یك عكاس به نام «لیز اوبرت» در صدد رونمایی از دوگانگی‌های بیماری روحی است. «لیز اوبرت» در واقع در سری عكس‌های اخیرش موسوم به «دوگانگی‌ها» با واقعیت بیماری روحی خود رو به رو می‌شود. عنوان پروژه به ماهیت دوگانه زندگی با وجود افسردگی و دیگر اختلالات روحی بازمی‌گردد. با وجود آنكه راهی طولانی در مسیر پاك كردن ننگ بیماری روحی از چهره مبتلایان طی شده است اما این قبیل افراد هنوز احساس می‌كنند باید زندگی‌های دو‌گانه‌ای را پیش ببرند.

یك زندگی در ملأ‌عام كه در آن اشخاص ماسك شجاعت و لبخند را روی صورت خود می‌گذارند و یك زندگی خصوصی كه در آن، این افراد قادر به ابراز احساسات آزادانه هستند. اوبرت از خود و سوژه‌هایش در هر دو محیط عكس گرفته و اجازه داده است تا هر سوژه‌ای آزادانه و به طور كامل عرضه شود. هر عكس همراه با یادداشتی است كه حالت روحی هر سوژه را در موقعیت‌های مختلف توصیف می‌كند. سری عكس‌های تلخ اوبرت در شرایطی رونمایی شده است كه بیش از پنج میلیون امریکایی از اختلال دوقطبی (نظیر اوبرت) رنج برده و نزدیك به 15 میلیون نفر نیز در این کشور با افسردگی دست به گریبان هستند.