رئیس آکادمی هنرهای زیبای لهستان در ضیافت شامی که از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با حضور هنرمندان عرصه تجسمی و موسیقی برگزار شد، تاکید کرد تبلیغاتی که در کشورمان دیده استایل ایرانی ندارد. به گزارش مهر، ضیافت شام سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به مناسبت حضور لخمایوفسکی رئیس دوسالانه ورشو و رئیس آکادمی هنرهای زیبای لهستان با حضور هنرمندان عرصه تجسمی و موسیقی در باغ هنر برگزار شد.
مایوفسکی درباره فعالیتهایی که در سفر به ایران داشته است، توضیح داد: در این سفر قراردادی بین دانشگاه هنر شیراز و دانشگاه ورشو منعقد شد. همچنین دو ورکشاپ را با حضور دانشجویان ایرانی علاقهمند به طراحی پوستر برگزار کردیم.
رئیس آکادمی هنرهای زیبای لهستان اظهار کرد: در ایران به تبلیغات مختلف نگاه میکردم ولی هیچکدام از آنها استایل ایرانی نداشتند. من برای دانشجویان ورکشاپ این پرسش را مطرح کردم که فرهنگ، طبیعت و استایل ایرانی در کجای این تبلیغات قرار دارد.
مایوفسکی ادامه داد: به همراه دانشجویان حاضر در ورک شاپ پوسترهایی را برای تبلیغ دوغ ایرانی طراحی کردیم که فرصت خوبی است این پوسترها را در ایران و لهستان به نمایش بگذاریم. رئیس دوسالانه ورشو با اشاره به جذاب بودن فرهنگ و مردم ایران، تاکید کرد: قدرت ایرانیها برایم جذاب بود.وی برای نشان دادن قدرت ایرانیها چندین بار از مشت گره کرده خود استفاده کرد که این امر برای هنرمندان حاضر در ضیافت نیز جذاب بود.
صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در این ضیافت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: هر چقدر به هنر بپردازیم، کافی نیست. فرهنگ ما دیرینهترین فرهنگ دنیاست و ایران کشوری فرهنگی است. فرهنگ برای مانا شدن نیاز به هنر دارد. همه جلوههای هنر قالبی است برای معرفی فرهنگ ما به جهان. رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تاکید کرد: باید هنر به نسل جدید منتقل شود و با کشورهای دیگر ارتباط فرهنگی و هنری برقرار کنیم.
علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اظهار کرد: ما در زمینه تبادل مباحث هنری خیلی کارها باید بکنیم. کشور ما طی ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته کمتر در عرصه بینالملل حضور داشته است. وقتی ما با موزه برلین قرارداد بستیم در نشریات خارجی نوشته شد که ایران قدرت نرم خود را به کار بسته است. ما در عرصه فرهنگ و هنر بیشترین چیز را برای عرضه به جهانیان داریم.