دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون تردید برای هر فردی قرار گرفتن در جایگاه برترین کارمند، یک خواسته جدی خواهد بود، با این حال به علت عدم آگاهی در رابطه با اقدامات لازم در این زمینه، عملا با ناکامی مواجه شده و پس از مدتی کاملا نسبت به این قضیه ناامید می-شوند. به همین خاطر در این مقاله قصد معرفی تمامی اقداماتی را داریم که انجام تمامی آنها شما را به این هدف خواهد رساند. در همین راستا و در ادامه به بررسی 101 موردی خواهیم پرداخت که حاصل نظرات افراد خبره در این زمینه است.

1-همواره در تلاش برای بهبود مهارت‎ها و سطح دانش خود باشید. در این رابطه حتی بهترین بودن در مقایسه با سایر همکاران نیز نباید به بهانه-ای برای شما تبدیل شود.

2-توانایی اعمال تغییرات در محیط اطراف خود را به دست آورید. درواقع این امر که حتی با سخت-ترین شرایط کاری نیز کنار بیایید، بهترین تصمیم ممکن نخواهد بود. بدون شک تلاش های شما برای بهبود اوضاع، مورد توجه جدی مدیر شرکت نیز قرار خواهد گرفت.

محبوب ترین کارمند شرکت

3-تنها خود را مورد نقد قرار دهید. بدون شک برای موفقیت شما به ارتباط خوب با همکاران خود نیاز خواهید داشت. به همین خاطر نیز لازم است تا از تخریب آنها جلوگیری کرده و در صورت نیاز پشتیبان آنها باشید. این امر تنها شامل کارمندان نشده و مدیر شرکت نیز باید از این حمایت ها خصوصا در شرایط حساس بهره‏مند شود.

4-در شرکت فردی مفید باشید و از به اشتراک‏ گذاری اطلاعات و کمک به دیگران، طفره نروید.

5-یک لیست از اقدامات روزانه خود تهیه کنید. این امر باعث خواهد شد تا انجام کارها بهتر صورت گیرد.

6-به کاهش هزینه های شرکت کمک کنید. برای مثال در صورتی که قادر به پوشش فعالیتی دیگر هستید، از استخدام فردی جدید جلوگیری کنید. بدون شک این امر نیازمند علاقه‎مندی شما به شرکت و تیم آن خواهد بود.

7-برای شرکت خود مشتری پیدا کنید. درواقع هیچ دلیلی وجود ندارد که شما خود را تنها محدود به وظایف اصلی بدانید. بدون شک این اقدامات باعث خواهد شد تا مدیریت شما را به عنوان فردی فعال و آماده برای پستی بالاتر تلقی کند.

8-همواره لبخند بر لب داشته و تا حد امکان از گله و شکایت خودداری کنید. درواقع شما باید ابتدا خود برای رفع مشکلات کاری تلاش کنید و مراجعه به دفتر مدیریت، آخرین گزینه موجود باشد.

9- از بیان ایده های مناسب خود واهمه ای نداشته باشید، با این حال لازم است تا در ابتدا ایده خود را مورد بررسی قرار دهید تا به عنوان فردی که ذهن ایده‎پرداز و خلاقی ندارد، شناخته نشوید.

10-نسبت به نقاط ضعف و قوت خود آگاهی کاملی را داشته و در مسیر بهبودی همیشگی گام بردارید.

مطلب مرتبط: 5 راه ایجاد رضایت شغلی در کارمندان

11-اولویت خوبی را داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا کارها به ترتیب درست انجام شده و هیچ‏گاه با معضل عقب افتادن کارها مواجه نشوید. در این رابطه یادگیری اصول این امر نیز می-تواند کمک بسیار خوبی محسوب شود.

12-برای آینده خود برنامه‏ریزی داشته باشید. این امر که همگام با وظایف فعلی، برای ارتقای شغل نیز برنامه‎ریزی کرده و خود را برای آن آماده کنید، از اقدامات مهمی است که شما را به عنوان فردی آینده‏نگر معرفی خواهد کرد.

