اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل business@ forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.
پاسخ کارشناس: مهمترین کاری که این بار باید انجام دهید، این است که در ابتدا یک طرح کسبوکار را با مشاوره کارشناسان تهیه کنید. در این طرح، کسبوکاری که شما قصد دارید مجددا در آن ورود کنید، از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار میگیرد و نقشه راه شما خواهد بود. ممکن است نتیجه این پژوهشهای شما و کارشناسان این باشد که اصلا وارد این کسبوکار نشوید. اگر نتیجه مثبت بود، حداقل خیال شما راحت میشود که یک تیم کارشناسی به این نتیجه رسیدهاند و مسیر شما را نیز مشخص کردهاند. پایبندی به موارد طرح شده در این برنامه بسیار مهم است. سعی کنید طبق آن پیش بروید.
نکته بعدی این است که یک تقویم مالی داشته باشید و جریان نقدینگی خودتان را مدیریت کنید. اگر ایده شما بسیار هم ارزشمند باشد و خوب هم از نظر اجرایی مدیریت شود، ولی شما در مقاطعی نتوانید سرمایه یا وجوه مالی مورد نیاز برای آن را فراهم کنید، پروژه با شکست مواجه خواهد شد. در این راستا، منابع خودتان را جمعآوری و امکان اخذ وام را نیز بررسی کنید. حتی ممکن است نیاز به شریک یا سرمایهگذار داشته باشید. بهتر است همه این موارد را مشخص کنید و نقدینگی لازم را برای اجرای درست طرح فراهم بیاورید.
نکته مهم دیگر نوشتن یک برنامه بازاریابی دقیق با کمک کارشناسان خبره است. این برنامه میتواند مسیر تبلیغات و بازاریابی شما را روشن کند. قبل از شروع کار و همزمان با نوشتن طرح کسبوکار، برنامه دقیقتر و اجراییتر بازاریابی را هم تدوین کنید. استخدام نیروی انسانی شایسته، فراگیری درسهای تخصصی درباره کسبوکارتان و ثبت یک نام تجاری مناسب نیز از دیگر فعالیتهایی است که باید به آنها توجه ویژه
داشته باشید.