کمپین تبلیغاتی پاناسونیک در ایران با همت شرکت آژند سرویس و با حضور نینجاها در مجتمع تفریحی توچال تهران در آبان ۱۳۹۳ برگزار شد. با توجه به زادگاه برند پاناسونیک و ویژگیهایی که از سوی این شرکت به محصولات لوازم شخصی پاناسونیک نسبت داده میشود، از جمله کیفیت، دقت و زیبایی، تیزترین تیغه و سریعترین موتور ماشین ریشتراش در دنیا، این کمپین نیز با دو رویکرد بصری طراحی شده بود.
قسمت اول حضور سفیران پاناسونیک با لباس نینجا در بین مخاطبان بود. نینجاها با پرچمهای طراحی شده به سبک پرچمهای سربازان امپراتوری قدیم ژاپن و منقش به لوگوی پاناسونیک و لوازم شخصی این برند در بین مردم حاضر میشدند و با انجام حرکات و فرمهای رزمی اقدام به پخش بروشورهای پاناسونیک و آژند سرویس میکردند. از طرفی بروشورها نیز با الهام از نوعی سلاحِ پرتابی نینجاها (شوریکن) طراحی شده بود و در عین حال تبدیل به بادبزن (نوعی دیگر از المانهای ژاپنی) میشد.
قسمت دوم، تجمع نینجاها و اجرای نمایش توسط آنها بود. در این راستا غرفه اطلاعرسانی با سازهای شبیه به دروازه ژاپنی و در کل با استفاده از طرحهای گرافیکی مرتبط طراحی شد. به گزارش دیدهبان بازار، با توجه به ماهیت مجموعه تفریحی توچال تمام سعی بر ایجاد فضایی مفرح برای مخاطبان بوده است که در هنگام تجمع نینجاها، به اجرای نمایشهای رزمی میپرداختند و در انتهای هر دوره از نمایش نیز مخاطبان میتوانستند در مسابقات پرتاب ستاره نینجا به هدف (بادکنک)، فنِ گره در مبارزات تن به تن و تمرکز در گرفتن اجسام در هوا شرکت کنند و از هدایای آژند سرویس برخوردار شوند. کمپین نینجاهای پاناسونیک یکی از نخستین نمونههای برنامه بازاریابی در نوع خود در ایران است که در حوزه برندینگ و تبلیغات بدین شکل اجرا شده است.