پرسش: مدیریت یک نمایندگی خودرو را برعهده دارم. در حوزه مدیریتم با مشتریان زیادی سروکار دارم. مشتریانی که سنجش اعتبار آنها برای انجام معاملات مختلف یکی از دغدغههای اساسی محسوب میشود. در این باره راهنمایی بفرمایید چگونه میتوانم اعتبار مشتریان را مورد سنجش قرار دهم؟
پاسخ کارشناس: سنجش اعتبار مشتریان از نکات مهم مدیریتی است. اگر این سنجش به درستی انجام نشود، امکان دارد فروش کسبوکارها با درصد قابل توجهی از کاهش روبهرو شود. در این باره بررسی وضعیت چکهای مشتریان میتواند به مدیران کمککننده باشد.
برای بررسی چک مشتریان، مدیران میتوانند به نکات زیر توجه کنند.
یک: چک مشتریان را قبل از سررسید حتما از طریق بانک پیگیری کنند تا در صورت مشکل با مشتریان در میان بگذارند.
دو: مدیران زمان دریافت چک از مشتریان تمامی موارد به مانند صحت امضا، خط خوردگی و... را با دقت بررسی کنند. بررسی این موارد از نکات مهم حوزه مدیریتی است.