با نگاهی به اطرافمان متوجه میشویم که هر روز محصولات جدیدی وارد زندگی مان میشوند که پس از تولد بهعنوان بخشی آشنا از زندگی، فرهنگ و عادتمان در میآیند. روزگاری فکس بهعنوان پدیدهای نو همه را متحیر میکرد، اما امروز بهعنوان وسیلهای عادی در دفاتر و حتی منازل حضور دارد، یا دستگاههای فتوکپی، تلویزیونهای رنگی صفحه تخت، ماکروویو، سرخ کن، رایانه، لپتاپهای سبک و قابل حمل، تلفنهای همراه چندرسانه ای، دستگاههای فشارخون دیجیتالی و هزاران هزار محصول جدید که زندگی ما را تسخیر کردهاند.
آیا تاکنون فکر کردهاید که این وسایل چگونه خلق میشوند؟ آیا تاکنون به مفهوم خلاقیت فکر کردهاید؟ خلاقیت به معنای دوباره چیدن عناصر آشنا در کنار یکدیگر است یا ترکیبی جدید از عناصر قدیمی و حتی ارائه تلفیقی جدید از عقایدی که پیشتر در ذهن بوده است؟ به هر روی خلاقیت هر معنایی که داشته باشد، ایجاد فرآیند و مکانیزمی که بتواند تبدیل به فرهنگی برای تولید هزاران محصول جدید و بینظیر شود، کاری بس دشوار و غیرممکن به نظر میآید.
کتاب «هنر نوآوری» به ما میآموزد که برای حرکت در آینده و تولید محصولاتی که بتوانند بازارهای امروز و فردا را تسخیر کنند، باید نوآور و خلاق بود و خلاقیت را بهعنوان فرهنگ در شرکتها ایجاد کرد. این کتاب درسهای بینظیری ارائه میکند، درسهایی که برای هنرمندان، صنعتگران و تولیدکنندگان ایرانی، جذاب و باارزش است.
در جایی از کتاب بیان میشود: کتاب هنر نوآوری برای آنهایی است که جرأت دل به دریا زدن دارند. کتاب هنر نوآوری در 15 فصل نگاشته شده که از مهمترین فصلهای آن میتوان به نوآوری در صدر، نوآوری با یک نگاه آغاز میشود، پرش از روی مانع ، و به کاربستن تمام توش و توان در یک ضربه محکم، اشاره کرد. این کتاب به قلم تام کلی و همکاری جاناتان لیتمن نوشته شده و ترجمه آن را سینا قربانلو به زبانی صریح و روان انجام داده است. کتاب 296صفحه است و به قیمت 49000 ریال به فروش میرسد.