دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی استوری تصویری شما حالت تعاملی پیدا کند، به طور محسوسی توانایی انتقال موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و شخصی را خواهد یافت. به این ترتیب کیفیت ارتباط شما با مخاطب های تان تا حد زیادی ارتقا می یابد. در پلتفرم اینستاگرام استیکرها به عنوان سرویسی جدید امکان دستیابی به این نقطه تعامل را برای بازاریاب ها فراهم کرده است.

اینستاگرام یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی در زمینه ارائه فرصت های تعاملی به کاربران است: طرح سوال، نظرسنجی، موسیقی، انتشار موقعیت مکانی، هشتگ، اموجی، زمان، وضع آب و هوا و استیکرهای سلفی. در این مقاله به منظور برقراری ارتباط بهتر با مخاطب به بررسی شیوه استفاده از 7استیکر اینستاگرام خواهم پرداخت. هدف من از این کار کمک به برند شما در راستای بهبود وضعیت تعاملی محتوای بصری اش است.

تنظیم استیکرها در اینستاگرام

به منظور اطمینان از دسترسی به آخرین استیکرهای جدید اطمینان از به روز بودن اپ برنامه ضروری است. پس از این کار شما توانایی مشاهده آخرین استیکرهای جدید در نوار مخصوص را خواهید داشت.

نحوه استفاده از این استیکرها بسیار ساده است. ابتدا عکس یا ویدئوی مدنظرتان را آپلود کرده و سپس با انتخاب گزینه Next فرصت افزودن استیکرهای گوناگون بدان را خواهید داشت.

با توجه به این توضیح مختصر اجازه دهید به سراغ بررسی استیکرهای جذاب اینستاگرام برویم.

1. اجازه دهید فالوورهای تان از شما سوال بپرسند

بسیاری از برندها در شبکه های اجتماعی بر روی استراتژی طرح پرسش از کاربران تاکید دارند. استیکر تازه اینستاگرام اما جریان بازی را به طور کامل تغییر داده است. بر این اساس شما با انتخاب استیکر Question فرصت طرح سوال های جذاب را به کاربران خواهید داد. مزیت اصلی این استیکر امکان پاسخگویی عمومی به پرسش ها بدون نیاز به آشکارسازی هویت فرد طراح سوال است.

پاسخ های شما به طور خودکار بر روی بخش استوری اینستاگرام قرار می گیرد. به این ترتیب فقط باید به پرسش ها، پاسخ های جالب دهید و منتظر پرسش های بیشتر باشید. یکی از برندهای موفق در زمینه استفاده از این استیکر Apple Bee است. آنها این استیکر را به طور کامل جایگزین استیکر نظرسنجی کرده اند. به این ترتیب کاربران فرصت های بی شماری برای طرح پرسش های جذاب از برند محبوب شان دارند.

مطلب مرتبط: استفاده از استوری های اینستاگرام برای بهبود کسب و کار (ویدئو)

استفاده از استیکر Question نه تنها به Apple Bee در زمینه تعامل بیشتر با مخاطب و فروش بهتر محصولات کمک کرده است، بلکه درک بهتری از سلیقه و عقاید مخاطب های هدفش را نیز ممکن کرده است.

نکته جالب در مورد طرح سوال امکان انتخاب پرسش های بسیار باز است. به این ترتیب برند مورد نظر باید بارها و بارها به پرسش شما پاسخ دهد. به عنوان نمونه ای جالب، درخواست برای نام بردن از بهترین مراکز گردشگری پرسش مناسبی است. چنین پرسش هایی معمولا یک پاسخ قطعی ندارند. به همین دلیل ما به عنوان برند مورد سوال باید چند بار به مخاطب پاسخ دهیم.

توجه داشته باشید که گاهی اوقات باید فرآیند این استیکر را نیز عوض کرد. به این ترتیب این ما هستیم که از مخاطب های مان سوال می پرسیم. این کار به ما فرصت جمع آوری اطلاعات ارزشمندی در مورد سلیقه مخاطب را می دهد.

نکته کاربردی: پاسخ به پرسش های کاربران به شما فرصت شناخت بهتر آنها را می دهد. البته این امر به معنای طرح پرسش های کاملا شخصی نیست. هدف اولیه در اینجا سرگرم سازی مخاطب است. همیشه این نکته مهم را در نظر داشته باشید.

2. درخواست رای دادن از فالوورها

استیکر نظرسنجی در اینستاگرام اندکی زودتر از استیکر پرسش و پاسخ معرفی شده است. به همین دلیل بسیاری از کاربران اکنون بدان خو گرفته اند. علاوه بر سرگرم سازی مخاطب، نظرسنجی یکی از ابزارهای مفید برای جمع آوری اطلاعات کمی پیرامون مشتریان است. براساس تجربه این استیکر برای بازاریاب های مشتاق به سرگرم سازی مخاطب در کنار دریافت اطلاعات کاربردی بسیار مفید است.

