یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

گالری‌داری پرسود خواهد بود، اگر

9 سال پیش ( 1394/1/24 )
پدیدآورنده : رویا پاک سرشت  

از قرن‌های گذشته تاکنون گالری‌ها به‌عنوان معرف بخشی از فرهنگ، هنر و تاریخ هر ملت وجود داشته‌اند. سال‌ها پیش، گالری‌ها تعریف محدود‌تری داشتند، به عبارت دیگر گالری مکانی برای ارائه آثار عمدتا هنری بود، اما در فرهنگ معاصر نمی‌توان گالری را به همین سادگی تعریف و بررسی کرد. این روزها گالری‌ها تقسیم‌بندی‌های بسیار گسترده و کاربردهای متنوع‌تری دارند؛ گالری‌های خصوصی و دولتی، گالری‌های هنری و صنعتی، گالری‌های تاریخی و معاصر و... نمونه‌هایی از انواع گالری‌ها هستند. اما هر چه کثرت و تنوع گالری‌ها افزون‌تر می‌شود، بحث اقتصادی و بعد تجاری آنها نیز اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. تاجایی‌که گاهی گالری‌داران به داشتن دید تجاری صرف و عدم وفاداری به هنر و هنرمندان متهم می‌شوند.

گرچه این اتهام همیشه صحیح نیست، اما باید پذیرفت کم‌تعداد نیستند آثاری که با قیمت‌های پایین خریداری شده و با قیمت‌های نجومی در گالری‌های مشهور به فروش می‌رسند. عبارت کنایه‌آمیزی که بین هنرمندان بریتانیایی رواج دارد اشاره به همین مسئله دارد، «هرچه اثرت را ارزان‌تر بفروشی، گران‌تر می‌فروشندش.»

گالری- موزه
رشد همزمان صنعت توریسم و اقتصاد

گالری- موزه، یکی از اصیل‌ترین صور گالری‌داری در سراسر دنیاست. برخی کشورها به سبب قدمت فرهنگی و تاریخی، گالری- موزه‌های مشهوری دارند. کشور ایتالیا یکی از کشورهایی است که با داشتن گالری- موزه‌های متعدد، از لحاظ هنری، جایگاهی ارزشمند در بین کشورهای جهان دارد. تعدادی از مشهورترین گالری- موزه‌های دنیا شامل گالری- موزه‌های فلورانس، اومبریا، ونیز و رم در این کشور قرار دارد. اما فارغ از بعد هنری و ارزش آثار هنری کلاسیک و باشکوهی که در این گالری‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد، بعد اقتصادی این گالری‌ها بسیار پراهمیت است.

صنعت توریسم ایتالیا، بخش نسبتا قابل توجهی از درآمدهای خود را مدیون همین گالری- موزه‌هاست. بسیاری از گردشگران خارجی که به ایتالیا سفر می‌کنند، علاقه‌مندند که از گالری‌های ایتالیا بازدید کنند، براین‌اساس گالری- موزه‌ها از مقاصد اصلی بازدید گردشگران خارجی است. با در نظر گرفتن این نکته که ایتالیا از لحاظ هنرهای معاصر نیز کشوری پویا است و گالری‌های شهرهایی مثل رم به‌طور مرتب میزبان آثار هنرمندان جوان و معاصر هستند، می‌توان گالری‌های کهن و معاصر را یکی از پولسازترین ارکان اقتصادی ایتالیا در بخش گردشگری دانست.

گالری‌داری مدرن؛ ادغام هنر و صادرات

نشریه اکونومیست اخیرا گزارشی مفصل در مورد گالری‌های لندن و به‌طورکلی بازار پررونق گالری‌داری در بریتانیا منتشر کرده است. اما یکی از نکات مهمی که در این گزارش مورد توجه قرار گرفته، ایجاد بازار تجاری یا بنا بر تعریف گزارشگر اکونومیست «صادرات هنر» است. تا پیش از دهه 90 میلادی لندن با وجود داشتن گالری‌های هنری از لحاظ اقتصادی چندان سودی از گالری‌ها نمی‌برد. اما طی سال‌های اخیر، گالری‌داران بریتانیا، روش کاری خود را تغییر دادند و تلاش کردند به‌جای خریداران داخلی روی خریداران خارجی سرمایه‌گذاری کنند، ارسال بروشورهای تبلیغاتی به کلکسیونرهای خارجی، معرفی هنرمندان معاصر بریتانیایی به بازارهای جهانی و برگزاری گالری‌های خاص و فروش آنلاین برای مخاطبان غیر‌بومی ازجمله همین تلاش‌ها بود. تلاش‌هایی که باعث شده‌اند بازار هنری لندن مورد توجه و استقبال خریداران ثروتمندی از روسیه، چین و بسیاری از کشورهای خاورمیانه قرار گیرد. سارا رایب، یکی از گالری‌داران لندنی معتقد است فروش آثار هنری در لندن مانند ماهیگیری در حوضچه‌ای کوچک است، اما فروش آثار به سایر کشورها شما را به ماهیگیری در دریایی بی‌کران سوق می‌دهد، به تعبیری دیگر گالری‌داری معاصر در لندن ترکیبی است از هنر و صادرات هنری.

برندهای که گالری دارند
گالری‌هایی که برند دارند

نوعی از گالری‌ها که از لحاظ اقتصادی سودی درخور توجه دارند، گالری‌هایی هستند که یا توسط یک برند خاص ایجاد شده‌اند یا از سوی برندی خاص حمایت می‌شوند. برای شرح بهتر این نوع از گالری‌داری، «برند خودروسازی فراری»، مثالی مناسب است. این کارخانه مشهور خودروسازی در سراسر ایتالیا و حتی جهان شناخته شده است. بنابراین شاید به نظر بسیاری، بازدید از یک گالری که تلاش دارد محصولات این شرکت را به مخاطب معرفی کند چندان جذاب نباشد. اما نکته اینجاست که قضیه برعکس است. نه‌تنها خود ایتالیایی‌ها، حتی اغلب گردشگران خارجی تمایل دارند از گالری فراری بازدید کنند. 

گالری فراری یک گالری وسیع با شش سالن اصلی است که کلکسیونی از جوایز اتومبیلرانی تیم فراری، انواع مدل‌های برتر اتومبیل این شرکت، تصاویر و ویدیوهای مربوط به تاریخ این شرکت خودروسازی و حتی قابلیت اتومبیل سواری دیجیتال و نیمه‌مجازی را برای بازدیدکنندگان خود امکان‌پذیر کرده است. درواقع برند فراری نه‌تنها صنعت گالری‌داری در ایتالیا را رونق بخشیده بلکه محبوبیت خود را در بین سایر شرکت‌های اتومبیل‌سازی دوچندان کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LSGMrxQ3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه