بیژن حاج محمدرضا، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت در گفتوگو با ایلنا با اشاره به اینکه جایگاههای عرضه ال. پی. جی در زمان احمدینژاد تعطیل شدند، تصریح کرد: قبلا در برخی شهرها مثل شیراز جایگاههای عرضه ال. پی. جی وجود داشت و در تهران نیز حدود ۱۴ جایگاه ال. پی. جی داشتیم اما بعد از روی کار آمدن احمدینژاد شروع به تعطیل کردن جایگاهها و تبدیل آنها به جایگاه عرضه سی. ان. جی کردند حتی ما توان صادرات این گاز را نیز داشتیم اما در کل توسعه آن متوقف شد.
حاج محمدرضا با بیان اینکه گاز ال.پی.جی در برابر سیانجی همچون بنزین سوپر در برابر بنزین معمولی است، گفت: ال. پی. جی گاز تصفیه شده است اما سی.ان.جی. گازی است که از بخارات زمین بیرون میزند و نمک، CO2، COو بسیاری افزودنیهای دیگر را در خود دارد ولی ال.پی.جی تصفیه و سپس عرضه میشود. وی افزود: ال. پی. جی گازی است که در اروپا نیز استفاده میشود اما سی. ان. جی در هند و آمریکای شمالی و چند کشور معدود استفاده میشود.
وی با بیان اینکه گاز ال. پی. جی با سی. ان. جی فرق دارد بنابراین قیمت آن نیز قطعا باید گرانتر باشد، اظهار داشت: گاز ال. پی. جی مشابه این است که بنزین بدون سرب در باک خودرو وارد میشود اما سی.ان.جی سرمایه ملی را بعد از مدتی از بین میبرد، بهطوری که دیگر نیازی به اینکه خودروی فرسوده جمعآوری شود، نداریم بعد از مدتی خودروها خود به خود از بین میروند.
رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت: برای عرضه سوخت ال. پی. جی باید خطوط، تلمبه و مخازن جایگاههای عرضه سی. ان. جی تغییر کند تا بتوانند گاز ال.پی.جی را توزیع کنند. وی در ادامه با اشاره به میزان آلایندگی گاز ال. پی. جی گفت: اگر میزان آلایندگی گاز سی.ان.جی و بنزین ۱۰۰درصد باشد، میزان آلایندگی ال. پی. جی ۱۰ درصد است.