فصل چانهزنی با خودروسازان آمریکایی برای امضای قراردادهای دستمزد جدید، با توافق اتحادیه «یونایتد اتومبیل ورکرز» با جنرال موتورز و فوردموتور به پایان رسید. به گزارش ایسنا، توافقات مذکور پس از توافق اکتبر میان این اتحادیه و فیات کرایسلر اتومبیل که سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار میرود، حاصل شد. جیمی ستلز، نماینده اصلی اتحادیه «یونایتد اتومبیل ورکرز» در مذاکرات دستمزد با شرکتهای خودروسازی اظهار کرد: این توافق حاصل یک پروسه منصفانه و دموکراتیک بوده و امنیت شغلی و منافع اقتصادی قوی برای اعضای این اتحادیه فراهم میکند.
حدود 53 هزار نفر از کارکنان فورد و 52هزار و 700 نفر از کارکنان جنرال موتورز و 40 هزار نفر از کارکنان فیات کرایسلر عضو این اتحادیه هستند. طبق مطالعات شرکت مشاوره خصوصی «مرکز تحقیقات خودرو و آرتور شوارتس»، با تصویب قراردادهای پیشنهادی جنرالموتورز و فورد از سوی اعضای این اتحادیه، تا سال 2019 هزینههای نیروی کار ساعتی به طور متوسط به 60 دلار برای هر کارگر خودرو افزایش خواهد یافت.
دستمزدهای ساعتی کمتر از نصف هزینههای نیروی کار برای اعضای «یونایتد اتومبیل ورکرز» را که شامل شامل بهداشت و درمان و مزایای دیگر است، تشکیل میدهد. متوسط هزینههای نیروی کار کنونی فورد 57 دلار در ساعت و جنرال موتورز 55 دلار در ساعت است.هزینههای فیات کرایسلر اتومبیل با اجرای توافق قرارداد چهار ساله میان این شرکت و کارکنانش از ماه گذشته، از 47 دلار در ساعت به 56 دلار تا سال 2019 افزایش خواهد یافت. افزایش هزینههای نیروی کار در فیات کرایسلر بیشترین افزایش در میان سه خودروساز دیترویت بوده و مزیت هزینهای را که این شرکت در برابر جنرالموتورز و فورد داشته کمتر میکند.
بر اساس گزارش رویترز، هزینههای نیروی کار ساعتی برای بیشتر خودروسازان خارجی که در آمریکا کارخانه دارند، کمتر است و از این جهت به خودروسازان خارجی در برابر سه خودروساز دیترویت برتری میدهد. هزینههای نیروی کار در تویوتا موتور 48 دلار در هر ساعت، در هوندا موتور 49 دلار و در نیسان موتور 42 دلار است.