پرسش: مدیر یک خشکشویی زنجیرهای هستم. مشاور بازاریابی و تبلیغاتم استفاده از تبلیغات خانه به خانه را برای معرفی کسبوکارم پیشنهاد کرده است. راهنمایی بفرمایید که آیا شیوه مورد نظر میتواند برای کسب وکارم راهگشا باشد؟
پاسخ کارشناس: تبلیغات خانه به خانه یکی از جذابترین شیوههای تبلیغاتی است که بهدلیل ارتباط مستقیم با مشتریان نهایی اگر به درستی اجرا شود، میتواند کمک بهسزایی به کسب وکارها کند. در این شیوه تبلیغاتی کسب وکارها باید خلاق باشند و باید شیوهای را بهکار بگیرند که مخاطب را به سمت تبلیغ جذب کنند. برای مثال چندسال پیش مدیریت یکی از خشکشوییها در شهر مشهد، آگهیهای تبلیغاتی خلاقانهای را طراحی و روی در منزل مشتریان محل کسب وکارش نصب کرده بود.
آگهی مورد نظر دقیقا شبیه به یک لباس اتوکشیده آویزان روی یک چوب لباسی طراحی شده بود. آگهی مورد نظر بهگونهای بود که مخاطب را تحریک به باز کردن آن میکرد. مخاطب با باز کردن لباس میتوانست اطلاعات مربوط به خشکشویی را مشاهده کند. خشکشویی مورد نظر عنوان کرده بود که بعد از مدت کوتاهی، مشتریانش چندبرابر شده است. بنابراین اگر کسب وکاری از این شیوه تبلیغاتی استفاده درستی کند، میتواند به اهداف تعیین شده خود برسد.