به منظور استفاده از این استیکر فقط باید آن را در فهرست استیکرها پیدا کرد. سپس پرسش اصلی تان را درج کرده و از مخاطب بخواهید بدان رای دهد. در نهایت نیز شما امکان به اشتراک گذاری نتیجه نظرسنجی را خواهید داشت. این کار مخاطب تان را نیز در جریان نتیجه نهایی نظرخواهی خواهد گذاشت.

نکته مهم در خصوص این نظرسنجی امکان مشاهده به روز نتایج آن برای کاربران شرکت کننده است.

3. اهمیت پخش ملودی زیبا

با استفاده از استیکر موسیقی شما امکان افزودن ترک های صوتی به استوری خود را خواهید داشت. به این ترتیب با انتخاب تصویر یا ویدئوی مورد علاقه تان به آنها یک ملودی زیبا نیز اضافه خواهید کرد.

به منظور افزودن ملودی به استوری تان گزینه دوربین در بالای سمت راست صفحه اصلی را انتخاب کنید. در اینجا اقدام به ضبط ویدئو یا تصویر تازه یا استفاده از آرشیو گالری تان کنید. سپس به هنگام ویرایش محتوای تان آیکون «استیکر موسیقی» را لس کنید.

یافتن آیکون استیکر موسیقی بسیار راحت است. در حقیقت این آیکون در کنار سایر استیکرهای بخش ویرایش وجود دارد. خوشبختانه آرشیو موسیقی اینستاگرام بسیار جامع است. به این ترتیب شما فرصت یافتن هرگونه ملودی مورد علاقه تان را خواهید داشت.

توجه داشته باشید که مدت زمان نمایش استوری برای کاربران حداکثر 15 ثانیه است. به این ترتیب باید بخش مهم موسیقی مورد نظرمان را انتخاب کنیم. در این زمینه بخشی که بیشترین هماهنگی با ماهیت استوری تان را دارد، مد نظر داشته باشید.

توصیه: برای کاربران IOS امکان انتخاب موسیقی پیش از ضبط یا انتخاب محتوای بصری پست وجود دارد.

4. راهنمایی فالوورهای مان

اگر شما قصد راهنمایی فالوورهای خود به موقعیت مکانی مشخصی (فروشگاه تان، مراسمی خاص و مانند اینها) را دارید، استیکر موقعیت مکانی به پیام شما ارزش اضافی خواهد داد. براساس آمارهای تیم فنی اینستاگرام استوری های دارای موقعیت مکانی مورد توجه طیف وسیع تری از کاربران قرار می گیرد. به این ترتیب شانس جذب مخاطب برای برندهای هماهنگ با این استیکر افزایش خواهد یافت. به علاوه با افزودن موقعیت مکانی به استوری مان ماهیت آن واقعی تر خواهد شد.

به منظور افزودن این استیکر به استوری تان پس از ضبط یا انتخاب محتوای بصری در فهرست استیکرها گزینه Location را انتخاب کنید. در این بخش شما می توانید موقعیت مکانی خود را به راحتی جست وجو کنید. همچنین اگر GPS گوشی تان فعال باشد، به صورت خودکار موقعیت تان پیدا می شود.

مطلب مرتبط: تأثیر اینستاگرام در تبلیغات و بازاریابی

5. استفاده از ابزارهای ترند

شاید شما به استفاده از اموجی یا هشتگ در استوری تان علاقه داشته باشید. با این حال اگر از همین نوع هشتگ و اموجی ها در قالب استیکری مشخص استفاده کنید، تاثیرگذاری شان بسیار بیشتر خواهد شد. مزیت اصلی این روش امکان لمس استیکر هشتگ شما از سوی مخاطب به منظور مشاهده لینک جانبی است.

در مورد انتخاب هشتگ یا اموجی باید نهایت دقت را به خرج داد. در حقیقت بسیاری از کاربران با توجه به نوع انتخاب هشتگ از سوی برند مورد نظرشان در مورد ادامه مشاهده محتوای بصری آنها تصمیم گیری می کنند. همچنین کاربران بسیاری به هنگام جست وجوی مطلب ابتدا به سراغ هشتگ های محبوب شان می روند.

به منظور افزودن اموجی به استوری تان بر روی آیکون خنده در کنار بخش ویرایش کلیک کنید. به این ترتیب شمار بالایی از اموجی ها در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین برای درج هشتگ در ذیل پست تان کافی است در بخش استیکرها گزینه «هشتگ» را انتخاب کنید.

نکته جالب در مورد انتخاب اموجی در اینستاگرام امکان تعیین اندازه اش است. به این ترتیب با توجه به نوع مطلب تان اندازه دلخواه اموجی را تعریف کنید.

6. اطلاع رسانی در مورد زمان به فالوورها

محتوای دارای زمان واقعی استوری تان را بسیار جذاب تر خواهد کرد. استفاده از زمان یا وضعیت آب و هوا در استوری فرصت درک هرچه بهتر مخاطب از مطلب شما را فراهم می کند. در هر صورت افزودن استیکر زمانی برند شما در زمینه به روز بودن کمک خواهد کرد.

به مانند سایر استیکرها، برای دستیابی به استیکر زمان و وضعیت آب و هوا باید پس از انتخاب محتوای بصری و در مرحله ویرایش آن استیکر را انتخاب کنید.

7. خود را در دل استوری جای دهید

استیکر سلفی اینستاگرام یکی از تازه ترین و جنجالی ترین سرویس های این پلتفرم محبوب است. به این ترتیب شما امکان ساخت یک استیکر جذاب از تصویر سلفی تان را خواهید داشت. پس از تهیه این استیکر شما امکان به کارگیری آن در تصاویر و ویدئوهای متعدد را دارید.

به منظور ساختن استوری سلفی به صورت در لحظه گزینه لبخند در بخش استیکرها را انتخاب کنید. سپس با انتخاب زاویه مناسب بر روی علامت دوربین در پایین صفحه نمایش دستگاه هوشمندتان کلیک کنید. به همین راحتی یک استیکر زیبا ثبت می شود. اگر قصد استفاده از تصویر گالری تان برای ساخت استیکر سلفی را دارید، بر روی گزینه گالری در گوشه راست (برخی دستگاه ها سمت چپ) کلیک کنید. به این ترتیب شما وارد منوی انتخاب تصویر از گالری گوشی تان خواهید شد.

پس از ساخت استیکر آن را همیشه در اکانت تان خواهید یافت. در صورتی هم که دیگر بدان علاقه ای نداشتید، با لمس طولانی اش امکان حذف آن وجود دارد.

به منظور افزودن استیکر به ویدئو، ابتدا اقدام به ضبط یا انتخاب آن از بخش گالری دستگاه تان کنید. سپس با لمس طولانی صفحه در بخش ویرایش امکان ضبط زنده استیکر یا انتخاب از میان تصاویر گالری برای تان فراهم می شود.

استفاده بهینه از استیکرهای اینستاگرام برای برندمان

استیکرهای اینستاگرام فرصت تعامل هرچه بیشتر برند شما با مخاطب را فراهم می کند. به این ترتیب با انتخاب استیکرهای مناسب شانس برندمان برای جلب نظر طیف وسیع تری از مخاطبان افزایش چشمگیری می یابد. نکته مهم در اینجا تمرکز بر روی خلق محتوای اصلی است. در حقیقت استیکرهای کاربردی در صورت کیفیت پایین مطلب ما هیچ کمکی به برندمان نخواهد کرد.

مطلب مرتبط: اینستاگرام؛ ابزاری برای نمایش پشت صحنه کسب و کار

فورستر یکی از نویسنده های حرفه ای در زمینه بازاریابی دیجیتال است. وی در یکی از مقالات اخیر خود تحت عنوان «حداکثرسازی ارزش کسب وکار با تکنولوژی سریع» اظهار نظر جالبی داشته است: «امروزه حوزه های جدید ارزش آفرینی عبارتند از تجربه تعاملی، تکنولوژی خلاق و ایده های هیجان انگیز برای مخاطب». بهترین شیوه برای انتقال این حجم از هیجان به مخاطب داستان سرایی است. همانطور که از نام سرویس استوری اینستاگرام بر می آید، انگیزه اصلی تیم طراحی این پلتفرم فراهم سازی فرصتی عالی برای کاربران به منظور بیان داستان های کوتاه شان است. برند ما نیز باید در راستای همین هدف از سرویس استوری استفاده کند.

نظر شما در مورد مطلب این مقاله چیست؟ آیا شما تا به حال از استیکرهای اینستاگرام استفاده کرده اید؟ اگر در این زمینه حرفه ای هستید، به اشتراک گذاری تجربه تان با دیگران به شما فرصت یافتن شرکای تجاری بیشتر را می دهد.

در عصری که همه بخش های زندگی به سوی تکنولوژی های نوین دیجیتالی در حرکتند، حوزه بازاریابی نیز باید با این جریان هماهنگ شود. به همین دلیل اکنون بهترین زمان ممکن برای تقویت مهارت های اعضای برندمان به منظور هماهنگی با تکنولوژی های نوین در عرصه بازاریابی و تبلیغات است.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ae9VgU28
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه