سه شنبه, ۱۵ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Tue, 5 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
ایده هایی برای ایجاد هماهنگی و رابطه عمیق در میان کارمندان

چطور یخ بین کارمندان شرکت را آب کنید؟

2 سال پیش ( 1400/10/3 )

ایجاد رابطه ای دوستانه در میانه اعضای شرکت همیشه ایده ای عالی برای شروع به کار یا برگزاری جلسه ای مهم محسوب می شود. امروزه بسیاری از مدیران برای بهبود همکاری میان اعضای شرکت از این ایده ساده اما کاربردی استفاده می کنند. اگرچه این نوع شروع به کار و ایجاد هماهنگی در میان کارمندان ایده بسیار خوبی است، اما اگر شما با تکنیک های نادرست به استقبال چنین کاری بروید، در نهایت نتیجه ای به غیر از شکست و کاهش اعتماد کارمندان به شما در انتظارتان نخواهد بود. 

امروزه بسیاری از تیم های کاری برای ارائه عملکرد مناسب در شرکت نیازمند شاخت یکدیگر به طور دقیق هستند. این امر برای بسیاری از کسب و کارها دردسرهای زیادی به همراه داشته است. درست به همین خاطر شما باید با دقت نظر بالایی وارد این حوزه مهم از کسب و کارتان شوید. هدف اصلی در این مقاله مرور برخی از مهمترین نکات برای ایجاد هماهنگی و شناخت درست در میان اعضای شرکت است. اگر شما هم در حوزه کاری تان با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنید، مقاله کنونی بهترین راهکار برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. در ادامه برخی از ایده های مناسب برای ایجاد آشنایی در میان اعضای شرکت را مورد بررسی و تحلیل قرار خواهیم داد. 

ایده هایی برای ایجاد هماهنگی و رابطه عمیق در میان کارمندان

بازی یک کلمه ای

گاهی اوقات در جلسه ای مهم برای شرکت بسیاری از اعضای تیم های مختلف حضور دارند. اگر شما تجربه حضور در چنین جلساتی به عنوان کارمند یک شرکت را داشته باشید، به احتمال زیاد عدم آشنایی با دیگر اعضای شرکت شما را به شدت اذیت خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: چگونه یخ کارمندان را آب کنیم / 3 شیوه تأثیرگذار برای آشنایی بهتر کارمندان با یکدیگر

بازی یک کلمه ای اغلب اوقات در جمع های دوستانه برای گذران وقت انجام می شود. با این حال شما در جمع های کاری نیز امکان استفاده از این تکنیک را دارید. بر این اساس باید اعضای جلسه را به گروه های کوچک تر تقسیم کرده و سپس از یکی از اعضای هر گروه بخواهید وضعیت یا اصطلاحی را براساس بیان یک کلمه به هم گروهی های شان توضیح دهند. این بازی امکان تقویت هم اندیشی و پی بردن به ساختار ذهنی سایر کارمندان را برای اعضای دیگر شرکت فراهم می سازد. بنابراین شما باید همیشه عملکرد عالی از خودتان در چنین بازی هایی ارائه دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید. امروزه بسیاری از شرکت ها برای جلب نظر مشتریان با مشکلات بسیار زیادی رو به رو هستند. نکته مهم اینکه بخشی از مشکلات مورد نظر به خاطر عدم آشنای درست در میان اعضای شرکت است. اگر شما به دنبال راهکاری برای پرهیز از چنین تجربه هایی هستید، ایده مورد بحث در این بخش کاربرد زیادی خواهد داشت. 

پاسخگویی سریع به سوالات

پاسخگویی سریع به سوالات بازی ساده است که به اعضای شرکت امکان آشنایی سریع با هم را می دهد. بدون تردید یکی از لحظات دشوار برای هر کارمندی به هنگام ورود به شرکتی تازه آشنایی با اعضای قدیمی تر برند است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه خواهد داشت. 

بازی پاسخگویی سریع به سوالات شامل طراحی شمار بالایی از سوالات و طرح شان از اعضای شرکت کننده در بازی به طور تصادفی و سریع است. کسی در این بازی در نهایت برنده خواهد شد که به سوالات بیشتری در مدت زمانی کمتر پاسخ داده باشد. بنابراین بازی موردنظر برای تقویت حس دوستی در میان اعضای شرکت و تقویت همکاری، در صورت اجرا در قالب تیمی، مناسب خواهد بود. 

تخته تولدها

وقتی اعضای شرکت یا چند کسب و کار به طور مشترک جلسه دارند، اغلب اوقات آشنایی با یکدیگر در جلسه امر دشواری محسوب می شود. درست به همین خاطر بسیاری از افراد در عمل شرایط آشنایی درست با هم را پیدا نکرده و به طور ناگهانی با یکدیگر تعامل پیدا می کنند. این امر می تواند پیش داوری ها و مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کند. درست به همین خاطر توصیه ما برای شما استفاده از بازی تخته تولدها برای آشنایی بهتر اعضای شرکت با دیگر شرکت کنندگان در جلسه کاری است. 

این بازی بسیار ساده و کاربردی محسوب می شود. شما در بازی مورد نظر پیش از شروع رسمی جلسه باید یک تخته در گوشه اتاق قرار دهید. هر کسی که برای جلسه وارد اتاق می شود، باید تاریخ تولد و محل آن را بر روی تخته مشخص نماید. یادتان باشد برای اجرای درست این بازی باید تخته تان یک نقشه جهان داشته باشد. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر امکان آشنایی با همکاران تان را خواهید داشت. یادتان باشد امروزه در بسیاری از شرکت ها اعضا از کشورهای بسیار متفاوتی در کنار هم کار می کنند. درست به همین خاطر آشنایی شما با هم ایده بسیار خوب و تاثیرگذاری خواهد بود. 

حدس سکانس بعدی فیلم

یک سرگرمی دیگر برای آشنایی همکاران تازه با هم مربوط به تماشای فیلم یا حدس زدن سکانس بعدی فیلم های مشهور در قالب یک بازی تیمی است. بدون تردید تفریح و وقت گذرانی خارج از ساعت های اداری به بسیاری از کارمندان برای شناخت هرچه بهتر همدیگر کمک می کند. درست به همین خاطر شما باید درک درستی از شرایط‎تان در این میان داشته باشید، در غیر این صورت هرگز فرصت کافی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نخواهید داشت. 

اغلب اوقات تیم های کاری به دلیل شناخت نادرست از یکدیگر در عمل توانایی شان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهند. اگر شما به دنبال پرهیز از چنین شرایطی در تیم تان هستید، باید اول از همه نسبت به شناخت درست یکدیگر اقدام نمایید. بازی حدس سکانس بعدی فیلم در قالب یک کار گروهی به شما امکان شناخت هرچه بهتر اعضای شرکت را می دهد. این بازی براساس پخش یک فیلم مشهور و درخواست از تیم های شرکت کننده برای شبیه سازی سکانس های مختلف آن انجام می شود. همانطور که می توان حدس زد، این بازی جذابیت بسیار زیادی داشته و روحیه کار تیمی را در میان کارمندان شرکت تقویت خواهد کرد. 

ایده هایی برای ایجاد هماهنگی و رابطه عمیق در میان کارمندان

بازی «کدام را ترجیح می دهی؟»

تیم های کاری متشکل از اعضای مختلفی است. گاهی اوقات یک تیم کاری دارای اعضای بسیار زیادی است. این امر مشکلات مربوط به ایجاد هماهنگی در میان تیم موردنظر را به شدت افزایش می دهد. درست به همین خاطر شما باید همیشه به دنبال راهکارهایی برای آشنایی با تیم کاری تان باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت لازم برای انجام دادن چنین کاری را پیدا نکنید. 

مطلب مرتبط: بهترین ایده های تفریحی برای تقویت روحیه کارمندان شرکت

یکی دیگر از بازی ها و سرگرمی های ساده برای تاثیرگذاری بر روی همکاران و آشنایی بهتر با آنها «کدام را ترجیح می دهی؟» است. این بازی ساده براساس طراحی برخی از سوالات برای انتخاب و ترجیح دادن یک مورد بر دیگری است. چنین بازی ای در هر موضوع و حوزه ای می تواند صورت گیرد. بنابراین شما هیچ محدودیتی برای انجام دادن آن ندارید. این امر به شما برای اجرای یک بازی دوست داشتی و سرگرم کننده کمک خواهد کرد. 

مرور خاطرات کودکی

آشنایی با همکاران و احساس صمیمیت در حضور آنها همیشه کار ساده ای نیست. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه با مشکل فقدان هماهنگی در تیم شان رو به رو هستند. یکی از کارهایی که شما در این میان به خوبی می توانید ساماندهی کنید، مربوط به مرور خاطرات کودکی اعضای شرکت است. این امر در ساعت های اداری یا غیراداری به عنوان تفریحی سالم و ترویج کننده شناخت یکدیگر در محیط کاری محسوب می شود. با این حساب شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

امروزه برخی از تیم های کاری با بیان خاطرات کودکی شان در عمل به دنبال نقاط اشتراکی میان اعضا هستند. این امر به کمک بسیاری از تیم ها برای تاثیر گذاری بر روی روند تشکیل تیم می آید. نکته مهم اینکه اگر شما از این بازی ساده در جلسات استخدامی نیز استفاده کنید، امکان جذب بهترین کارمندان با نقاط اشتراک فراوان را خواهید داشت. به این ترتیب تیم کاری تان عملکرد بسیار خوبی در زمینه کسب و کار از خودش نشان خواهد داد. 

دست دادن در ابتدای هر روز کاری

یکی از روش های مناسب برای تقویت شناخت اعضای شرکت از هم مربوط به دست دادن در ابتدای روز است. این امر شاید بسیار ساده به نظر برسد، اما به تمام اعضای شرکت برای شناخت درست یکدیگر کمک می کند. امروزه بسیاری از کارمندان در شرکت های بزرگ به ندرت همکاران شان را مورد شناسایی قرار می دهند. این به معنای فعالیت هزاران کارمند در کنار هم بدون داشتن کوچک ترین اطلاعی از وضعیت همکاران شان است. 

بدون تردید شناخت تمام همکاران در یک شرکت بزرگ کار ساده ای نیست. درست به همین خاطر شما باید به دنبال راهکاری حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی همکاران تان باشید، در غیر این صورت هیچ راهکاری برای فعالیت بهتر شرکت پیدا نخواهید کرد. 

دست دادن در ابتدای هر روز کاری ایده بسیار خوبی محسوب می شود. بسیاری از کارمندان برای بهبود روحیه شان هم از این تکنیک سود می برند. به هر حال وقتی شما چند روز پشت سر هم با همکاران تان دست بدهید، به تدریج انگیزه تان برای تعامل بالاتر با آنها بیشتر خواهد شد. این امر به معنای موفقیت شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان خواهد بود. 

طرح سوالات خنده دار

فرآیند آشنایی با همکاران تازه نباید همیشه امری سخت باشد. بسیاری از کارشناس های کاری فقط به آشنایی خشک و خالی میان همکاران با هم توصیه می کنند. این بی شک بسیار سخت و دشوار خواهد بود. یکی از راهکارهای سریع و بی دردسر برای ایجاد فضایی مناسب در میان همکاران شرکت و آشنایی شان با هم طرح سوالات خنده دار است. شما لازم نیست از همان ابتدا سوالات بسیار سختی برای همکاران تان طراحی کنید. در عوض می توانید سوالات خنده دار و غیرواقعی را مطرح کرده و با ایجاد فضایی دوستانه به آشنایی درست و سریع آنها با هم کمک نمایید. 

بدون تردید آشنایی با همکاران تازه برای هر تیم کاری دشوار خواهد بود. شما به عنوان مدیر یک شرکت باید در این میان از ایده های ساده و سریع استفاده نمایید. طراحی سوالات خنده دار و درخواست از کارمندان برای ارائه پاسخ های خنده دارتر می تواند ایده ای مناسب برای شروع این فرآیند باشد. شما در این میان بدون اینکه زندگی شخصی یا سابقه کاری هیچ کدام از کارمندان را مطرح کنید، به سادگی فضای دوستانه ای میان آنها ایجاد خواهید کرد. 

تست شخصیت

بدون شک افراد مختلف دارای شخصیت های متفاوتی هستند. امروزه تست های شخصیت بسیار زیادی در میان روانشناس ها رواج دارد. نکته جالب اینکه برخی از تست های موردنظر به طور رایگان در دسترس قرار دارد. یکی از شیوه های ساده برای ایجاد آشنایی در میان تیم های کاری استفاده از چنین تست هایی است. شما با این تست ها به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی کارمندان شرکت را پیدا می کنید. 

مطلب مرتبط: تقویت روحیه کارمندان در دوران دورکاری با تکنیک‏ های طلایی

روش استفاده از این تست ها اغلب اوقات به یک صورت است. شما می توانید در این میان از سوالات کاربردی برای ایجاد هماهنگی در میان کارمندان تان استفاده کنید. سپس با ارائه تست های استاندارد وضعیت شخصیتی همکاران یک تیم را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر شاید در نگاه نخست بسیار سخت و غیرممکن باشد، اما در مدت زمانی کوتاه همکاری و هماهنگی میان اعضای تیم را تقویت می کند. دلیل این امر نیز امکان آشنایی تیم های کاری از شخصیت هم است. به این ترتیب دیگر رفتارهایی متعارض با تیپ شخصیت یکدیگر انجام نخواهند داد. به این ترتیب کارمندان شما به سادگی هرچه تمام تر شناخت درستی از هم پیدا می کنند. این امر می تواند در مدت زمانی کوتاه میزان همکاری و شناخت میان تیم های کاری را به شدت تقویت نماید. 

توصیف ویژگی های همکاران

یک چالش جذاب برای آزمایش میزان شناخت همکاران در میان تیم های کاری مربوط به توصیف ویژگی های یکی از همکاران از سوی یک کارمند و حدس زدن فرد موردنظر از سوی دیگران است. این امر می تواند سرگرمی بسیار جذابی برای دورهمی های دوستانه باشد. نکته مهم اینکه گاهی اوقات در شرکت ها نیز استفاده از چنین راهکاری به شدت برای شما جذاب و هیجان انگیز خواهد بود. بنابراین همیشه به دنبال استفاده از این راهکار در فعالیت های کاری تان باشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد شرایط تاثیرگذاری بر روی تیم کارمندان را پیدا نخواهید کرد. 

این بازی جذاب به شیوه های دیگری هم می تواند اجرا شود. در یکی از شیوه ها در اجرای این بازی از شرکت کننده اصلی خواسته می شود تا ویژگی های شخصیتی و حرفه ای خود را در قالب یک متن کوتاه درج کند. سپس متن مورد نظر در میان سایر اعضای شرکت خوانده شده و فرآیند پیش بینی شرکت کننده مورد نظر شروع خواهد شد. این بازی می تواند به شما برای شناخت هرچه بهتر همکارتان کمک نماید. به این ترتیب دیگر هیچ مشکلی پیش روی شما برای فعالیت کاری مناسب نخواهد بود. 

ایده هایی برای ایجاد هماهنگی و رابطه عمیق در میان کارمندان

خندیدن ممنوع

یک چالش دیگر برای ایجاد فضایی صمیمانه در میان کارمندان یک شرکت مربوط به بازی خندیدن ممنوع است. این بازی بسیار ساده و در عین حال جذاب است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی روند آشنایی کارمندان با هم هستید، باید اول از همه چند گروه را مشخص نمایید. گروه بندی در این میان باید براساس میزان شناخت اعضای شرکت از هم باشد. به عبارت دیگر شما باید اعضای تیم های کاری مشخص را در یک گروه دسته بندی کنید. به این ترتیب بازی با هدف پرهیز از خندیدن در هر شرایطی از سوی تیم های شرکت کننده شروع می شود. هر تیمی که در نهایت کمتر از بقیه به خنده افتاده باشد، برنده بازی مورد نظر خواهد بود. 

این بازی بسیار ساده و در عین حال جذاب به کارمندان برای شناخت درست از هم کمک می کند. با این حساب اگر شما به دنبال ایجاد فضایی دوستانه در میان همکاران تان هستید، بایدا از این بازی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. همانطور که می بینید، فرآیند آشنایی همکاران با هم همیشه سخت و غیرممکن نیست. بنابراین شما باید از این شیوه به ساده ترین شکل ممکن سود ببرید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیدا نخواهید کرد.
 
