آیا می دانستید یکی از مزایای تبلیغ در رسانه های چاپی این است که تبلیغ در آنها نسبت به سایر رسانه ها، با هزینه کمتری صورت می گیرد؟ همچنین طراحی یک تبلیغ برای روزنامه و سایر رسانه های چاپی سهولت بیشتری دارد و از پیچیدگی های کمتری برخوردار است. روزنامه ها و سایر رسانه های چاپی همچون مجلات، مخاطبان خاص دارند و آگهی دهندگان می توانند به سراغ همان مخاطبان خاص بروند. این خاصیت رسانه های چاپی راه خوبی برای جلوگیری از اتلاف بودجه تبلیغات محسوب میشود.
از سوی دیگر باید به این نکته اشاره کرد که داشتن مخاطب خاص در روزنامهها و مجلات، باعث کمتر دیده شدن تبلیغات آن میشود. همچنین در رسانه ای همچون روزنامه که عمر آن محدود است و معمولا تنها یک روز دارای ارزش است و روز بعد بی ارزش و دور ریختنی می شود، تبلیغات آن نیز خیلی زود بیارزش میشود. همچنین کیفیت پایین چاپ صفحات در بسیاری از موارد، مانع از آن می شود که برای تبلیغات در رسانههای چاپی، وقت و هزینه زیاد صرف شود.