آلوین تافلر، دانشمند نامآور معاصر در یک پیشگویی اظهار کرده بود: روزی فرامیرسد که یک دستگاه پیچیده صنعتی را که انگیزه اصلی در انتخاب و خرید آن، کارکرد فنی و منطق است، بدون تبلیغات نتوان فروخت. به نظر میرسد این پیشگویی را تولیدکنندگان و بازاریابان امروز بهتر از هرکس دیگری درک کردهاند. در سالهای اخیر، شدت رقابت، پیچیدگی محیط کسبوکار و تعاملات آشکار و پنهان قوانین، رویهها، پیامهای تبلیغاتی، رفتارهای مصرفکننده، تصمیمات بازاریابی در حوزههای تبلیغات و توزیع و فروش محصولات توسط تولیدکنندگان در مسیری حرکت میکند که بدون یک برنامهریزی منطبق بر تحقیقات و شناسایی رفتار مصرفکننده و نیروهای حاکم بر بازار نمیتوان در حیطه تبلیغات و اطلاعرسانی، مخاطبان را در معرض دریافت پیام خود قرار داد.
«تبلیغات به زبان ساده» اثری از دکتر محمد بلوریان تهرانی است و همانگونه که از نام این کتاب مشهود است نویسنده میکوشد با زبان ساده و پرمحتوا، روشهایی که میتواند ما را در راستای طراحی و تنظیم یک برنامه هدفمند تبلیغاتی یاری رساند،معرفی کند. بلوریان در این کتاب به مخاطبان میآموزد که چگونه افراد با دستکاری در فکر، ذهن و احساس خود، دست به خلق تبلیغاتی بزنند که بیشک در دنیای امروز نوعی هنر محسوب میشود. تبلیغات در طیف عملیات و بحثهای اجرایی بازرگانی جایگاه رفیعی دارد و به همین علت است که در سازمانهای بزرگ و موفق دنیا، جایگاه تبلیغات در حد مدیران ارشد و استراتژیستهای سازمان است، زیرا مدیران ارشد تبلیغات قادر هستند سازمان و محصول را در مسیری قرار دهند که ضمن اخذ سود و شهرت برای سازمان، رضایت و وفاداری مصرفکننده را نیز فراهم میآورد و بدیهی است که رمز موفقیت هر سازمان، رسیدن به محدوده وفاداری مشتری و تداوم آن، یعنی سودآوری است. در این کتاب سعی شده است با زبانی روان و درخور استفاده عموم دست اندر کاران کسبوکار و تجارت، مفاهیم اصلی و پایهای تبلیغات تشریح و به مفاهیم برنامهریزی و مدیریت تبلیغاتی نیز اشاراتی شود. چاپ دوم کتاب «تبلیغات به زبان ساده» در 90 صفحه با قیمت 3 هزار تومان توسط انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.