پرسش: مدیریت یک شرکت فروش نرمافزار را برعهده دارم. بسیاری از مشتریان شرکت برای خرید محصولات بهصورت حضوری مراجعه میکنند. با اینکه توانایی فروشندگان شرکت بالاست ولی درصد کمی از مراجعات به فروش محصول منجر میشود. در این باره راهنمایی بفرمایید که چرا چنین اتفاقی میافتد؟
پاسخ کارشناس: درصد فروش محصولات فقط به توانایی بازاریابان محدود نمیشود و عوامل مختلف دیگری مانند شرایط محیط نیز روی فروش محصولات تاثیرگذار است. شرایط محیط روی فرآیند انتقال پیام از طرف بازاریاب به سمت مشتری نیز موثر است.
همیشه فروش و اثربخشی مذاکره در یک محیط پرسروصدا و شلوغ کاهش مییابد. در چنین محیطهایی بازاریابان به سختی با مشتریان ارتباط برقرار میکنند و این شرایط سخت مطمئنا روی فروش اثر گذاشته و باعث میشود کسبوکارها نتیجه دلخواه را بهدست نیاورند.