استفاده از رسانههای مختلف در میزان تاثیرگذاری پیام تبلیغاتی شرکتها روی مشتریان اثر ویژهای دارد. اینکه شرکتها از رسانههای محیطی استفاده کنند یا از تلویزیون همگی به نوع استراتژی برند و تبلیغات آنها بستگی دارند. برای تبلیغات محصولات در مرحله تولید، رشد، بلوغ و افول باید رسانههای مختلفی استفاده شوند. حتی نوع کیفیت محصول و گستردگی مشتریان یک محصول در مناطق مختلف نیز در انتخاب رسانههای تبلیغاتی تاثیرگذار هستند. رسانه تلویزیون در ایران جزء رسانههای گرانی است که شرکتها برای استفاده از آنها باید هزینههای زیادی را صرف کنند، به همین علت شرکتها باید با احتیاط بیشتری به سراغ این رسانه بروند.
ایمان ملاجعفری مدرس و کارشناس گرافیک در این زمینه میگوید: استفاده از رسانه تلویزیون را تنها میتوان برای برندهایی در نظر گرفت که اطمینان دارند، محصولشان در تمام کشور توزیع میشود و به دست مشتریان میرسند. وقتی شرکتها از این مسئله مطمئن شدند، آن موقع تلویزیون برای تبلیغات برند آنها جای خوبی است و میتوانند برای این تبلیغات هزینه کنند. برای مثال به نظر من تلویزیون برای تبلیغات شامپوهای تولیدی داخل رسانه مناسبی است.
چون بیشتر مصرفکنندگان نهایی این محصولات در شهرستانها ساکن هستند، مخصوصا شهرستانهای کوچک و تولیدکنندگان آنها این اطمینان را دارند که این مشتریان تلویزیون ایران را نگاه میکنند و به نظر این مصرفکنندگان کمتر از رسانههای غیرایرانی استفاده میکنند. این موضوع را میتوان براساس میزان فروش این محصولات در مقایسه با شهرهای بزرگ و شهرهای کوچک اثبات کرد. فروش شامپوها و محصولات خارجی این حوزه به نسبت محصولات داخلی در تهران و شهرهای بزرگ بیشتر است و آمارها نشان از آن دارند که مشتریان شهرهای بزرگ بیشتر از رسانههای دیگر برای تماشا استفاده میکنند. در نتیجه شرکتهای تولیدکننده داخلی که سالیان سال است از تلویزیون برای تبلیغات استفاده میکنند به نظر برندگان اصلی استفاده از این رسانه خواهند بود.