13-اقدامات غیرضروری خود را حذف کنید. این امر باعث خواهد شد تا زمان بیشتری را برای پرداختن به کارهای دیگر و یا اقدامات جدید پیدا کنید.

14-نسبت به مسئولیت های خود متعهد باشید. درواقع هیچ مدیری تمایل ندارد تا با کارمندی که همواره بدقول است، همکاری بلندمدتی را داشته باشد.

15-در قالب یک تیم فعالیت کنید. این امر نه تنها باعث سرعت‎بخشی به انجام کارهای تان خواهد شد، بلکه توجه مدیر شرکت را نیز به همراه دارد.

16-دستاوردهای روزانه خود را مورد بررسی قرار دهید. این امر که بدانید فعالیت روزانه شما با چه نتایجی همراه بوده است، باعث خواهد شد تا بتوانید نسبت به درستی مسیر خود اطمینان حاصل کنید. در نهایت این اطلاعات کمک خواهد کرد تا بتوانید با مقایسه آنها با یکدیگر، مشکلات موجود را شناسایی کنید.

17-ادب و تشکر را فراموش نکنید. نوع ادبیات شما با مدیر شرکت باید کاملا متفاوت با همکاران باشد. درواقع مودب بودن و تشکر از اقدامات هرچند کوچک از جانب آنها، تصویر ذهنی خوبی را ایجاد خواهد کرد.

18-از مشورت گرفتن با مدیران غافل نشوید. این امر که نشان دهید نظر مدیریت برای شما بسیار مهم است، بدون شک تاثیرگذار خواهد بود، با این حال نباید در این رابطه زیاده‎روی کنید. این اقدام صرفا برای جلب توجه نبوده و مدیران به علت تجربه و دانش بالاتری که دارند، بهترین مشاوران موجود محسوب می شوند.

19- از نقد سازنده غافل نشوید، با این حال نحوه بیان آن باید به صورتی باشد که خشم مدیران را به همراه نداشته باشد. در این رابطه آگاهی از خصوصیات مدیران، به یافتن بهترین روش بیان این امر کمک خواهد کرد.


20-به این باور دست پیدا کنید که رشد تیم شرکت، به بهبود وضعیت شما نیز منجر خواهد شد. به همین خاطر نباید حتی از فداکاری برای آنها واهمه ای داشته باشید. در نهایت فراموش نکنید که مدیران را نیز باید عضو تیم شرکت تلقی کنید.

21-شرایط مدیر خود را بسنجید. درواقع در صورتی که شرکت با کمبود بودجه مواجه است و یا مدیر عصبانی است، ابدا زمان مناسبی برای مراجعه به آنها و بیان درخواست خود نخواهد بود. به همین خاطر این امر که بدانید چه حرفی را در چه شرایطی باید مطرح کنید، بدون شک بیانگر اخلاق حرفه ای شما خواهد بود.

22-اشتباهات خود را مخفی نکنید با این حال تنها اقرار در این زمینه کافی نبوده و لازم است تا حتما آنها را جبران کنید.

23-مشکل گشا باشید. این امر که بتوانید باری را از روی شانه تیم خود بردارید، بدون شک شایستگی شما را به اثبات خواهد رساند. بدون شک با کمی فکر در رابطه با مشکلات موجود شرکت، می توانید به راهکارهای موثری دست پیدا کنید که ممکن است حتی مدیران نیز به علت مشغله کاری خود از توجه به آن غافل مانده باشند.

24-ذهنی پرسشگر داشته باشید. این امر به خوبی نشان می دهد که شما تمایل به انجام درست کارها را داشته و از علاقه کافی برخوردار هستید.

25-اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود را با مدیریت در میان بگذارید. این امر نه تنها باعث خواهد شد تا مدیران نیز به شناخت بهتری از شما دست پیدا کرده و به شما برای رسیدن به آنها کمک کنند، بلکه شما را نسبت به اشتباهات موجود آگاه خواهند ساخت. بدون شک مدیران از کارمندهایی که در کار خود هدف دارد، رضایت بیشتری را خواهند داشت.

