یکشنبه, ۴ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sun, 24 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس گزارش سازمان جهانی صلح سبز (Greenpeace) شرکت اپل سبزترین غول اینترنتی جهان شناخته شد. هدف بعدی پیشرفت جریانی است که عامل آلودگی است. سال‌های آنتی اپل (ضد اپل) به پایان رسید. سازمان جهانی صلح سبز به تازگی گزارش سالانه خود را مبنی بر مصرف انرژی از زیرساخت‌های انفورماتیک مورد استفاده غول‌های اینترنتی منتشر کرد که در این میان شرکت اپل بهترین عملکرد را داشته است. سه سال پیش، سازمان‌های غیر‌دولتی حفاظت از محیط‌زیست، شرکت اپل را در شمار آلاینده‌ترین‌ها در جهان قرار دادند. پس از آن، بسیاری از شرکت‌ها متعهد شدند به استفاده 100 درصدی از منابع انرژی‌های تجدید‌پذیر بپردازند و حالا با تحقق این هدف، شرکت اپل در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن، یاهو با 34درصد مصرف انرژی‌های تجدید پذیر، فیس‌بوک با 49درصد و گوگل با 46درصد در رتبه‌های بعدی جای گرفته‌اند.

4323235252

بعید به نظر می‌رسد که مایکروسافت با 39 درصد مصرف انرژی بتواند یکی از سه جایگاه اول را از آن خود کند. ‌ای بی‌(Ebay) با 10درصد در رتبه آخر و پایین‌تر از شرکت اوراکل با 17 درصد و اچ‌پی با 22 درصد قرار دارد. براساس همکاری‌ها، آمازون 23درصد مصرف انرژی را به خود اختصاص داده است که شرکت جزییات آن را در دسترس قرار نداده است. سازمان جهانی صلح سبز ضمن اظهار تاسف اعلام کرد: به نظر نمی‌رسد فیس‌بوک و گوگل برخلاف اپل، آمازون را در تصمیمات سرمایه‌گذاری خود به منظور پذیرش 100 درصدی استفاده از منابع انرژی‌های تجدید‌پذیر راهنمایی کنند. همچنان 27 درصد انرژی مصرفی شرکت از زغال‌سنگ و 27درصد آن از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

افزایش آلایندگی داده‌ها

گوشی‌های هوشمند با قیمت پایین، در دسترس بودن تبلت برای عموم و. . . سبب توسعه این جریان شده‌اند. امروزه اینترنت نسبت به گذشته کمتر از اتصالات سیمی و به‌طور فزاینده از رایانش ابری استفاده می‌کند که در واقع مجموعه‌‌ای است از داده‌ها که در صورت نیاز در دسترس هستند. درحالی‌که این امر به انرژی بیشتری برای مراکز داده نیازمند است. این مراکز در واقع مکان‌هایی هستند که حجم انبوهی از داده‌ها در آنها ذخیره می‌شود و این موضوع بدون وجود غول‌های اینترنتی امکان‌پذیر نیست. سازمان جهانی صلح سبزضمن اشاره به وجود بیش از 20 درصد داده‌های سالانه تأکید کرد: اگرچه دستاورد‌های ثمربخشی در حوزه نیرو وجود داشته و این دستاورد‌ها با روش زندگی که تا حد زیادی مبتنی بر اینترنت است پذیرفته شده، اما حضور بیش از حد آنها در زندگی دیجیتال ما بیشتر از فوایدشان است. این سازمان که تأمین‌کنندگان انحصاری انرژی را نشان می‌دهد، به منظور گشایش بازارهای رقابتی و گسترش عرضه انرژی‌های تجدیدپذیر، از تصمیم‌گیرندگان در حوزه سیاست دعوت به عمل می‌آورد. 

توزیع سبزترین غول‌های اینترنتی

توزیع انرژی‌های تجدیدپذیر برحسب درصد: اپل 100 درصد، یاهو 73 درصد، فیس‌بوک 49 درصد، گوگل 46 درصد، مایکروسافت 25درصد، ‌ای‌بی‌ام 24 درصد، آمازون 23 درصد و ‌ای‌بی‌17 درصد.

منبع : فیگارو
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jpgL2TdG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه