جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کاپیتان غلامرضا محمدی، عضو هیأت مدیره انجمن خلبانان ایران با اشاره به فعالیت ۱۰۰ خلبان ایرانی در ایرلاین‌های خارجی گفت: هر روز خطر خروج خلبانان از کشور وجود دارد. این خلبان در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تشدید انگیزه خروج خلبانان ایرانی از کشور گفت: در حال حاضر حدود ۱۲۰۰ نفر خلبان‌ یکم (کپتن) و کمک‌خلبان در کشور فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۶۰۰ نفر کپتن هستند که بیش از ۴ هزار ساعت پرواز کرده‌اند.

12341212351363647342632362324734734

وی با تأکید بر اینکه حقوق کم و ناوگان نامناسب در کشور موجب شده خلبانان ایرانی به ویژه جوانان در حال حاضر در کشورهای ترکیه، هند، امارات، قطر و سایر کشورهای همسایه و اروپایی فعالیت کنند، افزود: کمک‌خلبان در یک کشور همسایه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار حقوق ثابت دارد در حالی که برخی ایرلاین‌های ایرانی حقوق ۳ میلیون تومانی به خلبانان پرداخت می‌کنند؛ در این شرایط انگیزه جوانان برای فعالیت در کشور کاهش می‌یابد.

عضو هیأت مدیره انجمن خلبانان کشور گفت: بخش عمده‌ای از حقوق خلبانان در کشور ما به ساعات پرواز خلبان در ماه بستگی دارد. در این شرایط قطعا تعداد ناوگان یک ایرلاین در حقوق خلبان مؤثر است چراکه اگر تعداد ناوگان ایرلاینی کم باشد تعداد پروازهای آن نیز کم است و این امر کاهش حقوق خلبان شرکت هواپیمایی مربوطه را در پی دارد.

کاپیتان محمدی با بیان اینکه حقوق پایه کمک‌خلبان در ایرلاین‌های دولتی به‌طور میانگین حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است گفت: با توجه به اینکه تعداد پرواز این ایرلاین‌ها کم است حقوق یک کمک خلبان در ماه حدود ۲ میلیون تومان می‌شود. البته این حقوق ثابت و بدون در نظر گرفتن ساعات پرواز در ایرلاین‌های خصوصی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان است که با احتساب تعداد ساعات پرواز این میزان به حدود ۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه میانگین حقوق خلبانان ایرانی در ماه بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است گفت: بر اساس آمار جمع‌آوری شده خلبانان از ابتدای انقلاب در سه یا چهار مقطع کشور را ترک کردند و در ایرلاین‌های کشورهای خارجی مشغول فعالیت شدند که علت عمده‌ تصمیم آنها دریافت حقوق کم بود. عضو هیأت مدیره انجمن خلبانان کشور با بیان اینکه حدود ۱۰۰ خلبان ایرانی در کشورهای خارجی فعالیت می‌کنند اظهار کرد: حقوق خلبانان در سایر کشورها تقریباً در یک نرخ مشخص است و اختلاف بین حقوق خلبانان در این کشورها ناچیز است.

کاپیتان محمدی گفت: برای آموزش به کمک خلبان که به خلبان یکم ارتقا یابد یک میلیارد تومان هزینه می‌شود بنابراین یک سرمایه‌گذاری است؛ از طرفی یک خلبان جوان ایرانی با وجود تعصبی که روی کشور خود دارد برای دریافت حقوق بیشتر به امارات می‌رود تا در ایرلاین‌های این کشور فعالیت کند. هر روز خطر خروج خلبانان ایرانی از کشور وجود دارد و رو به افزایش است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MparxoZt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه