رئیس هیأت نظارتی فولکسواگن به یک هفتهنامه آلمانی اظهار کرد این گروه خودروسازی بمنظور بهبود نظارت، قصد دارد مدتزمانی که افراد سمتهای کلیدی را در دست دارند محدود کند. به گزارش ایسنا، فولکسواگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، در سپتامبر اقرار کرد در تستهای آلایندگی دیزلی آمریکا تقلب کرده و در بیش از 11 میلیون خودرو دیزلی در سراسر جهان نرمافزاری را نصب کرده که میزان آلایندگی اکسیدنیتروژن آنها را کمتر از سطح واقعی نشان میدهد.
انتشار این خبر مارتین وینترکورن، مدیرعامل این شرکت را ناچار به استعفا کرد و میلیاردها یورو از ارزش سهام این خودروساز را کاهش داد. هانس دیتر پوچ، رئیس هیات نظارت این گروه خودروسازی در مصاحبه با نشریه «ولتام سونتاگ» اظهار کرد: ما سرگرم برنامهریزی برای چرخشی کردن برخی سمتها هستیم تا کسانی که در این سمتها قرار میگیرند، به مدت محدودی عهدهدار آنها باشند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش چرخش مشاغل به دلیل پیچیدگی بالای بعضی از سمتها، برای این شرکت چالش ایجاد خواهد کرد با اینهمه فولکسواگن میتواند از تخصص کارمندانش در سراسر شرکت بهره بگیرد.
براساس گزارش رویترز، فولکسواگن اوایل ماه جاری اعلام کرد تنها شمار محدودی از کارمندانش در رسوایی آلایندگی دخیل بودهاند و هیچ شواهدی از دست داشتن اعضای هیاتمدیره در این رسوایی که به بزرگترین بحران تاریخ این خودروساز تبدیل شده است، وجود ندارد.