سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

سپردن تبلیغات به شرکت های تبلیغاتی معمولاً فرایندی دشوار و پرهزینه است. اکنون اما با ورود هوش مصنوعی به این حوزه، هر روز برندهای بیشتری از آن برای تبلیغات استفاده می کنند. 

طبق گزارش رویترز، آژانس های تبلیغاتی بزرگی مانند WPP و شرکت های چندملیتی مانند یونیلیور، برای کاهش هزینه های بازاریابی و درعین حال داشتن تبلیغات بیشتر، به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده اند. مدیرعامل WPP می گوید که صرفه جویی در هزینه و وقت با استفاده از هوش مصنوعی می تواند ۱۰ تا ۲۰ برابر بیشتر شود. 

اخیراً یکی از آگهی های برند کادبری در هند، با استفاده از هوش مصنوعی، ویدیویی از «شاهرخ خان»، بازیگر بالیوود، ساخته است. شاهرخ خان در این ویدیو عابران پیاده را به خرید از فروشگاه های این برند دعوت می کند. 

هوش مصنوعی، ابزاری کم هزینه و به صرفه برای تبلیغ نویسی

از طرف دیگر، برند یونیلیور با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی، برای یکی از محصولات شامپوی خود سناریوی تبلیغاتی ترغیب کننده ای نوشته است. 

اما حالا که برندهای بیشتری به دنبال استفاده از هوش مصنوعی در صنعت تبلیغات هستند، آیا این شرکت ها باید به مردم اطلاع دهند که تبلیغات مربوط به محصولشان با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است؟

واترمارک محصولاتی که با هوش مصنوعی تولید می شوند

شرکت های بزرگ هوش مصنوعی قراردادی را با کاخ سفید امضا کرده اند که مفاد آن در مورد واترمارکینگ برای برچسب گذاری روی آثاری است که با ابزارهای هوش مصنوعی تولید شده اند. درواقع تبلیغاتی که توسط هوش مصنوعی تولید می شوند، می توان تحت این قرارداد و قوانین مربوط به آن قرار داد.

«کن سیکلز»، مدیر محصول شرکت واترمارک دیجیتال Digimarc، عقیده دارد که باید سیاست های استانداردی برای برچسب گذاری یا همان واترمارک محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی وجود داشته باشد. او می گوید محتوای بازاریابی از نظر فنی، محتوای اصلی هوش مصنوعی بوده و مفهوم آن در اینجا بسیار مهم است؛ درنتیجه واترمارک این محتوا، تصمیمی منطقی است که باید خط مشی استاندارد برای آن در نظر گرفت.

هوش مصنوعی، ابزاری برای تبلیغ نویسی

بازاریابی و تبلیغات بخشی از تأثیر هوش مصنوعی روی مخاطبان این حوزه است که از مدل های زبانی برای نوشتن متن های تبلیغاتی (کپی ها یا همان کلمات موجود در یک آگهی که شما را متقاعد می کند همان فنجان قهوه ای را بخرید که سلبریتی موردعلاقه تان در دست دارد) استفاده می کردند. 

در سال ۲۰۲۲ و پس از اینکه گزارش شد شرکت «جاسپر» توانسته است ۱۲۵ میلیون دلار در بودجه خود صرفه جویی کند، ابزار کپی نویسی هوش مصنوعی این شرکت به یکی از محبوب ترین ابزارها در دنیای فناوری تبدیل شد. بعد از آن برندهای آنلاین نیز شروع به امتحان هوش مصنوعی کردند.

درنهایت شرکت هایی که از هوش مصنوعی در تبلیغات خود استفاده می کنند، به رویترز اعلام کرده اند که هنوز نگرانی هایی در مورد اینکه آیا تبلیغات آن ها (که با هوش مصنوعی تولید شده اند) می توانند درعین حال که با هوش مصنوعی کار می کنند، توسط قوانین کپی رایت محافظت شوند و خطرات امنیتی را پشت سر بگذارند یا خیر، دارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/aE4DGB6T
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه