دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در سال 2016 نزدیک به 209.6 میلیون کاربر در اینترنت به جست وجوی محصولات، مقایسه سطح قیمت ها و خرید آنلاین پرداخته اند. در قرن 21 داشتن سایتی پر امکانات و دارای محصولات مان به منظور فروش اینترنتی مزیت رقابتی انکارناپذیری محسوب می شود. با این حال همانطور که کارشناس های مشهور حوزه تجارت آنلاین اعتقاد دارند، در صورت عدم بازدید کاربران از سایت ما انگار آن سایت اصلاً وجود ندارد. به همین خاطر جذب کاربران به سایت شرکت همیشه جزو اهداف اصلی هر برندی است.

چگونه ترافیک سایت مان را افزایش دهیم؟

هر کسب وکاری برای توسعه برندش نیاز به حضور در دنیای آنلاین دارد. علاوه بر شبکه های اجتماعی مدیریت یک سایت حرفه ای نیز مورد نیاز است. هدف اصلی از اداره یک سایت رسمی برای برندمان نمایش کسب وکار، محصولات و فروش بیشتر است. به همین خاطر باید مخاطب را به سایت مان جلب کنیم. در این مقاله به 25 راهکار خلاقانه و بدیع به منظور دستیابی به این هدف اشاره شده است. اجازه دهید هر کدام از راهکارها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

مطلب مرتبط: راه هایی برای جذب و حفظ مشتری آنلاین

1. استفاده از شبکه های اجتماعی برای جذب بازدیدکنندگان

امروزه تقریباً همه برندها در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. یکی از راهکارهای خلاقانه در این میان برای جلب نظر کاربران استفاده از اکانت های مان در شبکه های اجتماعی به منظور هدایت افراد به سایت رسمی برندمان است. بی شک شیوه های بسیاری برای دستیابی به این هدف وجود دارد. با این حال بهترین شیوه به اشتراک گذاری لینک مطالب سایت مان در ذیل پست های اکانت رسمی برند خود در شبکه های اجتماعی مختلف است.

2. اطمینان از هماهنگی سایت با الگوریتم موتورهای جست وجوگر

بهینه سازی سایت برندمان با استفاده از کلید واژه های مهم بسیار ضروری است. همچنین به روز رسانی مطالب و بارگذاری مقاله به صورت منظم در سایت مان به سهولت دسترسی کاربران به آنها کمک شایانی خواهد کرد. هرچه مطالب سایت ما تازه تر و هماهنگ تر با کلیدواژه های کاربردی باشد، رتبه بهتری در جست وجوهای کاربران خواهد داشت.

3. ایجاد وبلاگ در سایت و به روز رسانی آن

ایجاد یک وبلاگ در داخل مجموعه سایت مان یکی از بهترین راهکارها برای جذب کاربران است. این شیوه علاوه بر حل مشکلات کاربران آنها را به برندمان نیز علاقه مند خواهد کرد. ضرورت مدیریت وبلاگ تهیه مطلب به صورت مداوم است. به این ترتیب مخاطب باید همیشه مطالب تازه و کاربردی در سایت ما پیدا کند.

4. استفاده از کمپین های مبتنی بر مقدار کلیک

نیل پاتل به عنوان یکی از افراد تأثیرگذار در حوزه بازاریابی بر روی تبلیغات پولی به عنوان راهکاری مطلوب برای جذب مخاطب به سایت برندها تأکید دارد. کمپین های PPC الگویی از تبلیغات مبتنی بر مقدار کلیک کاربران است. به این ترتیب میزان پرداخت ما براساس سطح کلیک مخاطب بر روی تبلیغ آنلاین کمپین مان صورت خواهد گرفت. مزیت اصلی این روش عدم پرداخت هزینه برای مشاهده تبلیغ مان از سوی کاربران بی علاقه به برندمان است.

5. استفاده از کارت بیزینس برای توسعه آفلاین برندمان

امروزه کارت های بیزینس الگویی قدیمی برای توسعه برند قلمداد می شود. با این حال همچنان این شیوه قدیمی تأثیرگذاری خاص خود را دارد. درج مشخصات سایت، اکانت های شبکه های اجتماعی و آدرس دفتر مرکزی از جمله کارهای مهم برای جذاب سازی یک کارت بیزینس است. به این ترتیب مخاطب هدف ما وقتی به اینترنت نیز دسترسی ندارد، نام سایت و اکانت های برندمان در شبکه های اجتماعی به گوشش خواهد خورد.

6. بازدید از برنامه های تجاری

برنامه های تجاری یکی از بهترین راهکارهای برای توسعه برند محسوب می شود. در این برنامه ها معمولاً فرصت بیان ویژگی های برندمان در کنار معرفی محصولات وجود دارد. به این ترتیب به صورت کاملاً رایگان شما فرصت بیان داستان کسب وکارتان را خواهید داشت.

7. استفاده از بازاریابی تأثیرگذاری برای جذب ترافیک

بازاریابی تأثیرگذاری بر روی استفاده از یک فرد تأثیرگذار در عرصه کسب وکارمان به منظور توسعه جایگاه برندمان یا حتی معرفی محصولی خاص تأکید دارد. نکته اصلی در خصوص بازاریابی تأثیرگذاری تلاش برای همکاری با افراد مشهور و در عین حال مرتبط با حوزه کسب وکارمان است. در غیر این صورت تبلیغات ما سلبریتی محور خواهد بود.

8. افزودن آدرس وب سایت بر روی لباس های فرم شرکت

اگر کسب وکار شما نیازمند استفاده از لباس فرم است، بر روی آنها آدرس سایت تان را درج کنید. به این ترتیب هر فردی با مشاهده لباس کارمندان شما به راحتی آدرس سایت تان را نیز مشاهده خواهد کرد.

9. هماهنگ سازی سایت با گوشی های هوشمند

امروزه بسیاری از کاربران از طریق گوشی های هوشمند به جست وجو در فضای اینترنت می پردازند. به این ترتیب اگر سایت برندمان با پلتفرم گوشی های هوشمند سازگار نباشد، طیف وسیعی از مخاطب های هدف مان را از دست خواهیم داد. راهکار در اینجا بسیار ساده است، اطمینان از سازگاری محتوای سایت مان با مرورگرهای گوشی های هوشمند.

10. نویسندگی میهمان در سایر سایت ها

به غیر از تمرکز بر روی تولید محتوا در سایت رسمی برندمان امکان حضور فعال در سایر سایت های خبری و تحلیلی نیز وجود دارد. مزیت اصلی این روش درج نام برندمان در بخش نویسنده است. به عنوان مثال اگر برند شما در سایت معتبری نظیر Business Insider یا Inc مقاله میهمان ارسال کند، بخش زیادی از کاربران آنها به سوی سایت شما هدایت می شوند.

11. دعوت از سایر افراد برای نویسندگی میهمان در سایت ما

همانطور که ما برای دیگر سایت ها به عنوان میهمان مقاله ارسال می کنیم، دعوت از دیگران برای نگارش مقاله به عنوان نویسنده میهمان ایده مناسبی خواهد بود. در چنین همکاری هم شما به عنوان برند میزبان سود می برید و هم طرف مقابل توانایی جذب مخاطب بیشتر را خواهد داشت.

12. نگارش مطلب در لینکدین

لینکدین مشهورترین شبکه اجتماعی کارآفرینان محسوب می شود، بنابراین با فعالیت در این پلتفرم شما شانس جلب نظر مخاطب های فرهیخته و سطح بالا را خواهید داشت. بسیاری از افراد با مطالعه مطالب در لینکدین به سوی بازدید از سایت رسمی آن شرکت یا کارآفرین ترغیب می شوند.

13. نمایش جزییات سایت مان در دفتر یا فروشگاه برندمان

گاهی اوقات به اشتراک گذاری لینک مطالب مهم سایت مان از طریق درج آنها بر روی دیوار فروشگاه یا دفتر مرکزی شرکت راهکار سودمندی خواهد بود. این شیوه نیازمند هیچ گونه کار اضافی نیست. همچنین از نظر اقتصادی کاملاً رایگان خواهد بود. در هر صورت دیوار شرکت و فروشگاه متعلق به شماست.

14. استفاده از وسایل حمل و نقل شرکت به بهترین شکل ممکن

به طور معمول برندهای بزرگ دارای وسایل حمل و نقل مخصوص هستند. اگر برند شما نیز جزو این دسته از کسب وکارهاست، توصیه من به شما درج آدرس سایت تان بر روی خودروهای شرکت است. به این ترتیب حجم زیادی از مخاطب ها به سایت شما جلب می شوند.

15. تبلیغات در رسانه های چاپی

هنوز هم 17درصد از کسب وکارهای کوچک در رسانه های چاپی تبلیغات درج می کنند. اگرچه در نگاه اول رسانه های چاپی دیگر کاربردی ندارند، اما اخیراً استقبال از روزنامه ها و مجلات دوباره بالا رفته است.

16. استفاد از کمپین های ایمیل مستقیم

بازاریابی ایمیلی یکی از قدیمی ترین الگوهای دیجیتال بازاریابی محسوب می شود. شیوه کار در اینجا ارسال یک ایمیل جذاب برای کاربران مرتبط با حوزه کسب وکارمان است. به این ترتیب آنها از حضور برند ما مطلع خواهند شد.

17. انتشار مصاحبه ها با افراد مهم

مصاحبه با افراد مهم همیشه برای مخاطب جذاب است. در انتخاب افراد مهم باید میزان تأثیرگذاری شان بر روی کسب وکار و شهرت آنها را مد نظر قرار دهیم. در این صورت مصاحبه ما جذاب و خواندنی از کار در می آید.

18. انجام مصاحبه با سایت های دیگر

همانطور که مصاحبه سایت ما با افراد سرشناس خوراک خبری مناسبی است، گفت وگو با رسانه های معتبر از سوی ما نیز برای توسعه برندمان مفید خواهد بود. مزیت اصلی این روش مشاهده طیف وسیعی از کاربران است. در حقیقت رسانه مدنظر ما باید حداقل دو برابر سایت ما بازدید کننده داشته باشد.

19. برگزاری مراسم های مرتبط با کسب وکار

حوزه کسب وکار امروزه گستردگی زیادی دارد. بر این اساس هدف اصلی ما باید فعالیت در شاخه تخصصی مان باشد. یکی از راهکارهای فعالیت بهینه در شاخه تخصصی برگزاری مراسم های مرتبط با کسب وکارمان است. در خلال این مراسم ها اخبار زیادی پیرامون سخنرانی ها در سایت برندمان بارگذاری می شود. این امر به معنای مراجعه طیف وسیعی از کاربران به سایت ما برای پیگیری اخبار است.

20. ایجاد لینک های داخلی در سایت مان

هنگام تولید مطلب در سایت مان باید بر روی به اشتراک گذاری لینک های مرتبط تمرکز داشته باشیم. این لینک ها باید در خلال مطالعه یک مطلب به مخاطب توصیه شود. منظور من از لینک در اینجا آدرس مقاله های مشابه با موضوع مورد علاقه هر بازدید کننده است.

21. انتشار مطالعات دقیق در سایت مان

یکی از بخش های مهم هر کسب وکاری انجام مطالعات دقیق و کاربردی است. انتشار نتایج این مطالعات در سایت رسمی شرکت به افزایش اعتبار و جلب هرچه بیشتر نظر مخاطب کمک شایانی خواهد کرد. در این زمینه حتی به اشتراک گذاری مطلب مان با سایر سایت های مشهور نیز ایده مناسبی خواهد بود.

22. مطالب قدیمی به روز

نکته مهم در خصوص مطالب قدیمی اقدام برای به روز رسانی مداوم آنهاست. به این ترتیب مطالب ما همیشه به روز و کاربردی خواهند بود.

23. تبلیغات در رادیوی محلی

شاید عجیب باشد، اما هنوز هم رادیوهای محلی طرفدارهای خاص خود را دارد. بر این اساس تبلیغات در این سایت ها ایده بسیار مناسبی محسوب می شود. با بیان آدرس سایت مان در انتهای تبلیغ همیشه از شانس مخاطب برای مراجعه به سایت مان مطمئن خواهیم شد.

مطلب مرتبط: استفاده تجربه کاربری از روانشناسی / چگونه میزان جلب توجه مردم و فروش را افزایش دهیم

24. به روز رسانی وبلاگ های قدیمی

گاهی اوقات یک برند برای مدت های طولانی به وبلاگ خود رسیدگی نمی کند. اگر شما نیز چنین شرایطی را دارید، باید به سرعت نسبت به آپدیت وبلاگ تان اقدام کنید. برای این کار علاوه بر تولید محتوای جدید بر روی به روز رسانی مطالب قدیمی نیز تأکید داشته باشید.

25. استفاده از یوتیوب برای توسعه سایت

یوتیوب در چند سال اخیر خود را به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی ویدئومحور معرفی کرده است. باتوجه به اهمیت فرمت ویدئو در دنیای امروز فعالیت در یوتیوب بسیاری از برندها را به شهرت بین المللی می رساند، بنابراین باید در اسرع وقت نسبت به راه اندازی یک کانال یوتیوب برای برندمان اقدام کنیم. آدرس سایت رسمی شرکت را نیز باید در بخش بیوگرافی کانال مان درج کنیم.

منبع : smallbiztrends
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OZlasqcJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه