شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

یک شرکت بریتانیایی طبقه‌بندی نام‌های تجاری، اخیرا لیستی از قدرتمند‌ترین برند‌های جهان را از نقطه نظر بازاریابی و با در نظر گرفتن عوامل مختلفی مانند صداقت، تبلیغات، سرمایه‌گذاری در بازار، رضایت کارکنان و شهرت شرکت مورد نظر منتشر کرده است. در حالی که لگو (Lego)، نام تجاری شرکت تولید‌کننده اسباب بازی، به لطف نمایش‌های انیمیشنی ‌«‌ماجراجویی لگو»، به مقام اول رتبه‌بندی سال 2015 دست یافته بود، اما در سال 2016 توسط شرکت دیزنی، تحت تاثیر موفقیت آخرین ‌«‌جنگ ستارگان‌»‌ ‌به کنار زده شد.

735734734734573462346234673473423462362362342347234234

اورآل (Oréal)، تنها نام تجاری فرانسوی موجود در این دسته بندی، به سومین جایگاه این لیست دست یافت، که بعد از او، شرکت مشاوره‌های مالی و حقوقی پرایس واتر هاوس کوپرز (Pwc) و در رتبه پنجم گروه مشاوران آمریکایی مک‌کینزی (McKinsey) قرار گرفتند. پس از آنها نایک (NIKE)، شرکت تولید و عرضه‌کننده لوازم ورزشی، سپس شرکت تولید‌کننده محصولات بهداشتی جانسون (Johnson's) در مقام هفتم و کوکا کولا در جایگاه هشتم ثبت شدند.

مقام‌های نهم و دهم به ترتیب به شبکه تلویزیونی ان بی‌سی (NBC) و گوگل تعلق گرفت. جای تعجب است که در این لیست، نام‌های تجاری فراری (Ferrari)، ردبول (Red Bull) و حتی رولکس (Rolex) نیز به چشم نخوردند. 

کسب مقام اول ‌«‌جنگ ستارگان‌»‌ ‌به لطف رسانه‌ها

نخستین باری است که شرکت دیزنی مقام اول را به خود اختصاص می‌دهد؛ موفقیتی که نشان‌دهنده قدرت این ‌«‌صفحه نمایش بزرگ‌»‌ ‌و البته مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها است. در واقع، از اوایل دهه 90، شرکت آمریکایی پایه‌گذاری شده توسط والت دیزنی، سرمایه‌گذاری‌های مختلفی را به خصوص در بازی‌های ویدئویی (Disney Interactive) و رسانه‌ها (با امکان خرید شبکه تلویزیونی ورزشی ESPN)، آغاز کرد.

هنگامی که در سال 2005، رابرت ایگر به سمت مدیریت شرکت والت دیزنی انتخاب شد، سرعت کسب درآمد افزایش یافت: خرید شرکت پیکسار (Pixar)، شرکت پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی به ارزش 7.4 میلیارد دلار، خرید کمپانی آمریکایی عرضه‌کننده کتاب‌های مصور مارول کامیکس (Marvel Comics) به ارزش 4.24 میلیارد دلار، . . . و تعیین کننده‌ترین سرمایه‌گذاری، با ارزشی بیش از 4 میلیارد دلار در شرکت آمریکایی تولید‌کننده فیلم جنگ ستارگان، (Lucasfilm) لوکاس فیلم.

‌«جنگ ستارگان – نیروی بیدار»، نخستین فیلم از سری کهکشانی تحت نظارت دیزنی در دسامبر 2015 رکورد گیشه‌ها را شکست. شرکت رتبه‌بندی نام‌های تجاری، موفقیت فیلم ‌«‌جنگ ستارگان‌»‌ ‌را به کمک فعالیت عظیم تبلیغاتی و بازاریابی صورت گرفته و همچنین با تبلیغات پر سروصدا حین انتشار آن، با ارزشی حدود 10 میلیارد یورو ارزیابی می‌کند. نخستین درسی که در وهله اول می‌توان از این طبقه‌بندی فرا‌گرفت این است که اگر می‌خواهید با نفوذ‌ترین نام تجاری در جهان باشید، سرمایه‌گذاری در سینما را انتخاب کنید!

منبع: echos

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jUeTPVEo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه