در جهانی زندگی میکنیم که رویدادهای آن خشم و انتقامجویی را تصدیق میکند. در جهانی زندگی میکنیم که اغلب ساکنانش بیوقفه در حال جنگ و جدالند. در حقیقت جنگ ابزار نهایی انسان برای برخورد با اختلاف نظر است. جنگ بین کشورها توسط افرادی که از صلح و صفای باطنی برخوردار نیستند، برانگیخته میشود. یک شعار زیبا وجود دارد که میگوید انتقام غذایی است که باید خنک سرو شود.
این برعکس تفکر بسیاری است که فکر میکنند انتقام باید داغ سرو شود و به سرعت و تا داغ هستیم باید حرکتی انجام دهیم یا حرفی را بزنیم. این اصل در مورد رقبای فروش نیز صدق میکند. گاهی در بازار مورد فعالیت و مذاکراتی که میتواند به فروش و موفقیت ختم شود با مشکلاتی روبهرو میشوید. در این شرایط باید هوشمندانه عمل کرد. در این مواقع اگر نمیتوانید خویشتنداری کنید و میخواهید انتقام بگیرید، حداقل دیرتر این کار را بکنید. هرچقدر بگذاریم زمان بگذرد ممکن است اطلاعاتمان کامل شود و ببینیم اشتباه کردهایم و حتی ممکن است منصرف شویم. بکوشید این عقیده را از ذهن دور کنید که دیگران باید بر حسب میل و سلیقه شما عمل کنند.
این نکته را درک کنید که عقیده شما نسبت به آنان، تغییری در رفتارشان پدید نمیآورد. با پیروی از توصیه تمام رهبران معنوی، حتی در قبال افرادی که ظلم و ستم به شما روا داشتهاند، ذهنتان را از عشق و محبت سرشار سازید. بدین ترتیب خشم و انتقامجویی را از قلمروی ذهن زدوده و به آرامش روحی و غنا و برکت خواهید رسید. گاه جنگ و انتقام برای حل و فصل بعضی مسائل در محیط تجارت مورد استفاده قرار میگیرد. این نکته جالب توجه است که ما استادان بزرگ معنوی را که به عفو و گذشت تأکید میکنند، تحسین میکنیم و مدعی هستیم که آنان را دوست داریم و به ایشان احترام میگذاریم امام وقتی باید به پیروی از گفته این بزرگان بیندیشیم و هوشمندانه عمل کنیم به جنگ و انتقامجویی روی میآوریم. موضوع مهمی که در اینجا مطرح میشود نگرش است. نگرش همانی است که باعث برداشت ما از اتفاقات زندگی میشود.
بینش و نگرش است که نوع نگاه و شناخت ما را نسبت به کسبوکار، تواناییها، اطرافیانمان و سایر ابزارهایی که نیاز داریم معین میکند تا به واسطه آنها رویاهایمان تبدیل به تصویر ذهنی و تصاویر ذهنیمان تبدیل به هدف و اهدافمان به واقعیت تبدیل شود. بینش ما باعث ترجمه مسائلمان میشود و همانند چراغی پرنور میتواند راه رسیدن به اهداف را کاملا نمایان کند. وقتی راه رسیدن به اهداف خود را شفاف ببینیم مطمئنا میتوانیم از تمامی ابزار موجود بهترین بهره را برده و با احساس امنیت خاطر خود را به اهداف برسانیم.
نگرش و شناخت افراد از کسبوکار بازاریابی شبکهای باعث شده، آنها با توجه به نوع نگرششان به این کار، موفق یا ناموفق شوند. باید دید افراد چقدر کسبوکار خود را میشناسند و از فوائد و پتانسیلهای آن خبر دارند. کلید داشتن نگرش مثبت و به دور از انتقامجویی، تمایل به تغییر است، تغییری هر روزه و همیشگی. به دنبال اقبال نباشید بلکه آن را بسازید.