پنجشنبه, ۸ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Thu, 28 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

هر نویسنده تبلیغاتی یک راننده فرمول یک

8 سال پیش ( 1394/10/12 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

با اینکه همه به قوانین رانندگی آگاهند ولی همه نمی‌توانند فرمول یک برانند. نویسندگی تبلیغات نیز چنین است. دلیل پایین بودن کیفیت تولیدات داخل، عدم توجه شرکت‌ها به تأمین رضایت مصرف‌کننده و قابل اطمینان نبودن خدمات پس از فروش نیز همین است. زمانی که تصمیم می‌گیریم به عرصه‌ای وارد شویم، ابتدا باید آن را بشناسیم و با ویژگی‌ها و آمادگی‌هایی که به آن نیاز داریم، آشنا شویم. نوشتن دو عنصر اصلی دارد؛ معنی و قالب معنی یا محتوا و لفظ. آنها که به عرصه نوشتن قدم می‌گذارند، بسته به میزان توانایی‌ای که در ارائه این دو عنصر دارند، موفق یا ناموفق می‌شوند.

لفظ و معنی برای ایجاد یک اثر خوب، ارزش اساسی دارند و هر کدام دچار نقص شوند، به نوشته خلل وارد می‌کنند. سخن در اینجاست که نویسنده تبلیغات، نوشتن را به‌عنوان یک فن فرا‌می‌گیرد یا به چشم هنر به آن می‌نگرد. کسی که فن نوشتن را بداند، به درستی از عهده بیان و نگارش مطلب موردنظرش برمی‌آید و معانی ذهنی را در قالب الفاظ بی‌عیب و مناسب می‌ریزد و عرضه می‌کند. الفاظ او از نظر دستوری و قواعد فصاحت و بلاغت، صحیح و مطابق اصول است.

از جهت نگارش و املا هم مشکلی ندارد. واضح است که آموختن این فن برای هر کس در هر رشته‌ای از علوم، لازم است. هر کس بخواهد دست به قلم ببرد و اثری خلق کند، باید اصول این فن را آموخته باشد.بسیارند کسانی که در یک رشته علمی به جایگاهی می‌رسند و چون نمی‌توانند دانسته‌های خود را راحت و درست بنویسند و نوشته مناسبی عرضه کنند، به آموختن فن نوشتن رو می‌آورند تا اثری از خود به یادگار بگذارند.

نوشتن فنی است آموختنی و اکتسابی و تنها با تمرین و ممارست و مطالعه و به کار بستن اصول و قواعد، می‌توان به حد مطلوبی از آن رسید. اما هنر نویسندگی علاوه بر ممارست، نیازمند آن است که با ذوق و شم نویسندگی همراه شود. نویسندگی تبلیغاتی، شامل انشا، نگارش و ویراستاری متون تبلیغاتی به منظور انتشار در رسانه‌های چاپی یا دیجیتال بوده که با هدف پیشبرد فروش محصولات یا خدمات خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

وظایف نویسنده تبلیغاتی شامل این موارد است: نگارش متون تبلیغاتی با ادبیات و در سطح مشتریان و مصرف‌کنندگان، به نحوی‌که پیام تبلیغاتی برند یا محصول/خدمت موردنظر به شکل شایسته‌ای به مخاطب هدف منتقل شود، بحث و بررسی با مشتریان درخصوص محصولات، روش‌ها و زمینه‌های تبلیغاتی و تغییرات مطلوبی که می‌تواند منجر به افزایش رضایتمندی آنان شود، انشا، نگارش و ویرایش متون تبلیغاتی که در رسانه‌های طرف قرارداد به منظور پیشبرد فروش محصولات و خدمات منتشر شود، ارائه پیش‌نویس و بحث ایده‌های چالشی با صاحبان مشاغل درخصوص نحوه پیشبرد فروش، تغییر ادبیات و لحن پیام تبلیغاتی متناسب با محصول و رسانه تبلیغاتی، مشاوره به نمایندگان بازاریابی، فروش و رسانه به منظور جمع‌آوری اطلاعات محصول/خدمت و بحث درباره شیوه نگارش و طول متون تبلیغاتی، ویرایش و بازنویسی متون تبلیغاتی موجود حسب مورد، ارسال نسخه نهایی جهت تأیید، نگارش مقاله، روزنامه‌دیواری، سخنرانی و سایر محتواهای تبلیغاتی و پیشبرد بازاریابی و انجام پژوهش و مصاحبه به منظور تعیین و تشخیص ویژگی‌های اصلی که باید در متون تبلیغاتی درخصوص محصول بیشتر برجسته شود.

کارشناس تبلیغات

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NV0AcYbf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتامحاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه