آیا میدانستید رضایت مشتری از طریق تکرار خرید، خرید کالای جدید و خرید کالا توسط مشتریان جدیدی که از طریق مشتریان راضی به کالا تمایل پیدا کردهاند، به افزایش درآمد و سود منجر میشود؟
در واقع مشتریانی که از سازمان رضایت زیادی دارند، تجربیات مثبت خود را به دیگران منتقل میکنند و به این ترتیب وسیله تبلیغ برای سازمان شده و در نتیجه هزینه جذب مشتریان را کاهش میدهند.
سود در تجارت مستلزم مراجعه دوباره مشتریانی است که به داشتن کالا یا خدمات شرکت مباهات کرده و دوستانشان را هم به مصرف کالا یا خدمات شرکت تشویق میکنند، بنابراین میتوان ادعا کرد رضایت مشتری موجب وفاداری مشتریان میشود و در نتیجه افزایش شهرت و اعتبار شرکت همچنین افزایش سودآوری شرکت را به دنبال میآورد.
تامین رضایت مشتری زمانی حاصل میشود که خواست واقعی مشتری تامین شده و نیاز او در زمان معین و به روشی که او میخواهد برآورده شود، بنابراین نخستین اصل در دنیای کسب وکار امروزی، ایجاد ارزشهای مشتریپسند است. پس مشتریان راضی منبع سود شرکتها هستند. شرکتهایی که نمیتوانند مشتریان را راضی نگه دارند در درازمدت در بازار باقی نخواهند ماند.