26-روابط خود را بهبود بخشید. درواقع ارتباطات از جمله موارد کلیدی برای پیشبرد کارها محسوب می شود. به همین خاطر نیز نباید دایره دوستان و آشناهای خود را محدود کنید.

27-واقع گرا باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا همواره به دنبال نگاهی درست باشید که باعث خواهد شد تا بیش از حد خوش خیال و یا ناامید رفتار نکنید. در رابطه با سطح توقع از خود و دیگران نیز این نوع نگرش کمک بسیار بزرگی خواهد بود.

28-زیرک باشید. موفقیت به معنای بیشتر از سایرین کار کردن نبوده و لازم است تا برای افزایش تاثیر اقدامات خود، به دنبال راهکارهای متنوع و کاربردی باشید. این امر که بتوانید برای خود فرصت سازی کنید نیز از دیگر مصادق زیرک بودن در کار محسوب می شود.

29-تیم خود را اولویت کاری قرار دهید. این امر باعث خواهد شد تا بتوانید در شرکت به جایگاه و محبوبیت خوبی دست پیدا کنید. بدون شک رضایت همکاران، به رضایت مدیر شرکت نیز منجر خواهد شد.

30-شخصی سازی را کنار بگذارید. درواقع شما باید همه چیز را متعلق به تیم خود بدانید. به همین خاطر در صورتی که خواهان امتیاز و یا امکاناتی تنها برای خود باشید، بدون شک نارضایتی هایی نسبت به شما به وجود خواهد آمد.

31-از صحبت کردن واهمه نداشته باشید. درواقع تحمل یک همکار بیش از حد ساکت، برای همگان سخت خواهد بود. به همین خاطر نیز لازم است تا روابط اجتماعی خود را بهبود بخشیده و با همکاران خود به گفت وگو بپردازید.

32-پرمشغله باشید. درواقع این امر که بیش از حد به استراحت بپردازید، تصویر ذهنی بدی را نسبت به شما ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر نیز لازم است تا برنامه کاری خود را به نحوی تنظیم کنید که در اکثر مواقع مشغول به کار بوده و جزو سخت کوش ترین افراد شرکت محسوب شوید.

33-به دنبال رفع سوءتفاهم ها باشید. بنا به هر دلیلی این احتمال وجود دارد که یک سوءتفاهم و کدورتی به وجود آید. تحت این شرایط رها کردن این موضوع می تواند به مرور زمان به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. به همین خاطر نیز لازم است تا در رابطه با این دسته از مشکلات با اطرافیان خود صحبت کرده و هیچ گاه عذرخواهی کردن را نشانه ضعف تلقی نکنید.

34-مثبت گرایی را در خود تقویت کنید. انواع کتاب ها، سخنرانی ها و دوره های آموزشی می تواند نوع نگرش شما نسبت به موضوعات مختلف را تغییر دهد. درواقع هنگامی که خودسازی خوبی را داشته باشید، کمتر دچار مشکل خواهید شد. بدون شک مثبت گرایی از جمله این موارد محسوب می شود که تقویت آن تحولی را در وضعیت کاری به همراه خواهد داشت.

35-وفادار باشید. برای هر شرکتی ممکن است لحظات سختی رقم بخورد، با این حال در صورتی که شما پشتیبان مدیر، همکاران و در یک کلام شرکت خود باشید، بدون شک پس از خارج شدن از بحران، محبوبیت شما چندین برابر خواهد شد.

36-برای خود استانداردهایی را داشته باشید. درواقع هنگامی که در همه چیز برای خود استانداردسازی کنید، محیط اطراف نیز مجبور به همگام سازی با شما خواهد شد. برای مثال اگر در زمینه صحبت با همکاران اصولی مشخص را رعایت کنید، آنها نیز به صورت طبیعی پیرو استانداردهای شما خواهند شد.

