روز بیستم نوامبر مصادف با ۲۹ آبان روز جهانی کودک بود. مکدونالد که بیش از این با بستههای غذای کودک Happy Meal مشتریان کوچک خود را مجزا کرده بود، اینبار از مناسبت روز کودک برای شادی مشتریان بزرگسال خود استفاده کرد. سنگ، کاغذ، قیچی از آن دسته بازیها کودکانه است که در اکثر نقاط دنیا بازی میشود.
کمپین روز کودک مکدونالد هم با این ایده پیادهسازی شده است که مخاطب را به دوران کودکی سوق داده و او را با بازی دوران کودکی سورپرایز کند. مشتریان در هنگام سفارش غذا به پیشنهاد مسئول صندوق با وی سنگ، کاغذ، قیچی بازی میکنند و در صورت برنده شدن در بازی، سفارش خود را رایگان دریافت میکنند. به گزارش آیمارکتور این کمپین نشان میدهد همیشه نیاز نیست تا ایدههای بازاریابی بکر و خارقالعاده باشد، کمی خلاقیت با چاشنی اجرای خوب میتواند بزرگترین طرح بازاریابی شما باشد. نکته بعدی که باید مورد توجه قرار بگیرد این مورد است که در دوره جدید از بازاریابی براساس محتوا، برندها عمده هزینه مربوط به این حوزه را صرف ایجاد و ساخت یک ویدئوی جذاب میکنند که بهطور غیرمستقیم توسط مخاطبان منتشر شود.