به نمایندگیهای خدمات پس از فروش رتبه4 خودروسازان سه ماه مهلت داده شد تا سطح کیفی خدمات خود را به رتبه 3 ارتقا دهند. به گزارش ایسنا، در سالهای اخیر خودروسازان در برنامهای تمام نمایندگیهای رتبه 4 خود را به رتبه 3 ارتقا داده بودند، بهگونهای که نمایندگیهای رتبه 4 از سطح سیستم خدمات پس از فروش خودروسازان حذف شده بودند.
با این حال، با توجه به اینکه این نمایندگیها در طول سال براساس شاخصهایی چون عملکرد، مکان، تجهیزات و رضایت مشتری مورد ارزیابی قرار میگیرند، برخی از نمایندگیها به دلیل تنزل سطح خدمات و رضایت مشتریان تنزل رتبه پیدا کرده و دوباره به رتبه 4 سقوط کردند.
در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، در جلسه شورای سیاستگذاری خودرو مقرر شد، به تمام نمایندگیهای خدمات پس از فروش رتبه 4 اخطار داده شود، در صورت عدم ارتقای سطح خدمات خود به رتبه 3 ظرف سه ماه آینده، از شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان حذف خواهند شد.
همچنین در این جلسه اعلام شد، میزان نارضایتی مصرفکنندگان از سطح خدمات پس از فروش خودروها در برخی استانها مانند سیستانوبلوچستان و آذربایجانغربی بیشتر است. در این زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت به دستاندرکاران مربوطه دستور داد تا علت این موضوع بررسی شده و سطح خدمات پس از فروش در استانهای مربوط افزایش یابد.