37-ظاهری مناسب داشته باشید. درواقع نوع لباس پوشیدن شما باید به صورتی باشد که یک شخصیت درست را از شما به نمایش بگذارد. به همین خاطر نیز از پوشیدن لباس های عجیب خودداری کنید. همچنین آراستگی را نیز مورد توجه قرار داده و تمامی اصول شیک پوشی را رعایت کنید.

38-همگان را برای خود محترم بشمارید. این امر باعث خواهد شد تا حتی با ساده ترین کارمند شرکت نیز رفتار درستی را داشته باشید.

39-از نه گفتن واهمه نداشته باشید. درواقع اگرچه کمک کردن به سایرین و ملاحظه آنها کاملا ضروری است، با این حال این امر نباید شما را از پاسخ های منفی در زمان و شرایط درست، دور نگه دارد. در نهایت لازم است تا لحن شما به صورتی باشد که این اقدام با دلخوری همراه نشود.

40-برای اصول درست بجنگید. اگرچه توصیه می شود که تنها زمانی با دیگران درگیر شوید که از برد خود اطمینان دارید، با این حال در رابطه با اصول درست، نباید بیش از حد محاسبه گر باشید. بدون شک این امر بیانگر انسان بودن شما بوده و بازتاب بسیار خوبی را خواهد داشت.

41-این جمله را همیشه به خاطر داشته باشید که کسب و کار بد وجود نداشته ولی تاجر خوب و بد را می توان یافت. به همین خاطر نباید اوضاع بازار و شرایط کاری را به بهانه ای برای عدم تلاش تبدیل کنید.

مطلب مرتبط: چرا رهبران باید وفاداری خود را به کارمندان ثابت کنند

42-هیچ گاه فراموش نکنید که شما نماینده ای از برند خود محسوب می شوید. به همین خاطر نیز لازم است تا در رابطه با نوع رفتار خود در محیط های خارج از شرکت نیز محتاط باشید.

43-راحت تر کردن کار خود را به معنای تنبلی تلقی نکرده و با این اقدام در میزان انرژی خود صرفه جویی کنید.

44-از فرصت های موجود برای افزایش تاثیر خود در شرکت، استقبال کنید. این موارد حتی اگر به اضافه حقوق شما در همان لحظه منجر نشود، بدون شک آینده شغلی بهتری را به همراه دارد و ارزش شما را برای تیم افزایش خواهد داد.

45-با مشتریان ارتباط دوستانه برقرار کنید. این امر که مدیران بدانند بخشی از مشتریان به علت رابطه خوب شما با آنها شکل گرفته است، تاثیرگذاری فوق العاده ای را به همراه خواهد داشت. درواقع لازم است تا به این باور دست پیدا کنید که کارمند بودن، صرفا به معنای انجام انتظارات موجود نیست و لازم است تا چیزی فراتر از یک کارمند معمولی باشید.

46-برای خود حریم شخصی داشته و به این حریم در دیگران نیز احترام بگذارید. در نهایت لازم است تا علی رغم کار، زندگی شخصی خود را نیز به خوبی مدیریت کنید تا در محل کار صرفا بر روی موارد مورد نیاز تمرکز کنید.

47-اخلاقیات را مورد توجه قرار داده و به موارد مثبت دیگران بیشتر توجه کنید.

48-از کار خود لذت ببرید. هیچ چیز جذاب تر از دیدن کارمندی که با علاقه کارهای خود را پیگیری می کند، نخواهد بود.

49-در تلاش برای ایجاد جوی مثبت در تیم خود باشید. درواقع این امر که موارد مثبت زندگی و دلایل موفقیت در زمینه های مختلف را با دیگران به اشتراک بگذارید، محبوبیت خاصی را برای تان به همراه خواهد داشت. در نهایت لازم است تا به نحوی رفتار کرده و صحبت کنید که همگان از همنشینی با شما لذت ببرند.

50-اعتقاداتی برای خود داشته باشید. درواقع افرادی که اعتقادهای محکمی دارند، در نگاه سایرین قابل اعتمادتر خواهند بود.

منبع : onecentatatime
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0FTaRPef
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه