در طراحی یك لوگوی خوب معمولا عناصر مختلفی نقش دارند كه در ادامه به آنها اشاره میكنیم.
1- فونتها: مهمترین عنصر در لوگوی شما معرفی یك فونت منحصر به فرد است. برای انجام این كار حتی لازم نیست كه یك تصویر گرافیكی یا آیكون را در لوگوی خود داشته باشید بلكه مصرانه از طراح بخواهید تا از فونتهای منحصر به فرد به شیوهای غیرمنتظره استفاده كند. فونتهای بارگذاری شده در Microsoft Word كامپیوتر خود را بررسی كنید. در صورت بارگذاری فونت در آنجا، از آن استفاده نكنید. شاید شما نیاز به خرید یك فونت داشته باشید اما این فونتها آنقدر گران نیستند.
2- عناصر گرافیكی/ آیكون: اجازه ندهید كه عنصر گرافیكی لوگوی شما تحتاللفظی باشد. برای مثال، یك شركت فعال در زمینه خریدوفروش املاك و مستغلات نباید تصویر یك خانه را در لوگوی خود داشته باشد، یك فروشگاه مبلمان لازم نیست به استفاده از تصویر یك نیمكت در لوگوی خود روی بیاورد. چرا؟ زیرا این همان چیزی است كه مردم انتظارش را میكشند. چیزهای غیرمنتظره دیده میشوند و چیزهای پیشبینی شده مورد توجه قرار نخواهند گرفت.
3- تعهد و شعار برند: تعهد و شعار برند شاید در لوگوی شما جای داده نشود. این عناصر نسبت به تعریف برند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. به یاد داشته باشید كه لوگوی شما تصویری به نمایندگی از برندتان است. قبل از دریافت یك لوگو ابتدا تعهد برند را تعریف كنید و شعاری را بسازید. سپس ببینید كه شعارتان چه اندازه با لوگوی شما تناسب دارد.
4- گرایش و رویكرد لوگو: نحوه استفاده از لوگوی خود را تعیین و سپس بر این اساس رویكردش را مشخص كنید. برای مثال، چنانچه لوگویتان بهطور عمده در بالای وبسایت شما مورد استفاده قرار میگیرد، برخورداری از یك لوگوی افقی اولویت خواهد داشت. علامت بیرونی فروشگاه شما چه شكلی است؟ شاید شما به چیزی مربع، دایرهای شكل یا عمودی نیاز داشته باشید. قبل از دست زدن به هرگونه اقدامی شكل آن را شناسایی كنید.
5- رنگها: جلوی استفاده از لوگوهای چند رنگی را بگیرید. یك یا دو رنگ را در طراحی لوگو لحاظ كنید. تولید مجدد آنها ارزانتر و آسانتر است. با انجام یكسری تحقیقات پیرامون رنگ لوگو، رنگهای درخواستی خود را مشخص كنید. رنگ در برندینگ اهمیت فراوانی دارد؛ بنابراین براساس جامعه مشتریان و تعهد برندتان رنگها را برگزینید.