دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اکنون 4.021 میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند. از این میان 3.196میلیارد نفر از شبکه های اجتماعی به صورت روزانه سود می برند. به این ترتیب پلتفرم های اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین ابزارهای مدرن برای کاربران و البته برندهاست. در حقیقت بسیاری از برندها اکنون در حال بهره برداری از امکانات متعدد دنیای شبکه های اجتماعی هستند. ساده ترین ایده در چنین موقعیتی ساخت اکانت رسمی برندمان و تلاش برای معرفی کالا و خدمات کسب وکارمان به مشتریان است. با این حال آیا صاحبان برندها از تمام مزیت ها و امکانات شبکه های اجتماعی استفاده می کنند؟

در این مقاله من در مورد موضوع بسیار مهمی که بسیاری از مردم بدان بی توجه هستند، صحبت خواهم کرد: هشتگ ها. اگر به دنبال ایده ای جذاب برای ایجاد تحول در ساختار بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی برندتان هستید، آماده آشنایی با مفهوم هشتگ و کاربرد آن در بازاریابی شوید.

هشتگ ها چگونه کار می کنند؟

یک هشتگ در واقع نوعی ابر داده برای اتصال خیل عظیمی از داده های جزئی به یکدیگر است. به عبارت دیگر، هشتگ محتوای متکثر کاربران در دنیای اینترنت را به هم پیوند می زند. امروزه اغلب شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر و اینستاگرام از سرویس هشتگ پشتیبانی می کنند. نوع استفاده از این سرویس نیز بسیار ساده است. فقط باید یک علامت # پیش از عبارت کلیدی مد نظرمان قرار دهیم. به این ترتیب با کلیک بر روی این عبارت کاربران به سوی سایر مطالب دارای این تگ راهنمایی می شوند.

به طور معمول همه ما در شبکه های اجتماعی پست های آزاردهنده ای حاوی خیل عظیمی از هشتگ ها را مشاهده می کنیم. این پست ها درست به مانند عناصر اضافی در شبکه های اجتماعی به چشم می رسد. به طور معمول نیز کاربران حتی زحمت مطالعه چنین پست هایی را به خود نمی دهند. شیوه صحیح کاربرد هشتگ ها برای پست های ما تلاش برای بیان احساسات است. به این ترتیب دیگر کاربران با جست وجوی هشتگی خاص به محتوای ما دسترسی خواهند یافت. در اینجا ماهیت مطلب ما دقیقا باید با هشتگ یا هشتگ های مورد نظر هماهنگی داشته باشد. متاسفانه فقط تعداد محدودی از کاربران نسبت به شیوه های صحیح استفاده از هشتگ ها آگاهی دارند. در مورد برندها این آمار بسیار ناامیدکننده تر است. به همین دلیل اگر شما کاربرد صحیح هشتگ ها را برای بیان احساسات فرا بگیرید، از سایر رقبای خود بسیار جلوتر خواهید بود. یکی از اشتباهات رایج در زمینه بازاریابی تلاش برای استفاده بیش از حد هشتگ ها به منظور یافتن مخاطب هرچه بیشتر است. نکته اساسی در اینجا تبدیل پست مان به مطلبی زرد و بی کیفیت با کاربرد هشتگ های فراوان و بی ربط به حوزه کسب وکارمان است.

هرچه کاربران بیشتر به سوی جست وجوی محتوا با استفاده از هشتگ ها بروند، اهمیت استفاده درست آن از سوی برندها بیشتر خواهد شد. در حقیقت جست وجو از طریق هشتگ ها نوع تازه ای از جست وجوی محتوا در شبکه های اجتماعی است. به عنوان یک برند خلاق باید هرچه سریع تر با این تغییرات هماهنگ گردیم.

به طور معمول در دنیای بازاریابی سه نوع هشتگ وجود دارد:

1. هشتگ های رایج که ترافیک بالایی از کاربران را به همراه خود راهنمایی می کنند.

2. هشتگ های برند که آگاهی از برند شما را توسعه خواهند داد.

3. هشتگ های کمپین که لینک های جانبی و تعامل مخاطب را هدف قرار می دهد.

مطلب مرتبط: برند شدن با هشتگ!

هشتگ های رایج

این شیوه یکی از راهکارهای ساده برای برجسته نمایی کلیدواژه ها، دسته بندی محتوا و سهولت فرآیند جست وجو برای کاربران است. نکته مهم در خصوص این هشتگ ها عدم طراحی شان برای افزایش آگاهی از برندمان است. این نوع هشتگ ها در بهترین حالت فقط مخاطب را به مطالب معمولی را جذب می کند.

به دلیل رواج بسیار بالای کلیدواژه های این بخش شاید بسیاری از برندها ترافیک سایت رسمی شان را تا حد زیادی افزایش دهند. با این حال چنین امری لزوما به معنای مطالعه دقیق محتوای سایت مان از سوی کاربران نیست. بسیاری از کاربران فقط برای مشاهده موضوع هشتگ شما وارد سایت تان خواهند شد. در این میان اگر محتوای مورد نظر به مذاق آنها خوش نیاید، قید مشاهده سایر پست های شما را نیز خواهند زد. بهترین راهکار برای آگاهی از هشتگ های ترند در حوزه هشتگ های رایج تحلیل آمارهای تفکیکی هر شبکه اجتماعی است. در این زمینه فیس بوک و اینستاگرام اطلاعات بسیار دقیق را در اختیار کاربران و البته برندها، قرار می دهد.

