در صورت عدم انجام سرویس دورهای خودرو در بازههای زمانی مشخص شده، اعتبار گارانتی مجموعههای مربوطه خودرو باطل خواهد شد. به گزارش ایسنا، مصرفکنندگان هنگام تحویل گرفتن خودروی صفرکیلومتر خود، دفترچه راهنمای استفاده از خودرو را نیز دریافت میکنند که در آن شرایط استفاده از خودرو و همچنین زمانبندی مربوطه برای بازدید دورهای خودرو تعیین شده است. در این زمینه مالک خودرو باید در بازههای زمانی تعیین شده (معمولا هر 20 هزار کیلومتر تا پایان دوره گارانتی) برای سرویس دورهای خودرو که شامل اقداماتی چون تعویض روغن موتور و تعویض شمع است مراجعه کند.
این موضوع در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو نیز مورد تاکید قرار گرفته و عنوان شده که در صورت عدم این کار، مجموعههای مرتبط خودرو از شرایط گارانتی خارج خواهد شد. در ماده 28 اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو قید شده است: «انجام سرویسهای دورهای مطابق با شرایط مندرج در دفترچه راهنمای خودرو در شبکه تعمیرگاهی مجاز شرکت عرضهکننده خودرو الزامی بوده و عدم انجام آن در شبکه تعمیرگاهی مجاز یا انجام آن در خارج از شبکه تعمیرگاهی مجاز شرکت عرضهکننده خودرو باعث خروج مجموعههای مرتبط خودرو از شرایط ضمانت میشود».
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رئیسجمهوری، اجرایی خواهد شد.