کارآفرینی و راهاندازی کسبوکار در بستر فناوری تلفن همراه رو به گسترش است و پیشبینی میشود در کشور هم مورد توجه باشد.
مسلم خانی مدرس کارآفرینی در گفتوگو با رادیو اقتصاد گفت: تلفن همراه به پدیدهای چند رسانهای و چندکاربردی تبدیل شده است و باید با شناسایی نیازهای آشکار و پنهان شهروندان تلاش کنیم نیاز واقعی آنها تامین شود. وی تصریح کرد: راهاندازی کسبوکار مبتنی بر تلفن همراه، خلاقیت و تامین نیازهای واقعی شهروندان است، مانند مشاوره و خدمات، آموزش و تامین خدمات از طریق دیگران.
خانی افزود: کسبوکار از راه دور یا ارائه خدمت از راه دور (Teleworking) در همه کشورها مدنظر است، اما باید فرهنگ تعاملی، بستر فناوری اطلاعات و شناسایی و تامین نیازهای مخاطبان در اولویت باشد.خانی گفت: علاقهمندان باید با افزایش خلاقیت، نیازهای آتی و پنهان را شناسایی و متناسب با آنها برای راهاندازی کسبوکار در فضای رسانهای تلفن همراه نیاز مردم را رفع کنند.
مدرس کارآفرینی تصریح کرد: محیط فرهنگی تعاملی مطمئن، مثبت و سازنده، بستر الکترونیک و تامین زیرساختها باید مدنظر دولت باشد و برای دهههای آینده میتوان تامین نیاز سالمندان را برنامهریزی کرد تا سلامت این نوع کسبوکارها نیز تضمین شود.
خانی گفت: برای نمونه خانوارها برای فرزندان خود نیازهای آشکاری مانند آموزش و تغذیه دارند، اما نیاز پنهان آنها توجه به اختراع، ابتکار و خلاقیت است و میتوانیم در فضای رسانه تلفن همراه برای تامین نیازهای پنهان مردم و خانوارها فعالیت کنیم.