پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
درس‌هایی کاربردی از عملکرد برندهای جهانی (16)

نمونه‌سازی دقیق

9 سال پیش ( 1393/6/29 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

بررسی و نگاه دقیق به موضوعات یک رویکرد متمرکز در جهت یافتن راه‌حل‌های مفید و قابل استفاده برای مشکلات و چالش‌های خاص است. این روشی است که برای بهره‌برداری از ایده‌های همه در فضایی خلاق پرانرژی سرگرم‌کننده و مفید است.

ایده
فرآیند نمونه‌سازی دقیق ترکیبی از به‌کارگیری ایده‌های مطرح شده و نمونه‌سازی برپایه آنها است (که در آن یک راه‌حل بالقوه اولیه جهت بحث و بررسی بیشتر یافت می‌شود). این یک روش مناسب برای کسانی است که به دنبال تغییر هستند آنها از این طریق می‌توانند اقدامات مفید را شناسایی کرده و استراتژی‌های مناسبی را جهت پیشرفت کسب‌و‌کارشان اتخاذ کنند. استفاده از این رویکرد بسیار ساده به‌نظر می‌رسد و می‌توان آن را در طول مدت یک ساعت یک روز یا یک هفته بسته به حجم فعالیت مورد نیاز انجام داد.
مهم‌ترین مراحل فرآیند نمونه‌سازی از این قرار است:


ساخت یک تیم متنوع از سلایق گوناگون، تعریف استراتژی مناسب به‌منظور روبه‌رو شدن با چالش‌ها و مشکلات، استفاده از نظریه‌های کارشناسان خبره، به اشتراک‌گذاری ایده‌ها، خلق و مطرح کردن ایده‌ها و به رأی گذاشتن آنها، توسعه سریع یک نمونه یا راه‌حل اولیه ، آزمایش و اصلاح نمونه اولیه، تمرکز روی نمونه اولیه و تولید یک راه‌حل نهایی.

آنچه باید در عمل انجام دهیم
یکی از طراحان برجسته معتقد است پروسه نمونه‌سازی از مراحل متفاوتی تشکیل شده که از قرار زیر است:

شناسایی بازار هدف
 در این مرحله باید مشتریان‌تان و نیازهای‌شان را بشناسید، از تکنولوژی استفاده کنید و محدودیت‌ها را درک کنید، افراد را در موقعیت‌های مختلف زندگی مشاهده و ارزیابی کنید، موضوعات مهم و کلیدی از دو مورد قبلی را باهم ترکیب و سازماندهی کنید.

تجسم
 ارائه ایده‌های متفاوت و بحث و بررسی در مورد آنها به شکل‌گیری تصویر و پیش زمینه‌ای از طرح نهایی کمک می‌کند. ایده‌ها و طرح‌های مربوط به موضوع مورد نظر را در ذهن‌تان ترسیم کنید.


نمونه‌سازی
در این مرحله ایده‌ها و طرح‌های مطرح شده را باید به مرحله عمل درآورید. ایده‌ها و طرح‌های خود را پالایش کنید سپس با استفاده از ایده‌های بکر و مفید نمونه‌سازی انجام شده را توسعه داده و موانع را از سر راه بردارید. روی مفهوم کلی و هدف‌تان تمرکز کنید، ایده‌ها و طرح‌ها را ارزیابی و اولویت‌بندی کنید و مشخص سازید که چگونه به مرحله عمل خواهند رسید.

وقتی زمان کم است و برای حل مشکلات به راه‌حل‌های خلاقانه و عملی نیاز داریم می‌توانیم به نکات زیر توجه داشته باشیم:


ابتدا شروع به کار کنید و سپس جنبه‌های منفی احتمالی را بررسی کنید. بازاریابی را در نظر داشته باشید.  اطمینان حاصل کنید تیم‌های تشکیل شده توسط شما برای حل مشکل از گوناگونی و تنوع کافی برخوردار باشند. به دنبال استفاده از نیروها و امکانات خارج از مجموعه خود باشید. سلسله مراتب را کاهش داده و حتی المقدور آن را حذف کنید.

کارکنان را درگیر برنامه‌تان کنید این موضوع موجب ایجاد حس ایفای نقش شده و کارمندان می‌توانند بدون توجه به مرزها و سلسله مراتب معمول به فعالیت بپردازند. در مورد ترتیب‌ها و قرارهای کاری از خودتان انعطاف نشان دهید. این موضوع را که ممکن است در برنامه‌ها و اهداف‌تان شکست بخورید بپذیرید و از سعی و تلاش نهراسید. درحالی‌که به افراد تحت نظرتان برای خلاقیت و ارائه راه‌حل و ایده زمان کافی می‌دهید برای‌شان یک ضرب‌الاجل قرار دهید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XePTxMOZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه