نخستین سامانه رتبهبندی و داوری آثار تبلیغاتی ایران، توسط روزنامه مدیریتی اقتصادی فرصت امروز راهاندازی شد.
دکتر محمدرضا قدیمی، مدیر مسئول روزنامه فرصت امروز با اعلام این خبر گفت: روزنامه فرصت امروز، نخستین روزنامه در ایران است که به فعالیتهای اصلی کسبوکارها اعم از بازاریابی و فروش، تبلیغات و موضوعات مدیریتی با رویکرد مطالعه موردی (Case Study) و نقد و بررسی و تحلیل اقدامات شرکتها و برندهای ایرانی پرداخته است. در همین زمینه و در صفحه مدیریت تبلیغات، همه روزه آثار و کمپینهای تبلیغاتی شرکتها و سازمانهای ایرانی توسط متخصصان و مجریان تبلیغات مورد نقد و تحلیل قرار گرفته و در 22 ماه گذشته، این صفحه به مرجعی برای اهالی تبلیغات تبدیل شده است.
دکتر قدیمی افزود: در پی استقبال مخاطبان و اهالی تبلیغات، تصمیم گرفتیم سامانهای تحت وب و در فضای آنلاین راهاندازی کنیم تا علاوه بر ارزیابی کیفی آثار تبلیغاتی، در سطحی وسیعتر، همه اقدامات تبلیغاتی را که در رسانههای مختلف اکران میشوند مورد ارزیابی کمی و رتبهبندی قرار دهیم. در واقع سامانه رتبهبندی تبلیغات، برآمده از صفحه مدیریت تبلیغات روزنامه فرصت امروز و حاصل تجربه 22ماهه گزارشگران، دبیران و مدیران روزنامه است.
محمد زرین، مدیر اجرایی سایت رتبهبندی تبلیغات نیز درباره شیوه ارزیابی و مدل رتبهبندی این سامانه اظهار داشت: طی دو سال گذشته علاوه بر تجربیات ارزشمندی که از انتشار بیش از 300 گزارش نقد و بررسی در روزنامه فرصت امروز و گفتوگو با بیش از 200 نفر از کارشناسان و متخصصان تبلیغات در ایران نصیب تیم اجرایی این سامانه شد، مهمترین سایتهای رتبهبندی و فستیوالهای داوری تبلیغات در دنیا را با کمک مشاورانی باتجربه رصد و بررسی کردهایم و مدل اجرایی در سامانه رتبهبندی «فرصت امروز»، ماحصل ماهها تحقیق و مشورت و کاملا اختصاصی است.
زرین افزود: اگرچه کارهای مشابه در ایران انجام شده، اما سامانهای که به صورت روزانه و آنلاین آثار تبلیغاتی را رصد کند و در معرض امتیاز دهی کاربران قرار بدهد و همزمان نظرات هیات داوران را هم داشته باشد، در ایران بیسابقه است. این کار در راستای رسالت یک روزنامه مدیریتی و با هدف ارتقای صنعت تبلیغات و فراهم آمدن شبکهای از متخصصان و علاقهمندان و شرکتهای تبلیغاتی برای ارزیابی تخصصی و پیوسته تبلیغات انجام شده است.
لازم به ذکر است این سامانه رتبهبندی، اقدامات تبلیغاتی را که روزانه در رسانههای تلویزیونی، محیطی و چاپی منتشر و اکران میشود، رصد و جمعآوری میکند و رتبهبندی براساس امتیازهای تخصصی کاربران و نظر هیات داوران و در پایان هر فصل انجام و جایزه ویژه «فرصت امروز» به برترین آثار تبلیغاتی نیز در پایان هر سال اهدا خواهد شد. برای ورود به نخستین سامانه رتبهبندی و داوری آثار تبلیغاتی ایران، اینجا کلیک کنید.