درباره راهاندازی یک بنگاه املاک، پیش از این با شما صحبت کردهایم. املاکی که نقطهعطفی برای اتصال خریدار و فروشنده ملک است. خیلی از مشاوران املاک هستند که برای جذب مشتری و بهبود کسبوکارشان از دکورهای آنچنانی و دفترهای بزرگ استفاده میکنند. اگرچه این دکورسازی در مراحل اولیه سرمایهگذاری، هزینههای زیادی را بر دوش آنها تحمیل خواهد کرد، اما به مرور زمان این سرمایه بازخواهد گشت.
حال میخواهیم راجع به نوآوری در مشاور املاک و مشاوران املاکهایی با شما صحبت کنیم که بسیار مدرن هستند و شاید کسی تا به حال آنها را ندیده باشد! فرض کنید در یک بنگاه املاک، مشتری با قصد خرید یا اجاره وارد میشود. در حالت عادی، مدیر املاک فایلهای از پیش تهیه شده را به مشتری پیشنهاد میدهد و درنهایت با توجه به قیمت موردنظر، یک یا چند ملک برای بازدید انتخاب میشود. در پایان هم در صورت رضایت از ملکی خاص، آن را انتخاب میکنند.
آیا به نظر شما میتوان تدبیری اندیشید که بدون مراجعه مشتری به محل ملک، اول آن را انتخاب و سپس از درون آن بازدید کند؟ یعنی وقتی مشتری برای بازدید از بنگاه خارج میشود، از قبل تصمیمش را گرفته باشد و بداند به کجا میخواهد برود. میپرسید چگونه؟ برایتان توضیح میدهیم. اگر شما میخواهید در این سرمایهگذاری موفق باشید باید نوآوری داشته باشید و ایدههای نو را بپرورانید، میتوانید از قسمتها و بخشهای مهم املاکی که برای فروش به شما سپرده میشوند، عکسهای باکیفیت تهیه کنید و از آنها اسلاید بسازید. مطمئنا مشتری وقتی میبیند میتواند بهصورت مجازی و روی پردهای توسط پاورپوینت از خانه دیدن کند، بسیار شگفتزده خواهد شد.
البته در برخی کشورها از خانه مورد نظر بهصورت سهبعدی عکسهایی گرفته میشود و روی سایت املاک گذاشته میشود، اما در ایران همچنان با سیستم سنتی کاغذ و در نهایت با کامپیوتر کار میکنند. البته این موضوع تنها برای شروع کار نیست، بلکه مشاوران املاکی که ید طولایی در این حوزه دارند، میتوانند در ایجاد این تکنولوژی سرمایهگذاری کنند و کارشان را توسعه دهند. به همین راحتی میتوان در سرمایهگذاری موفق شد. حتما وقتی آوازه شما زبان به زبان بچرخد، روزبهروز مشتریان بیشتری به بنگاه شما مراجعه میکنند.