هشتگ های برند

این بخش یکی از اجزای طبیعی بازاریابی مبتنی بر هشتگ است: استفاده از نام شرکت مان. هشتگ برند ما باید به طور اختصاصی برای برندمان حفظ شود. منظور من در اینجا عدم استفاده از هشتگ های مشترک با دیگر کاربران یا برندهاست. در حقیقت هشتگ برند شما در شبکه های اجتماعی حکم امضای رسمی تان را خواهد داشت. توجه داشته باشید که امضای شما باید در همه پلتفرم های اجتماعی یکسان باشد. بر این اساس به هنگام انتخاب هشتگ باید نهایت دقت را به خرج داد. مزیت اصلی طراحی یک هشتگ ویژه برای برندمان امکان تعامل بیشتر و دریافت آسان محتوای تولیدی کاربران است. به این ترتیب کاربران با استفاده از هشتگ ویژه شما به راحتی امکان نمایش مطالب خود برای سایت رسمی شما را خواهند داشت.

استفاده از شعار تبلیغاتی برندتان به عنوان هشتگ تاثیرگذاری هرچه بیشتری دارد. به منظور استفاده از این شیوه باید شعار تبلیغاتی شما به گونه ای کاربردی و در تعامل با زندگی روزمره کاربران طراحی شود. در غیر این صورت تعامل و ارتباط عمیق کاربر با هشتگ شما شکل نخواهد گرفت.

به عنوان یک مثال کاملا موفق برند نایک شعار «فقط انجامش بده» را به عنوان هشتگ اصلی اش انتخاب کرده است. با توجه به کیفیت بسیار بالای این هشتگ میزان بازخوردهای آن بسیار بالا بود. به گونه ای که اکنون تقریبا همه مردم جهان این شعار را در گوشه ذهن شان به یاد دارند. نتیجه فرآیند بازاریابی نایک به خوبی اثربخشی یک هشتگ مناسب و تاثیر آن بر روی کسب وکار یک شرکت را نشان می دهد. یکی از کارهای خلاقانه برند نایک در استفاده از هشتگ خود تلاش برای نمایش سختی های دوران پیش از شهرت ورزشکاران مطرح است. به این ترتیب نحوه تلاش و امیدواری اغلب آنها با شعار «فقط انجامش بده» هماهنگ است.

هشتگ های کمپین

وقتی نوبت به رونمایی از یک کمپین جدید می رسد، هشتگ مد نظر ما باید هم نام با کمپین باشد. در اینجا باز هم باید بر روی خاص بودن و سهولت به یادسپاری هشتگ مورد نظر تاکید کنم. توجه داشته باشید که هشتگ های بیش از حد طولانی یا عجیب به هیچ وجه در ذهن مخاطب به خوبی نخواهد ماند. به تبع آن در شبکه های اجتماعی نیز یاد چندانی از شما نخواهد شد.

به منظور تعامل و جلب نظر هرچه بیشتر مخاطب شاید درخواست از فالوورهای مان به منظور پیشنهاد هشتگ های مناسب نیز ایده چندانی بدی نباشد. در این فرآیند مخاطب احساس تعامل و تعلق بسیار بیشتری نسبت به برند شما پیدا خواهد کرد. همچنین در صورت انتخاب هشتگ با مشورت کاربران توجه رسانه های بسیاری به شما جلب می شود. این امر مزیت بسیار عالی برای برند ما در مواجهه با نحوه فعالیت سایر رقبا خواهد بود.

یکی دیگر از ایده های جذاب در مورد هشتگ های کمپین برگزاری مسابقه ای برای ارسال محتوای جذاب از سوی کاربران به منظور کسب جوایز متعدد است. به این ترتیب شروع کار برند شما بسیار محکم خواهد بود. وقتی در ابتدا کاربران عادت به ارسال مطلب برای برند شما کنند، به صورت ناخودآگاه همیشه تمایل به ارسال کارهای شان برای شما خواهند داشت.

مطلب مرتبط: کاهش جرائم از طریق کمپین و هشتگ

نکاتی برای اجرای بهتر ایده

هشتگ ها شاید برای توسعه بسیار قوی ایده برندتان در زمینه بازاریابی مبتنی بر شبکه های اجتماعی مفید باشد. اجازه دهید به عنوان آخرین بخش مقاله ام سه نکته مهم درخصوص هشتگ ها را برای شما بیان کنم:

• استفاده از هشتگ ها بسیار راحت است. شما برای سود بردن از هشتگ ها نیاز چندانی به اطلاع از برنامه نویسی یا شیوه های پیچیده تولید محتوا ندارید. فقط باید ترندهای برتر را بررسی و در نهایت هشتگ های مناسب با کسب وکارتان را در ذیل متن تان قرار دهید.

• انتخاب هشتگ های دارای شمار بالایی از پست ها به طور معمول باعث کمتر دیده شدن مطلب مان می شود. این امر به دلیل وجود خیل عظیمی از مطالب در آن بخش روی می دهد. توصیه من در اینجا انتخاب هشتگ هایی با شمار مطلب کمتر است. به این ترتیب مخاطب مطلب شما را بیش از هر زمان دیگری در دسترس خواهد داشت.

• هشتگ های برند و کمپین به شما در راستای تعامل نزدیک با مخاطب هدف و دریافت واکنش آنها کمک شایانی خواهد کرد. این شیوه برای پیگیری اهداف بسیار ساده تر از کاربرد روش های طولانی و پر پیچ و خم است.

منبع : socialmediatoday
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Qzn9AkxF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه