دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر در گذشته کتاب ها به عنوان محبوب ترین منابع اطلاعاتی و سرگرمی محسوب می شدند، بدون شک در حال حاضر جوانان به فیلم ها تمایل بیش تری را از خود نشان می دهند. به همین خاطر هر ساله تعداد بی شماری فیلم در حوزه های مختلف تولید و در معرض نمایش قرار می گیرد. در این بین برخی از فیلم ها دارای نکات و موضوع های اقتصادی جالبی هستند که تماشای آن بدون شک فواید بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

در همین راستا و در ادامه به بررسی نکات اقتصادی و مدیریتی 10فیلم منتخب، خواهیم پرداخت.

1-وال استریت(1987)

بدون شک بهترین فیلمی که در رابطه با بازار سهام و مبانی اقتصاد تولید شده است، وال استریت است. همین امر باعث شد تا قسمت دوم آن نیز در سال 2010 تولید شود. در این فیلم شما شاهد داستان فردی هستید که موفق شده است تا به راهکاری برای پیش بینی تحرکات سهام یک شرکت هواپیمایی دست پیدا کند. با این حال این امر باعث می شود تا وی درگیر یک داستان خطرناک شود که حتی زندگی شخصی وی را نیز دستخوش تغییر می کند. اگرچه نکات موجود در این فیلم بی شمار است، با این حال دو نکته اصلی آن تمایل و اشتیاق کافی برای پیشرفت و عدم انجام هر کاری برای کسب ثروت است. در نهایت لازم است تا نگاه خود را نسبت به مسائل مختلف عمیق کرده و اهداف بلندمدت را مورد توجه جدی خود قرار دهید. تحت این شرایط موفقیت امری طبیعی خواهد بود.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/FCctqbRrsBQ

2-درخواست نهایی(2011)

داستان این فیلم در زمان شروع بحران مالی آمریکا بوده و فعالیت های یک بانک سرمایه گذار در وال استریت را به تصویر می کشد. در این فیلم به خوبی مفاهیم و اصطلاحات مالی به مخاطب معرفی شده و اهمیت هر اقدام و تاثیر آن را به خوبی نشان می دهد. نکته مهم این فیلم این است که در زمان بروز بحران اهمیت سرعت عمل و عدم دستپاچگی و اتخاذ تصمیم و برنامه ای درست، تا چه اندازه می تواند نتایج دهنده شرکت باشد. همچنین در این فیلم عدم موثق بودن تمامی اطلاعات نیز به خوبی به اثبات می رسد.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/Y2DqFRsPrns

مطلب مرتبط: بهترین فیلم های مدیریتی که در سال جاری حتما باید ببینید

3-معامله گر سرکش(1999)

این فیلم روایتگر داستان واقعی نیک لیسون است که به علت سیاست های نادرست وی در نهایت قدیمی ترین بانک انگلستان را ورشکسته می کند. جالب است بدانید که این اتفاقات همگی توسط یک کارمند سابق این بانک صورت می گیرد. به همین خاطر نباید کسب ثروت بیش تر منجر به بروز رفتارهای نادرست و غیرمنطقی در شما به عنوان مدیر یک شرکت شود. همچنین لازم است تا موقعیت بالای خود را تحت هیچ شرایطی ابدی ندانسته و همواره براساس یکسری اصول درست اخلاقی، رفتار کنید. بدون شک چنین شخصیتی، عملکرد شما را نیز متحول خواهد ساخت و رضایت حداکثری را به دست خواهید آورد. در نهایت رفتار شما با کارمندان نیز از جمله دیگر مهارت های مدیریتی محسوب می شود.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/vgqSVVLFmds

4-اتاق بخار(2000)

این فیلم داستان جوان 19 ساله است که به تازگی تحصیل را رها کرده و در شرکتی به کار مشغول می شود. با این حال وی پس از مدتی فعالیت با مشاهده برخی رفتارهای غیراخلاقی در معامله ها، در نهایت میان یک دوراهی حفظ اخلاقیات و یا کسب ثروت، قرار می گیرد. نکته مهم این فیلم آن است که اگر بینش و اصول درستی را برای خود وضع کرده باشید، تحت هر شرایطی قادر خواهید بود تا عملکرد درست را از خود نشان دهید. در نهایت اطمینان داشته باشید که این تصمیم، شما را از دردسر و رسوایی دور نگه خواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که موفقیت خود امری زمانبر بوده و نباید به دنبال کسب ثروت در مدت زمانی کوتاه و با تکیه بر روش های نادرست، باشید.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/6VoXMvNrQro

5-گرگ وال استریت(2013)

این فیلم داستان واقعی جردن بلفورت است که چندین سال را به جرم فریب کاری در بازار سهام به سر برده است. نکته مهم این فیلم این است که نباید کسب ثروت را جایگزین موفقیت قرار داد. بدون شک این امر باعث خواهد شد تا دست به کارهایی بزنید که در نهایت رسوایی و از دست رفتن اعتبار را برای شما به همراه خواهد داشت. با این حال روش های مدیریتی آقای بلفورت نیز به نوع خود متفاوت و آموزنده محسوب می شود.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/iszwuX1AK6A

6-نامحدود(2011)

داستان این فیلم در رابطه با نویسنده ای است که در زمینه کاری و شخصی خود با شکست ها و مشکلات بسیاری مواجه است. با این حال با کشف دارویی که منجر به استفاده حداکثری از قدرت مغر وی می شود، زندگی وی کاملا دستخوش تغییر می گردد. در این فیلم به خوبی اهمیت استفاده از قدرت فکر و اعمال تغییرات را به نمایش درآورده که بدون شک استفاده از این دو کار، برای هر کارآفرینی می تواند کارساز باشد.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/THE_hhk1Gzc

7-اماکن تجاری(1983)

در این فیلم در اثر یک اتفاق جای دو نفر عوض می شود که یکی بسیار ثروتمند و دیگری کاملا فقیر است. این فیلم در فضایی طنز در تلاش است تا اشتباهات سبک زندگی هر دو گروه را به نمایش گذارد. درواقع هر دو این افراد موفق می شوند تا با تصمیمات خود، تغییرات مثبتی را در زندگی یکدیگر اعمال نمایند. این امر شما را به بازنگری در تصمیمات و سبک زندگی و کاری سوق خواهد داد.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/v9JcJgXATU8

8-شغل درونی(2010)

این فیلم که موفق شده است تا عنوان جایزه اسکار بهترین مستند سال را به دست آورد در رابطه با بحران مالی سال 2008 آمریکا و نقش فساد مالی سازمان یافته در این جریان است. در این فیلم به خوبی تاثیر این بحران در سطح جهانی به تصویر کشیده شده است. بدون شک شما پس از دیدن این فیلم نگاه متفاوتی را نسبت به مقوله کسب ثروت به دست خواهید آورد که خود ارزش بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. درواقع شما با این واقعیت مواجه خواهید شد که برخی از ثروت ها از طریق ظلم به دیگران به دست می آید. بدون شک این امر که با جزییات کامل بزرگ ترین بحران مالی تاریخ مواجه شوید، در عملکرد مدیریتی شما تاثیر مثبتی را به همراه خواهد داشت.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/FzrBurlJUNk

مطلب مرتبط: 18 فیلمی که هر کارآفرین باید به تماشای آن بنشیند

9-پول افراد دیگر(1991)

این فیلم خصوصا برای افرادی که علاقه مند به سرمایه گذاری هستند، حاوی نکات ارزشمندی است. درواقع این فیلم داستان دلالی را به تصویر می کشد که عملکرد و عقاید وی تمامی سیاست های اقتصادی افراد را به چالش می کشد. همین رویکردهای جدید باعث می شود تا وی بتواند به موفقیتی چشمگیر دست پیدا کند.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/ED95_S5-of4

10-در جست و جوی خوشبختی(2006)

این فیلم روایتگر داستان زندگی میلیاردر خودساخته، آقای کریس گاردنر است. این فیلم به دلیل محتوای فوق العاده ای که دارد در دسته برترین فیلم های انگیزشی نیز قرار گرفته است. درواقع این امر که یک فرد از کارتن خوابی به ثروت میلیاردی دست پیدا کند، بدون شک برای هر فردی حاوی درس های مهمی خواهد بود. نکته مهم در جست و جوی خوشبختی، این است که افراد باید حتی در سخت ترین شرایط با امید زندگی کرده و در این بین از اهمیت خانواده خود نیز غافل نشوند.

تماشای ویدیو: https://youtu.be/_xcZTtlGweQ

منبع : financewalk
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ks8WcX4H
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه