دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

 

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت

موتورسیکلت یکی از بهترین وسایل نقلیه در سطح شهر است. با وجود ترافیک های سنگین و همچنین هزینه های بالای خودرو، شاید عاقلانه این باشد که در سطح شهر از موتورسیکلت ها استفاده کرد. هزینه های جانبی و لوازم مصرفی این وسیله نسبت به خودرو بسیار کمتر بوده و در مسافت های کوتاه، کاربردی به مراتب بیشتر از خودرو دارند.

دلایل فوق باعث محبوبیت موتورها شده است و همین امر موجب شده تا امروزه موتورسواران زیادی در سطح شهر ببینیم. جالب است که بدانید شرکت اسنپ موتورسواران را استخدام کرده و ما شاهد اسنپ موتور نیز هستیم. از موارد دیگر پیک های موتوری، اسنپ فود و بسیاری از مشاغل دیگر هستند که از موتورسیکلت به جای خودرو استفاده می کنند.

با این وجود این وسیله دارای مشکلاتی است که ما در این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. همچنین با ذکر دلایل کافی، به شما از دلایل اهمیت استفاده از ردیاب موتورسیکلت می گوییم.

ردیاب موتورسیکلت

معایب موتورسیکلت

با وجود مزایای مزایای بسیار موتورسیکلت که به آنها اشاره کردیم، این وسیله نقلیه چند مشکل بزرگ دارند که به بررسی آنها می پردازیم.

ایمنی پایین

بزرگترین مشکلی که در موتورها وجود دارد، ایمنی پایین آنها است. به طوری که در اکثر تصادف ها که یک سمت آن موتور بوده، موتورسوار آسیبی به مراتب بیشتر دیده است. وجود ابزاری مانند کلاه ایمنی، سپر و ... به ایمن شدن این وسیله کمک کرده ولی همچنان خطرات زیادی متوجه موتورسواران است.

ناکار آمد بودن در شرایط جوی خاص

از دیگر معایب موتورسیکلت ها، ناکار آمد بودن در بعضی از شرایط جوی خاص است. برای مثال هنگام باران و یا برف، بدلیل نبودن سقف، استفاده از موتورسیکلت بسیار سخت است. همچنین 2 چرخ بودن این وسیله در سطوح لغزنده، مشکلات بسیاری به وجود می آورد. جالب است بدانید در هوای خیلی گرم نیز این وسیله کارایی لازم را ندارد. بادی که به صورت سوار برخورد می کند، بسیار داغ است و باعث اذیت شدن او می شود.

امنیت پایین آن

مشکل دیگری که در خصوص موتورها وجود دارد، امنیت پایین آنها است. هرچند که خودروها نیز امنیت بالایی ندارند و ما شاهد ربوده شدن آنها هستیم، ولی نسبت به موتورها از امنیت بیشتری برخورداری هستند. موتورسیکلت ها اکثرا دزدگیر ندارند و با زنجیر و موارد دیگه، لاستیک آن را به سطح دیگری متصل می کنند.

امروزه دزدان به راحتی این قفل ها را باز کرده و موتور را به سرقت می برند. در بدترین حالت سارق، لاستیک جلو را از موتور جدا کرده و بقیه آن را به سرقت می برد که شاهد مواردی از این قبیل بوده ایم.

ردیاب موتورسیکلت

 

روش های جلوگیری از به سرقت رفتن موتورسیکلت

با معایب موتورسیکلت آشنا شدیم و دانستیم که ایمنی و امنیت پایین، و شرایط بد جوی باعث بروز مشکلاتی زیادی می شود. در مورد ایمنی و شرایط جوی کار زیادی از شما بر نمی آید اما با انجام اقداماتی می توان امنیت این وسایل را بالا برد. با ما همراه باشید:

دزدگیر موتورسیکلت

استفاده از دزدگیر برای موتور مرسوم نیست و شاید شما نمی دانستید که برای موتورها نیز این ابزار وجود دارد. هر چند کارایی این وسیله در خودروها بسیار بیشتر است، اما در موتورها، مخصوصا مدل های گران قیمت آن، از دزدگیرهای مخصوص موتور استفاده می کنند.

 

استفاده از قفل فرمان

قفل فرمان، فرمان موتور را در جهت خاصی قفل می کند و تا باز نشدن آن کسی توان چرخاندن آن را ندارد. از همین رو حتی در صورت روشن کردن موتورسیکلت نیز، سارق قادر به حرکت در جهتی که می خواهد نیست. با وجود اینکه این راه، به امنیت موتور کمک شایانی می کند اما باز هم کافی نیست.

مواردی بسیاری مشاهده شده که سارقان با کمک خودروی وانت یا نسیان اقدام به دزدیدن موتور می کنند. در این صورت دزدگیر و قفل فرمان کمک چندانی به امنیت موتورها نمی کنند. فلذا به شما توصیه می کنیم به دنبال راه حل بهتری باشید که در ادامه آن را توضیح می دهیم.

خرید جی پی اس

 

استفاده از ردیاب موتورسیکلت

راه حل نهایی و ایمن، استفاده از ردیاب موتورسیکلت است. همانطور که گفتیم شما با استفاده از دزدگیر و قفل فرمان نمی توانید مانع از به سرقت رفتن وسیله نقلیه خود شوید. زیرا راه حل نهایی سارقان، استفاده از وانت یا نیسان است و با کمک آن موتور را از محل دزدیده و سر فرصت، قفل و دزدگیر آن را غیر فعال می کنند.

ردیاب موتورسیکلت قابلیت این را دارد که لحظه به لحظه موقعیت وسیله شما را نمایش دهد و در صورت دزدیده شدن، به راحتی می توانید با دادن محتصات به پلیس، موتور خود را بازپس بگیرید.

از دیگر امکانات ردیاب، قابلیت خاموش کردن موتور از راه دور است. فلذا در صورتی که سارق سوار بر موتور شود و قصد فرار از محل را داشته باشد، شما به راحتی نقشه او را خنثی می کنید. همچنین این ردیاب ها بسیار کوچک هستند و سارقین متوجه آن نمی شوند.

برای خرید جی پی اس و ردیاب از جمله ردیاب خودرو، ردیاب آهنربایی، ردیاب شخصی و ... می توانید به سایت الوردیاب مراجعه کنید. الو ردیاب بزرگترین شرکت فروش ردیاب بوده و با ضمانت کالا، نصب و پشتیبانی عالی، تجربه یک همکاری مفید را برای شما به ارمغان می آورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0NfPrzl8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه