آیا میدانستید تعامل با کاربر به معنای چگونگی دریافت ارزش از تجربه کاربری روی یک سایت است؟ کارشناسان بازاریابی اینترنتی میتوانند تعامل با کاربر را بهصورت نقطه اتصال یا برخوردی بین جلبتوجه یک فرد و الهام بخشیدن به وی برای برداشتن یک گام عملی درک کنند. هرقدر که با یک کاربر موفق به برقراری تعامل بیشتری شویم، احتمال بازگشت او به سایت ما بیشتر و بیشتر میشود و در مرحله بعدی ممکن است تبدیل به نمایندهای برای برند ما شود.
ما تعامل با کاربر را به روشهای مختلفی میتوانیم اندازهگیری کنیم. یکی از این روشها، توجه کردن به این نکته است که چه تعداد از بازدیدکنندگان ما، بازدیدکنندگانی هستند که بعد از یک بازدید قبلی دوباره به سایت برگشتهاند و همچنین توجه به این نکته که مدتزمان توقف آنها روی سایت ما چقدر است؟
هرقدر تعداد این افراد و مدتزمان توقف روی سایت توسط این افراد بیشتر باشد، موفق به ایجاد تعامل بیشتر و بهتری با آنها شدهاید. همچنین در سطح شبکههای اجتماعی؛ تعامل با کاربر میتواند براساس تعداد لایکها، نظرات درج شده و اشتراکگذاری مجدد محتوای شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.