ما در شرکت میهن مدتها بهدنبال کشف فرمول موفقیت آگهیهای قدیمی بودهایم، اما هنوز به آن نرسیدهایم. این تیزرها از لحاظ بصری جلوه خاصی نداشت، ولی تکیهکلامهای آنها باعث ماندگاری این آگهیها میشد. بهعنوان مثال، آگهی تلویزیونی قدیمی بستنی میهن از یک انیمیشن ساده ساخته شده بود و در آن با یکسری کلمات بازی میشد؛
بهطوریکه بچهها در مدرسه موقع خوردن بستنی این آهنگ را زمزمه میکردند.
هنوز هم با گذشت سالها از پخش این آگهی هرجا میگوییم از شرکت میهن هستیم، همه همان شعار قدیمی را برای ما میخوانند.
شاید این آگهیها به این دلیل ماندگار شدند که جزو نخستینهای این حوزه بودند و در آن دورانی که تعداد کمی آگهی ساخته میشد این آگهیها ناگاه بهچشم میآمد.
هرچند سناریوهای قوی نیز برای این آگهیها نوشته میشد. برای مثال آقای مهران رسام وقتی آگهیهای شرکت گلرنگ را میساخت، عنوان میکرد که برای خلق کاراکتر و شعار تبلیغاتی آگهی آن دوران گلرنگ تحقیقات گستردهای را انجام داده است.
این روزها آنقدر در پخش آگهی ترافیک ایجاد شده که سخت میتوان ذهن مخاطب را به سمت پیام تبلیغاتی جذب کرد. ما چند وقت پیش تصمیم گرفتیم این آگهی را بازسازی کنیم ولی آگهی جدید قابلیت آن دوران را پیدا نکرد و مجبور شدیم کمی کیفیت انیمیشن آگهی را بالاتر ببریم یا همان آگهی را بازپخش کنیم.
نکته جالب اینکه وقتی در میانبرنامه «بچههای دیروز» این آگهی پخش شد، بازخوردهای جالبی را دریافت کردیم و بینندگان نسبت به این آگهی واکنشهای خوبی را نشان دادند. کاش میشد برای این آگهیها فرمول مشخصی تعریف میشد تا در آگهیهای دیگر نیز از آنها استفاده میکردیم.