پرسش: یک کمپین تبلیغاتی را برای یکی از محصولات جدید شرکت اجرا کردهام که بخش زیادی از بودجه تبلیغاتی سازمان صرف آن شده است. با این حال، به خاطر یک سوءتفاهم، این موضوع حساسیتبرانگیز شده و موجی را در شبکههای اجتماعی علیه شرکت من به راه انداخته است. برای جبران این موضوع باید چه کار کنم؟
پاسخ کارشناس: بهترین راه برای شما عذرخواهی صریح، صادقانه و شفاف است. ضمن این عذرخواهی باید دلایل صورت گرفتن این اشتباه را برای مخاطبانتان تشریح و آنها را قانع کنید که اشتباه بهصورت غیرعمدی اتفاق افتاده است. عذرخواهی شما باید از طریق یک بیانیه در رسانههای مختلف منتشر شود. برای انتخاب رسانه بیش از همه بر رسانهای تمرکز کنید که بیشترین حجم انتقاد از شما در آن صورت گرفته است. به این ترتیب میتوانید موضع خود را نسبت به این مسئله به مخاطبان اصلیتان اعلام کنید. گذشته از این، بیانیه شما باید در صفحه اصلی سایت شرکتتان نیز منتشر شود و برای مدتی روی این صفحه باقی بماند، حتی اگر این کار شکل سایت شما را به هم بریزد. علاوه بر این عذرخواهی خود را در قالب خبر، گزارش، مصاحبه و... در برخی از رسانههای چاپی که تعداد بیشتری از مخاطبان شما را پوشش میدهد نیز منتشر کنید. از این طریق میتوانید موضع خود را به شکل رسمیتری به اطلاع مخاطبانتان برسانید. تاکید میکنم که صداقت شما تاثیر مهمی در پذیرش عذرخواهیتان از سوی مخاطبان ناراضی دارد.
اگر شما هم در کسبوکار خود با چالشی روبهرو هستید، در صورت تمایل مشکل خود را از طریق ایمیل
business@forsatnet.ir با ما در میان بگذارید و پاسخ خود را در همین بخش پیگیری کنید.