هر ساله اول دسامبر (10 آذر) مصادف با روز جهانی ایدز، برنامهها و کمپینهای مختلفی در جهت مبارزه با ایدز و اطلاعرسانی درخصوص آن در سراسر دنیا اجرا میشود. یکی از این برنامهها، برنامه «محصول قرمز» است که شرکتها میتوانند با سهیم شدن در آن و قرمز کردن رنگ محصول خود مبلغی را صرف این امر کنند.
شرکتهای بزرگ میکوشند در این امر خیر، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند. یکی از شرکتهایی که امسال در این کار سهیم بوده شرکت استارباکس است که با تولید نوشیدنی در لیوانهای قرمز، مشتریانش را در آمریکا و کانادا تشویق به این امر خیر کرده است. این شرکت با فروش محصول با کارت اعتباری، میزان 10 دلار آمریکا به ازای هر محصول به صندوق جهانی برای کمک به بیماران مبتلا به ایدز و مبارزه با این بیماری و پیشگیری از آن کمک کرد.