در گذشته، تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات تلویزیون و رادیو، تبلیغات چاپی روی کاغذ و ایمیلهای تبلیغاتی گزینههایی بود که شما بهعنوان طرق مختلف تبلیغات در اختیار داشتید. این روزها، سوال این است، کجا باید تبلیغات کرد و کجا نباید تبلیغ کرد؟ تفاوتی ندارد اینکه شما در یک آژانس تبلیغاتی کار میکنید یا تولیدکننده محصولی هستید که نیاز به ترویج آن دارید. این 10 مکان غیرمعمول را برای تبلیغات محصولات خود در نظر بگیرید و هرگز گمان نکنید که نمیتوانید این کارها را انجام دهید:
1- به روی پیشانی و سایر اعضای بدن
مردم تمایل دارند به سرعت پولدار شوند. آنها اغلب مایل به انجام برخی کارهای عجیب و غریب برای رسیدن به مبلغی هنگفت هستند. یکی از این راهها، خالکوبی و تاتوی (موقت یا دائم) آرم تجاری یا وبسایت و آدرس پستی تولیدکنندههاست. سایتهایی مانندLease Your Body و Bald Logo، وجود چنین ایدهای در دنیای تبلیغات را حمایت میکنند.
2- در بازیهای ویدیویی
هزینه تولید بازیهای ویدیویی در حال حاضر با هزینه تولید فیلمهای بزرگ برابری میکند. آیا نام تجاری شما میتواند بهعنوان تبلیغات در یک بازی ویدیویی وجود داشته باشد؟ بله، درست مثل استودیوهای فیلمسازی، تولیدکنندگان بازی نیز به دنبال راههایی برای توسعه کار و تامین هزینههای خود هستند.
3- محل تحویل چمدانها در فرودگاه
شما میتوانید از سطح چرخان تحویل چمدان در فرودگاهها- که توسط تعداد زیادی از مسافران محاصره شده درحالی که بدون انجام کاری فقط ایستادهاند و به چمدانهایی که میچرخند زل زده اند- بهرهمند شوید.
4-پوشش و دریچههای کانالهای زیرزمینی در خیابان
شهرداریها همواره به دنبال رفع کاستیهای بودجهشان هستند. درپوشهای ورودی کانالهای زیرزمینی موقعیتهای بسیار خوبی را برای جلب توجه مردم بیاعتنا ایجاد میکند و در شهرهای بزرگی مانند نیویورک و شیکاگو بسیار خوب جواب داده است.
5- باندهای انتقال اجسام
نوار نقاله موجود در بخشهای مختلف بسیاری از فروشگاهها (مانند حمل اجسام سنگین یا استفاده در بخش صندوق) توجه روزانه هزاران نفر را به خود جلب میکنند. اگر شما مشتریهایی دارید که با انتقال چیزهای مختلفی درگیر است، این ایده میتواند راحت نظر آنها را جلب کند.
6- زیر کفش
چه کسی زیر کفش دیگران را نگاه میکند؟! خب، بسیاری از مردم در حین استراحت پایشان را به روی پای دیگر میاندازند یا روی میز میگذارند یا حالات دیگری که برای دیگران قابل رویت باشد. کمی دربارهاش فکر کنید... آیا میتواند مکان خوبی برای تبلیغ یک محصول باشد؟ این ایده واقعا میتواند مردم را متوقف و بهت زده کند! و با وجود گوشیهای هوشمند جدید نیز میتوان با درج آدرس اینترنتی به لایه زیرین کفش، مردم را به دسترسی به آن سایت تشویق کرد.
7- چراغهای روشنایی کنار خیابانها و خطوط و تابلوهای نشاندهنده محل عبورعابرین پیاده
هنگامی که عابرین پیاده میخواهند از عرض خیابانها عبور کنند برای لحظاتی متوقف میشوند تا زمان مناسب آن فرابرسد. برای جذب توجه افراد به تبلیغات در این لحظات، میتوان از بدنه چراغهای کنار خیابان و تابلوها استفاده کرد.
8- گوشت
بله درست است، این یک خطای املایی نیست! در حال حاضر یکی از راههای تبلیغات، روی گوشتهای خام و پخته، استفاده از تکنیک جدید حکاکی با لیزر است. میتواند راه خوبی برای فروش باربیکیو، ماهیتابه و بسیاری از محصولات دیگر باشد.
9- اتومبیل ها
میلیونها اتومبیل در جادهها هستند و میلیونها نفر به دنبال راههایی برای پرداخت هزینه سوخت اتومبیل خود هستند. در تبلیغات روی ماشین، هر دو طرف میتوانند برنده باشند. از طریق علامتهای آهنربایی یا روکشهای مختلف، ماشینها میتوانند به یک بیلبورد تبلیغاتی متحرک تبدیل شوند.
10- کپچا
شما احتمالا حداقل یک بار کپچا (CAPTCHA) را تجربه کردهاید. در سایتهای اینترنتی، جعبه کوچکی هست که از شما میخواهد یک واژه، عدد یا عبارت را تایپ کنید تا وبسایت بداند که شما انسان هستید و روبات نیستید. این عبارت میتواند بهطور سرگرمکنندهای نام تجاری شما باشد که تایپ میشود.