Google Ads به صورت مختصر آشنا شویم. تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز (google ads)، پلتفرم تبلیغاتی رسمی گوگل برای تبلیغات کلیکی PPC است که با پرداخت هزینه به ازای کلیک، به شما این امکان را می دهد که در موقعیت های مختلف، در معرض دید کاربران هدف خود باشید.

در این روش، سایت شما با برچسب Sponsored یا AD در بالای صفحه نتایج، نمایش داده می شوند.

کانال های تبلیغاتی این روش عبارتند از:

  • تبلیغات در صفحه ی نتایج جستجو
  • تبلیغات درون اپلیکیشنی
  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات ویدئویی
  • تبلیغات فروشگاهی

چطور در فضای آنلاین مشتری بیشتری جذب کنیم؟

برای جذب مشتری بیشتر از گوگل، روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از چندین روش به صورت همزمان، احتمال تثبیت برند شما را در ذهن افراد افزایش داده و باعث می شود تا با آزمودن مسیرهای مختلف، بهترین کانال فروش خود را پیدا کنید. 3 مسیر مهم جذب مشتریان بیشتر در دنیای آنلاین عبارتند از:

حضور فعال در شبکه های اجتماعی متناسب با مخاطب

حضور در سوشال مدیایی که کاربران شما حضور دارند، باعث شناخت بهتر برند و محصولات شما در ذهن آن ها خواهد شد و شما با ارائه محتوای جذاب و کاربردی، به عنوان یک متخصص و مرجع مهم، شناخته خواهید شد. شما می ‎توانید بااستفاده از تبلیغات گوگل، کاربران را به شبکه های اجتماعی خود هدایت کنید.

استفاده از کمپین های تبلیغاتی مختلف PPC

 بابهره گیری از کانال های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک، شما می توانید از روش ها و در فضاهای گوناگون، خود را به مشتری نشان داده و شانس انتخاب شدن را افزایش دهید. برای مثال اگر کاربر، سایت شما را در رتبه های ابتدایی ببیند، در سایت های دیگر بنر تبلیغاتی شما را مشاهده کند و هنگام استفاده از تلفن همراه خود هم با آگهی شما برخورد کند، شما را به عنوان یک گزینه بسیار جدی بررسی خواهد کرد.

سئو

گوگل ادز به صورت مستقیم روی سئوی سایت شما نخواهد داشت و لینک های تبلیغاتی no follow، کمکی به ارتقای امتیاز سئو و جایگاه نخواهند داشت؛ اما متخصصان، اثرات غیرمستقیمی برای آن قائل هستند. بنابراین نمی توان از آن به عنوان یک استراتژی سئو استفاده کرد ولی درعین حال، نباید یکی را کنار گذاشت و باید به صورت همزمان، تبلیغات گوگل و سئوی صحیح و اصولی را پیگیری کرد.

سئو

در ادامه برخی راهکارها برای بهبود وضعیت فروش آنلاین را به شما ارائه می کنیم:

  • تولیدِ محتوای متناسب با نیاز کاربران
  • ارائه محصولات رایگان برای دریافت راه ارتباطی با مشتری (Lead)
  • تشکیل جوامع بحث و انتقال تجربه میان مشتریان
  • افزایش روشهای پرداخت
  • ساخت ویدئوهای جذاب و واقعی از آنباکس محصول و ...
  • کاهش خطرات خرید با ضمانت بازگشت، ارسال رایگان و ...
  • نمادهای اعتماد الکترونیکی در سایت و شبکه های اجتماعی
  • پیگیری خرید مشتری با ارسال ایمیل و پیامک

هزینه گوگل ادز به چه صورت است؟

هزینه و مبلغ پرداختی شما، کاملاً اختیاری و وابسته به استراتژی و بودجه تبلیغاتی شماست.

گوگل برای نمایش آگهی شما، سیستم مزایده خاص خود را دارد، اما شما با هر رقمی (با رعایت کف قیمت گوگل) می توانید شانس نمایش داشته باشید و تنها زمانی از بودجه شما کسر خواهد شد که کاربران روی تبلیغ شما کلیک انجام دهند.

دو عامل اساسی در این مسئله وجود دارد:

  • بودجه پیشنهادی
  • کیفیت آگهی و محتوای سایت شما

این موضوع که چه قیمتی درنظر بگیرید، بستگی زیادی به صنعت، استراتژی و رقابت کلیدواژه های شما دارد.

نقش گوگل ادز در فروش آنلاین

ابتدا لازم است شرط های مهم را برای استفاده از این ابزار باهم مرور کنیم:

  • حاضر به سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت برای برندینگ و جایگاه یابی در بازار هستید؟
  • کلمات کلیدی مرتبطی با محصول یا خدمت شما جستجو میشود؟
  • رقبای شما در این فضا حاضر هستند؟
  • مخاطبان هدف شما، بیشتر آنلاین هستند؟

گوگل یکی از مراجع مهم برای خرید، مقایسه و کسب اطلاعات هنگام خرید یک محصول یا خدمت است. درگیری های فراوان و زمان کم اکثر افراد، باعث شده است که با بررسی حداکثر چهار – پنج لینک ابتدایی صفحه، به جستجو خاتمه دهند و به سراغ مقایسه و تصمیم گیری بروند.

این نوع تبلیغات کلیکی ، یکی از زودبازده ترین مسیرهایی است که شما به رتبه های اول خواهید رسید و کاربران، شما را در سبد گزینه های خود قرار می دهند. بنابراین با سرمایه گذاری و برنامه ریزی صحیح روی این کانال تبلیغاتی ارزشمند، می توانید با منابع کمتر به نتایج بیشتری دست پیدا کنید.

برای مثال شما با ابزار کیورد پلنر (Keyword Planner) می توانید به شکل دقیق و اصولی، روی کلمات و عباراتی هزینه کنید که کاربر هدف شما، آن را جستجو می کند و برای سایر مخاطبان که هدف شما نیستند، هزینه ای پرداخت نکنید.

نقش گوگل ادز در فروش آنلاین

مزایای استفاده از گوگل ادز

برخی از اصلی ترین مزایای استفاده از تبلیغات گوگل عبارتند از:

  • دسترسی به مشتریان بالقوه بیشتر
  • افزایش چشمگیر آگاهی از برند
  • بازدهی سریعتر نسبت به استراتژی های سئو
  • پرداخت هزینه به ازای کلیک مخاطب هدف
  • امکان رصد و بهینه سازی نتایج
  • افزایش ترافیک وبسایت و شانس تبدیل آن ها به خریدار
  • دسترسی بیشتر به مخاطبان هدف
  • یادآوری و ریتارگت مشتریان قیف فروش
  • استفاده از تمام ظرفیت ها و موقعیت هایی ممکن برای تماس با مشتری

نکات مهم برای افزایش فروش با گوگل ادز

  • بررسی دقیق تقاضا و مخاطب هدف: شما باید به صورت دقیق رفتار مخاطبان خود را بشناسید تا هزینه و انتخاب متناسب با خواسته ها و جستجوهای آنان داشته باشید.
  • تحقیق کلمات کلیدی: ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارند و شاید بدون انجام درست کیورد ریسرچ، تمام اقدامات بعدی شما به فروش و اثربخشی منجر نشوند.
  • تجزیه و تحلیل رقبا: باید به سرعت و به دقت رقبای اصلی را از نظر کلمات کلیدی، استراتژی جذب و فروش، محتوای متنی و تصویری صفحات فرود و ... بررسی کنید تا بتوانید برای خود تمایز ایجاد کنید.
  • کلمات کلیدی منفی: استراتژی، در معنای دقیق، کارهایی است که نباید انجام دهیم؛ در دنیای کلمات کلیدی هم استثنا کردن و سرمایه گذاری نکردن روی کلماتی که برای ما سودی ندارند یا هزینه بسیار بالایی دارند و به صرفه نیستند، از راه های مهم افزایش سودآوری است.
  • آگهی جذاب: برای کسب نتیجه از تبلیغات در گوگل، متن آگهی شما باید واقعی، جذاب، کوتاه و حاوی پیشنهاد ارزش مهمی باشد تا مخاطب را ترغیب به کلیک کند.
  • رصد و بهینه سازی: شما همواره باید با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، تگ منیجر و سرچ کنسول، آمار و ارقام خود را بسنجید تا با تغییر و بهینه کردن موارد مختلف، به حداکثر کارایی دست پیدا کنید.
  • آزمون وخطا: تمام موارد ذکرشده، باتوجه به نوع صنعت، بودجه و منابع، استراتژی و رفتار رقبای شما متغیر خواهند بود و بسیار مهم است تا گزینه های متنوعی را برای رسیدن به بهترین نسخه، تست کنید و نااامید و خسته نشوید

جمع بندی؛ تاثیر کمپین های گوگل ادوردز روی فروش سایت

پلتفرم تبلیغاتی گوگل، یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی دنیای بازاریابی دیجیتال امروز است و استفاده از آن در کنار سایر امکانات تبلیغات و برندینگ، می تواند منجر به اثرات مثبتی در روند فروش و سودآوری شما شود. در این مطلب به بررسی اثرات تبلیغات در گوگل بر فروش در فضای آنلاین پرداختیم و راهکارهایی را برای کسب نتایج بهتر از این ابزار مرور کردیم.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2mbOjIqO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
میلاد رستمی :
6 ماه پیش
مرسی از مطلب خوبتون، یه سوالی که داشتم، اینه که رقباکلیک فیک میریزن رو گوگل ادزمون، باید چیکار کرد؟
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه