بعد از تبلیغات و فرهنگسازی با استفاده از اتومبیلهای صدمهدیده در تصادفات جادهای و آگاهسازی توسط اشخاص آسیبدیده و قربانیان تصادفات خیابانی، این بار نوبت کشاورزان، گاو و گوسفندها و اسبهایشان رسیده تا آستین بالا زده و توجه رانندگان بیاحتیاط را در جادههای کنار مزارع و مراتع به خود جلب کنند. دپارتمان حملونقل دولت بریتانیا کمپینی تحت عنوان «سلامت جاده» با مشارکت کشاورزان و در چندین پیچ جادهای به منظور حفظ جان اشخاص و حیوانات اجرا کرد.
در این کمپین پیامهای ایمنی همچون «خطرات را پیشبینی کنید» و «قبل از پیچ ترمز کنید نه در خود پیچ» روی ماشینآلات و دامهای مزرعهداران بهصورت اسپری نوشته شد. از آنجا که وجود دامها و حیوانات در وسط جادهها در بعضی مواقع باعث تصادف و از بین رفتن حیوانات و انحراف رانندگان از مسیر و در نهایت حادثه شده است، نام این کمپین به دلیل مشارکت دامها در آن «خطرات مفید» نامگذاری شده است.
ویدئوی تبلیغاتی این کمپین علاوه براینکه لبخند را روی لبانتان میآورد، پیغامهای ایمنی مهم را در ذهنتان حک میکند. به گزارش دنیای تبلیغات، این تیپ تبلیغات جزو تبلیغات بیرون از خانه طبقهبندی میشود که مصرف کنندگان را زمانی که بیرون از خانه به سر میبرند مورد هدف قرار میدهد.