آموزش بازاریابی و فروش بیمه به تحولی جدی نیاز دارد. هم زمانه دگرگون شده است و هم سطح انتظارات و توقعات اشخاص و جامعه افزایش یافته است. ظهور و بروز تکنولوژیهای نوظهور سطح آگاهیها و اطلاعات انسانها را بالا برده است و سبک زندگی در پرتو این آگاهیها و داناییها بهمراتب تنوع و گستردگی بیشتری پیدا کرده است. صنعت بیمه نیز باید به موازات این سبک زندگی تحولات تازهای را پذیرا باشد. هم عرضهکنندگان خدمات بیمهای و هم مشتریان صنعت بیمه در پرتو این دگرگونیها واجد ادراکات جدید، دریافتهای تازه و زبان جدیدی هستند.
کتاب سیاره مشتری تالیف حامد عسگری کوشیده با زبانی ساده و کاربردی در پرتو یک داستان یا روایت به بسیاری از موضوعاتی بپردازد که کارگزاران بیمه یا نمایندگان بیمه و کسانی که در صنعت بیمه مسئولیت جذب مشتری را دارند، با آن روبهرو هستند. این کتاب تلاش میکند بسیاری از اصول و قواعد و قوانین متعدد و متنوع در حوزه و گستره بازاریابی را با مثالهای کاملا ساده، عبارتهای کوتاه و نکتههای کلیدی تشریح کند. در واقع این کتاب موضوعات کاملا طولانی را با شیواترین نثر و کوتاهترین عبارات در قالب روایت یا داستان عنوان کرده است. مزیت دیگر آن بخش ضمیمهاش آن است که مولف بنا ندارد صورت مسئله را با چند تعریف و توضیح خاتمه دهد. آنچنان توضیحات پیدرپی و صفحات مفصل و متعدد برای این شرح آمده است که خیال هر نماینده بیمهای را آسان میکند.
در بخشی از کتاب چنین آمده است: برقراری ارتباط منطقی بین فواید بیمه عمر با ریسکها و تهدیدهای شغل و زندگی مشتری از یک طرف و با خواستهها، نیازها و تقاضاهای مشتری از طرف دیگر، کلید گمشده موفقیت در فروش بیمههای عمر است. این کتاب در 447 صفحه و قیمت 27هزار تومان توسط انتشارات بازاریابی به چاپ رسیده است.