آیا میدانستید بازاریابی خاص که بازاریابی شخصی و گاهی اوقات بازاریابی نفر به نفر خوانده میشود تفاوت زیادی با متفاوتسازی محصول دارد؟ چرا که متفاوتسازی محصول تلاش میکند محصولات خود را متفاوت از آنچه رقبا تولید میکنند ساخته و به بازار عرضه کند اما بازاریابی خاص سعی میکند کالای واحدی را به هر یک از مشتریان ارائه کند.
بازاریابی خاص برای رسانههایی همچون اینترنت بسیار کاربردی است. یک وبسایت میتواند علاقهمندیهای شما را ردیابی کند و برای آینده پیشنهادات خاصی را به شما ارائه دهد.
سایتهای زیادی هستند که به مشتریان خود این امکان را میدهند که براساس اطلاعات سازماندهی شده و اولویتهای لحاظ شده برای هر شخص کالای مورد نظر خود را انتخاب کنند. به طور مثال وقتی شما از آمازون کتابی خریداری کنید این وبسایت در زمانهای معین لیستی از موضوعات مشابه و مورد علاقه شما را در اختیارتان قرار میدهد.