انتخاب بهترین شرایط کاری

چالش دیگری که به شما برای شناخت بهتر همکاران تان کمک می کند، تحت عنوان چالش انتخاب شرایط کاری شناخته می شود. شرکت کنندگان در این چالش باید به دنبال شناسایی بهترین شرایط برای همکاری با هم باشند. اغلب اوقات کارمندان یک شرایط ایده آل برای همکاری در قالب یک تیم را در سر دارند. درخواست از اعضای شرکت برای بیان شرایط موردنظر به شما برای شناسایی بهینه این امر کمک خواهد کرد. شما به این ترتیب شانس بسیار زیادی برای ایجاد هماهنگی ذهنی در میان همکاران تان خواهید داشت. یادتان باشد، همیشه اعضای یک شرکت شرایط ایده آل برای کار را در نظر دارند. وظیفه شما در این میان ایجاد ساز و کاری برای بیان این شرایط از سوی هر کدام از اعضاست. در مرحله بعد تلاش برای تحقق بهترین شرایط ممکن ایده کاربردی خواهد بود. 

مطلب مرتبط: چگونه روحیه کارمندان برندمان را افزایش دهیم؟

به اشتراک گذاری تصاویر قدیمی

آگاهی از گذشته و سابقه کاری همکاران اغلب اوقات ایده ای مهم و تاییرگذار برای شناخت هر یک از اعضای تیم محسوب می شود. با این حساب شما باید یک مسابقه بسیار کوتاه و جذاب را در میان همکاران تان توسعه دهید. این بازی جذاب شامل بارگذاری تصاویر قدیمی است. این تصاویر باید به گونه ای سابقه کاری هر کدام از اعضا را به خوبی نشان دهد. شما به این ترتیب می توانید در یک چشم به هم زدن هماهنگی و شناخت بسیار زیادی در میان همکاران تان ایجاد نمایید. شاید این بازی به اندازه کافی ساده نباشد، اما شرایط بسیار خوبی برای شما به منظور شناخت همکاران ایجاد خواهد کرد. 

بسیاری از تیم های کاری از به اشتراک گذاری عکس های قدیمی اعضا در شرکت های گوناگون و بیان سابقه کاری شان لذت می برند. این امر می تواند به نوعی رزومه کارمندان نیز محسوب شود. بنابراین یادتان باشد که همیشه از این شیوه برای تاثیرگذاری بر روی اعضای شرکت سود ببرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت مناسب در این میان را پیدا نکنید. 

مسابقه نقاشی و داستان سرایی

داستان سرایی همیشه یکی از مهارت های مهم در عرصه کسب و کار محسوب می شود. این مهارت ویژه در عرصه بازاریابی نیز اهمیت فوق العاده زیادی دارد. بنابراین طراحی چالش و مسابقه ای برای نقاشی کردن و بیان یک داستان منحصر به فرد براساس آن جذابیت زیادی خواهد داشت. این امر نه تنها به تقویت مهارت داستان نویسی اعضا کمک می کند، بلکه در چشم اندازی وسیع تر ارتباط میان اعضای شرکت را نیز به طور قابل ملاحظه ای تقویت می کند. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب و روند آشنایی اعضای شرکت را خواهید داشت. 

بدون شک هر کارمندی در صورت مواجهه با شرایط دشوار آشنایی با همکاران در همان ابتدا قید این فرآیند را می زند. درست به همین خاطر شما باید همیشه ساده ترین راهکار ممکن را پیش پای کارمندان قرار دهید. در این میان برگزاری مسابقه نقاشی و داستان سرایی براساس آن ایده ای جذاب، ساده و کاربردی خواهد بود. 

شرکت در رویدادهای غیرکاری به طور مشترک

کارمندان لازم نیست همیشه در قالب رویدادهای کاری با هم دیدار داشته باشند. گاهی اوقات دیدارهای غیرکاری نیز امر مهمی محسوب می شود. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان شرکت و تقویت روحیه کار تیمی و آشنایی شان با هم باید از ایده این بخش به خوبی استفاده نمایید. ایده اصلی در این میان استفاده از رویدادهای غیرکاری به عنوان فرصتی برای آشنایی همکاران با هم است. این امر به شما برای شناخت هرچه بهتر اعضای شرکت کمک خواهد کرد. 

بسیاری از کارمندان دارای علایق مشترکی در زمینه شرکت در مراسم های غیرکاری هستند. شما با طراحی برنامه حضور مشترک اعضای شرکت در چنین رویدادهایی می توانید فرآیند شناخت آنها از هم را به طور قابل ملاحظه ای ساده سازی نمایید. به این ترتیب دیگر دلیلی برای نگرانی نسبت به آشنایی درست و اصولی همکاران شرکت با هم باقی نخواهد ماند. 

منبع : blog.hubspot
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/A5cgdijr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهند
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه