بدون شک ویروس کرونا باعث شده است تا در بسیاری از بخش ها شاهد تغییراتی باشیم، با این حال آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که این موضوع، چه تغییراتی را بر روی تولید محتوا به همراه داشته است؟ دلیل اهمیت صحبت در رابطه با این موضوع به این خاطر است که در حال حاضر تولید محتوا در صدر تمامی روش های بازاریابی قرار دارد. همچنین در شرایط حال حاضر، قرنطینه خانگی باعث افزایش چشمگیر تعداد کاربران و مدت زمان استفاده آنها از این بستر، شده است. در ادامه به پنج تغییری که باید در تولید محتوای خود داشته باشید، خواهیم پرداخت.
1-نیاز اطلاعاتی مخاطبان خود را مورد توجه قرار دهید
در شرایط حال حاضر مخاطبان تمایل دارند تا از آخرین اخبار مرتبط با کرونا آگاه باشند. در این رابطه مواردی که همراه با ذکر اعداد و ارقام باشد، بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. همچنین ضروری است تا به بررسی راهکارهایی بپردازید که باعث کاهش احتمال ابتلا به این بیماری خواهد شد. در کنار این موضوع می توانید به اقدامات انجام شده از سوی خود، برای حفظ ایمنی کارمندان و رعایت پروتکل های بهداشتی در زمینه بسته بندی محصولات و فروش آنها بپردازید.
2-بر روی فروش در روزهای پساکرونا تمرکز کنید
اکنون زمان سودآوری محسوب نمی شود. درواقع تنها برندهایی رشد می کنند در زمینه تولید لوازم ضروری زندگی تمرکز دارند. به همین خاطر توصیه می شود که در حال حاضر تنها به دنبال افزایش تعداد مخاطبان خود باشید و راهکارهایی را مورد توجه قرار دهید که منجر به ارتقای جایگاه در آینده خواهد شد. برای مثال پیش فروش محصولات، یکی از راهکارهای کاربردی محسوب می شود. به همین خاطر شما همچنان باید به معرفی و تبلیغ محصولات خود پرداخته و مخاطب خود را قانع کنید که اقدام به پیش خرید کنند.
3-استفاده مجدد از ایمیل مارکتینگ را در دستور کار خود قرار دهید
ممکن است شما نیز از جمله افرادی باشید که تصور می کنند که ایمیل مارکتینگ یک روش منسوخ شده محسوب می شود. اگرچه این حرف تا حدودی درست است، با این حال در شرایط حال حاضر فضا برای فعالیت مجدد مهیا شده و می توان از طریق آن به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرد. به همین خاطر نباید این فرصت را که احتمالا پس از پایان کرونا، از بین خواهد رفت را از دست بدهید.
مطلب مرتبط: تولید محتوای موفق با 6 کلید طلایی
4-از مخاطبان خود استفاده کنید
احتمالا در شرایط عادی مخاطبان چندان تمایلی را به همکاری با شما نداشته باشند. درواقع مشغله های کاری باعث می شود تا میزان مشارکت در این زمینه پایین باشد. با این حال در حال حاضر اکثر افراد در قرنطینه خانگی قرار داشته و در صورتی که ایده شما برای درگیر کردن مخاطب، جذابیت لازم را داشته باشد بدون شک با پاسخ مثبت آنها مواجه خواهید شد. همچنین در شبکه اجتماعی تیک تاک، شاهد انواع چالش های جذاب با موضوع استفاده از ماسک و ژل های ضدعفونی کننده بودیم. در این رابطه شما نیز می توانید با توجه به حوزه کاری خود، ایده پردازی های جالبی را داشته باشید.
5-وبینار داشته باشید
تا قبل از شیوع ویروس کرونا، وبینارها تا به این اندازه مورد توجه قرار نگرفته بودند. به همین خاطر فعالیت در این زمینه با شانس موفقیت بالایی همراه خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که موضوعات وبینار شما باید کاملا با توجه به شرایط حال حاضر باشد. برای مثال بررسی شرایط بازار در زمان پساکرونا، یکی از موضوعات بسیار مناسب خواهد بود.