گوگل، معمولاً اولین جایی است که مشتریان برای کسب اطلاعات و خرید، به آن مراجعه می کنند. مخاطب امروز در گوگل، در معرض بمبی از اطلاعات قرار دارد و ترجیح می دهد همان اول با اولین سایت نیازش را برطرف کند؛ بنابراین اگر شما در رتبه های اول باشید، شانس بسیار زیادی برای جذب آن مشتری خواهید داشت.
یکی از بهترین راه های رسیدن به رتبه های اول، استفاده از تبلیغات گوگل ادز است تا درکمترین زمان و باهزینه ای بهینه ، به یکی از اولین انتخاب های مخاطبانتان تبدیل شوید. در این مقاله به بررسی تاثیر تبلیغات گوگل بر فروش شما و روش های جذب مشتری از طریق گوگل می پردازیم؛ با ما تا پایان همراه باشید!
درابتدای کار، بیایید با Google Ads به صورت مختصر آشنا شویم. تبلیغات گوگل ادز چیست؟ گوگل ادز (google ads)، پلتفرم تبلیغاتی رسمی گوگل برای تبلیغات کلیکی PPC است که با پرداخت هزینه به ازای کلیک، به شما این امکان را می دهد که در موقعیت های مختلف، در معرض دید کاربران هدف خود باشید.
در این روش، سایت شما با برچسب Sponsored یا AD در بالای صفحه نتایج، نمایش داده می شوند.
کانال های تبلیغاتی این روش عبارتند از:
برای جذب مشتری بیشتر از گوگل، روش های مختلفی وجود دارد. استفاده از چندین روش به صورت همزمان، احتمال تثبیت برند شما را در ذهن افراد افزایش داده و باعث می شود تا با آزمودن مسیرهای مختلف، بهترین کانال فروش خود را پیدا کنید. 3 مسیر مهم جذب مشتریان بیشتر در دنیای آنلاین عبارتند از:
حضور در سوشال مدیایی که کاربران شما حضور دارند، باعث شناخت بهتر برند و محصولات شما در ذهن آن ها خواهد شد و شما با ارائه محتوای جذاب و کاربردی، به عنوان یک متخصص و مرجع مهم، شناخته خواهید شد. شما می توانید بااستفاده از تبلیغات گوگل، کاربران را به شبکه های اجتماعی خود هدایت کنید.
بابهره گیری از کانال های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک، شما می توانید از روش ها و در فضاهای گوناگون، خود را به مشتری نشان داده و شانس انتخاب شدن را افزایش دهید. برای مثال اگر کاربر، سایت شما را در رتبه های ابتدایی ببیند، در سایت های دیگر بنر تبلیغاتی شما را مشاهده کند و هنگام استفاده از تلفن همراه خود هم با آگهی شما برخورد کند، شما را به عنوان یک گزینه بسیار جدی بررسی خواهد کرد.
گوگل ادز به صورت مستقیم روی سئوی سایت شما نخواهد داشت و لینک های تبلیغاتی no follow، کمکی به ارتقای امتیاز سئو و جایگاه نخواهند داشت؛ اما متخصصان، اثرات غیرمستقیمی برای آن قائل هستند. بنابراین نمی توان از آن به عنوان یک استراتژی سئو استفاده کرد ولی درعین حال، نباید یکی را کنار گذاشت و باید به صورت همزمان، تبلیغات گوگل و سئوی صحیح و اصولی را پیگیری کرد.
در ادامه برخی راهکارها برای بهبود وضعیت فروش آنلاین را به شما ارائه می کنیم:
هزینه و مبلغ پرداختی شما، کاملاً اختیاری و وابسته به استراتژی و بودجه تبلیغاتی شماست.
گوگل برای نمایش آگهی شما، سیستم مزایده خاص خود را دارد، اما شما با هر رقمی (با رعایت کف قیمت گوگل) می توانید شانس نمایش داشته باشید و تنها زمانی از بودجه شما کسر خواهد شد که کاربران روی تبلیغ شما کلیک انجام دهند.
دو عامل اساسی در این مسئله وجود دارد:
این موضوع که چه قیمتی درنظر بگیرید، بستگی زیادی به صنعت، استراتژی و رقابت کلیدواژه های شما دارد.
ابتدا لازم است شرط های مهم را برای استفاده از این ابزار باهم مرور کنیم:
گوگل یکی از مراجع مهم برای خرید، مقایسه و کسب اطلاعات هنگام خرید یک محصول یا خدمت است. درگیری های فراوان و زمان کم اکثر افراد، باعث شده است که با بررسی حداکثر چهار – پنج لینک ابتدایی صفحه، به جستجو خاتمه دهند و به سراغ مقایسه و تصمیم گیری بروند.
این نوع تبلیغات کلیکی ، یکی از زودبازده ترین مسیرهایی است که شما به رتبه های اول خواهید رسید و کاربران، شما را در سبد گزینه های خود قرار می دهند. بنابراین با سرمایه گذاری و برنامه ریزی صحیح روی این کانال تبلیغاتی ارزشمند، می توانید با منابع کمتر به نتایج بیشتری دست پیدا کنید.
برای مثال شما با ابزار کیورد پلنر (Keyword Planner) می توانید به شکل دقیق و اصولی، روی کلمات و عباراتی هزینه کنید که کاربر هدف شما، آن را جستجو می کند و برای سایر مخاطبان که هدف شما نیستند، هزینه ای پرداخت نکنید.
برخی از اصلی ترین مزایای استفاده از تبلیغات گوگل عبارتند از:
جمع بندی؛ تاثیر کمپین های گوگل ادوردز روی فروش سایت
پلتفرم تبلیغاتی گوگل، یکی از موثرترین ابزارهای تبلیغاتی دنیای بازاریابی دیجیتال امروز است و استفاده از آن در کنار سایر امکانات تبلیغات و برندینگ، می تواند منجر به اثرات مثبتی در روند فروش و سودآوری شما شود. در این مطلب به بررسی اثرات تبلیغات در گوگل بر فروش در فضای آنلاین پرداختیم و راهکارهایی را برای کسب نتایج بهتر از این ابزار مرور کردیم.