مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران با اشاره به اینکه روند وصول مالیات در کشور اشتباه است، گفت: درحال حاضر، بار اصلی مالیات بر دوش تولید‌کنندگان و حقوق‌بگیران است.  محمدرحیم احمدوند، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران اظهار کرد: سیستم نادرست وصول مالیات در کشور موجب شده تا اقشاری که مستحق اصلی پرداخت مالیات هستند، مالیات‌ها را ناعادلانه و کمتر از میزان واقعی پرداخت کنند و به همین دلیل بیشترین بار در زمینه وصول مالیات بر دوش تولید‌کنندگان و حقوق‌بگیران است.  

وی با بیان اینکه حقوق‌بگیران یکی از رسته‌های وصول مالیات هستند که تحت هیچ شرایطی فرار مالیاتی ندارند، افزود: تولید‌کنندگان و شرکت‌هایی که مباحث مالی آنها شفاف و دقیق است، هیچ‌گاه نسبت به پرداخت به موقع مالیات خود کوتاهی نمی‌کنند.  احمدوند عنوان کرد: متاسفانه هستند افرادی که با وجود استفاده از امکانات و منابع کشور، یک ریال هم به‌عنوان مالیات پرداخت نمی‌کنند که این خود نشانه لزوم اصلاح روند و ساختار وصول مالیات در کشور است.