شرکت eCornell یکی از شرکتهای تابعه دانشگاه کرونل است که هر ساله بیش از 01 هزار دانشجو از بیش از 091 کشور جهان برای آموزش آنلاین دارد. این شرکت در سال 0002 تاسیس شد و خیلی زود به یکی از بهترین نهادهای آموزش آنلاین تبدیل شد. این شرکت برای مدیریت فروش خود به دو تیم با کارکردهای متفاوت روی آورد. گروه اول، تیم خردهفروشی بود که متشکل از کارمندان تازهکار و بدون سابقهکاری بود و گروه دوم در واقع یک شرکت ثبت شده و دارای افراد باتجربه بود که در رشتههای مختلف کسبوکاری خدمات ارائه میدادند.
اگرچه این شرکت از همان ابتدای کار موفقیت کسب کرد، هر دو تیم با یک مشکل بزرگ روبهرو بودند: نبود پایداری در میزان سوددهی. به این معنا که یک ماه سوددهی و کارکرد این نهاد بسیار خوب و راضیکننده بود، اما در ماه دیگر این روند کاملا برعکس میشود و یک سقوط آزاد را تجربه میکرد.
پس از یک تجزیه و تحلیل کامل و جامع تیم مدیریتی این شرکت تصمیم گرفت تا مشکل اصلی را بیابد. اصل مشکل این شرکت آموزش بود. آنها صرفا از روی تجربه و آموختهها به این کار میپرداختند، حال آنکه جای خالی یک فرآیند آموزش فروش رسمی برای مدیران ارشد حس میشد.
تیم فروش این شرکت با استفاده از سیستم رزولوشن در خدمات این شرکت به موفقیتهای پایدار برسد. بهعنوان نمونه، میتوان به رشد سود 86 درصدی سالانه اشاره کرد.
مشکل این شرکت نداشتن ثبات در فروش بود. آنها برای حل مشکل از دو راهکار تعیین معیارها و ابزارهای ارزیابی استفاده کردند. آنها همچنین فرآیندهای پایدار و قابل تکرار را آموختند و برای تثبیت آنچه آموختند کلاسهایی با شبیهسازی شرایط واقعی را گذراندند.
نتایج خیرهکننده بود. افزایش 86 درصدی سود آنهم سالبهسال و نیز داشتن یک تیم فروش همیشه مشتاق و آماده به کار. این امر نه تنها رقمها را برای مدیران شرکت رضایتبخش کرد، بلکه به کارکنان هم انگیزه بیشمار داد تا بتوانند در کارشان موفقتر و با انگیزهتر پیش روند.